شنبه 11 دی 1400 - 20:21

وقتی از عدم رعایت اصول شهرسازی در کهگیلویه و بویراحمد میگوییم دقیقاً منظورمان این موارد است/ترافیک سنگین و مزاحمت برای شهروندان مرکز استان در این مکان!

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

در روزهای گذشته انتقاداتی از برخی مسئولان در خصوص عدم رعایت ضوابط شهرسازی و اختلال در نظم معماری شهر به ویژه در یاسوج بودیم.

بیشتر بخوانید:

امام جمعه یاسوج: برخورد جدی تری با اراذل و اوباش شود/تراکم فروشی نفس یاسوج را گرفته

قطعاً تاکنون از خیابان پاسداران عبور کرده اید.

برخی مواقع به ویژه ظهر و عصر شاهد شلوغی و ترافیک شدید در محدوده مرکز بهداشت شهید دامیده هستیم.

علت شلوغی چیست؟

نبود پارکینگ مناسب در این مرکز بهداشت، خودروها مجبور به پارک خودرو در خیابان کم عرض پاسداران هستند و این دلیل بی نظمی ها در پارک خودروها و بعضاً ترافیک های نیمه سنگین و حتی برخی تصادفات است.

قطعاً دلیل این اتفاقات و رخدادهای مشابه بی توجهی به مکان یابی و بافت شهری است ، اینکه مرکزی درمان به این وسعت پارکینگی برای عموم مردم ندارد چه معنایی جز پشت کردن به قوانین شهرسازی و معماری دارد؟

قطعا در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد به واسطه بافتی که وجود دارد و حاشیه نشینی ها نیز مستمراً ادامه دارد، اگر فکری به حال بافت و معماری و شهرسازی نشود و الزام اشخاص و نهادها به رعایت حریم ها، پارکینگ سازی، رعایت تراکم و موارد اینچنینی نشود با توجه به محدودیت هایی که هست شاهد مشکلات عدیده شهری خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345483
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. جهان گفت:

    سلام متاسفانه وقتی شهرداری منبع درامدی خودش رو وصول جریمه های ساخت و ساز غیر قانونی قرار داده ، و از طرفی طرح تفصیلی و اصلاحیه های بعدی اون رو دیر به دیر بروز میکنه و کنترل نمیکنه
    ما شاهد اتفاقات تلخ تری خواهیم بود

    وقتی شهرداری الان بافت نوساز در حال رشد زیر تل به انقلاب و پل سوم و کنترل نمیکنه و هر کی به هرکیه چندسال دیگه کوچه پس کوچه های اونجا میشه شهرهای قرون وسطی

  2. کارشناس گفت:

    مسئولین استان باید از نظرات کارشناسان ترافیک استفاده نمایند..متاسفانه سلیقه ای عمل میشه.

  3. ناشناس گفت:

    منزل ما واقع در حوالی پاسداران هست
    از موقع افتتاح کلینیک مفتح چنان ترافیکی شده واقعا داخل رفت آمدامون اختلال ایجاد شده و روز به روز هم بدتر شده که از سر ناچاری تصمیم به نقل مکان گرفتیم.

  4. غضنفر گفت:

    نمی خواهد مردم نگران باشند وقتی ما شورا انتخاب کردیم و شورا بی کفایت شهردار انتخاب می کند دیگه گلایه ای نیست

  5. احمد گفت:

    باسلام همیشه که ما نباید انتقاد کنیم یک بار هم درست حسابی مطالبه گری و پیشنهاد بدهیم اولین پیشنهاد این است که روبروی کلنیک زمین فضای سبز شهرداری هست گوشه پایینی کلنیک که هم زمین خالی بزرگی موجود هست در هر دو نقطه راحت می شود پارکینک در نظر گرفته شودهزینه زیادی هم ندارد هم ندارد با یک روز خاکبرداری از روبروی کلنیک هزاران ماشین در خود سرویس شن یا اسفالت مشکل بر طرف خواهد شد

  6. کارشناس گفت:

    موافق نظر احمد منوط به تملک زمین بوسیله علوم پزشکی یا شهرداری

دیدگاه شما