دوشنبه 6 دی 1400 - 10:31

اینجا کهگیلویه و بویراحمد است درست در واپسین روزهای 2021 !(+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

اینجا روستای ولی حسین در لوداب بویراحمد بوده و فرقی نمی‌کند شب باشد یا روز، اینجا کمبودها در تمام اوقات قابل مشاهده است. ابر که بر آسمان سیطره می‌یابد، دلهره‌ای عجیب مردمانش را فرا می‌گیرد چرا که با کمترین بارشی راه ارتباطی آنها قطع می‌شود.

مسئولین سال‌هاست که به کرات به منطقه می آیند تا شاید بن بست تاریخی آن با یک خدمت بی وقفه به پایان برسد، اما قصه تلخ محرومیت این دیار همچنان پابرجاست.

آری این قصه پر غصه محرومیت ها در روزگاری است که دغدغه بیشتر مناطق کشور دسترسی به سرعت های بالاتر اینترنت است.

اینجا کهگیلویه و بویراحمد است، استانی که نافش را گویا با محرومیت و عقب ماندگی بریده اند.

درست در بغل دست ما شیراز و اصفهانی را داریم که هر ماه که به آنها سر بزنین تغییری نو میبینید اما اینجا یک پل بعد از 15 سال نصفه و نیمه افتتاح می شود، جاده ای بعد از 28 سال همچنان چشم انتظار تکمیل مانده است.

آری اینجا استانی است که همچنان در برخی نقاط از جره برای عبور از رودخانه استفاده می شود.

این تصاویر تلخ درست در واپسین روزهای 2021 است، در سال 1400 شمسی!

  • راه چه بود:

شاید اگر شهرک هایی برای جمع و جور کردن این حجم از پراکندگی ها در روستاهای استان ترتیب داده می شد با هزینه کمتری مردم سامان داده می شدند و نیاز به هزینه های بالا برای خدمات رسانی های پراکنده در استان نبود.

اگر مدیرانی انتخاب میشدند که ورای مسائل سیاسی بر اساس شایستگی می آمدند و تعیین عملکردشان بر اساس چانه زنی برای کسب اعتبارات بیشتر و اجرای پروژه های بیشتری به ویژه با محوریت محرومیت زدایی معین میشد وضعیت متغیر از اکنون بود.

و ای کاش های دیگر اما گذشته، گذشته است، برای آینده باید برنامه ریخت، باید مطالبه کرد، باید پاشنه وزارتخانه ها را از جا کند، اگر خواهان تغییر هستیم باید مدیران به جای گل و بلبل نشان دادن شرایط مدیران ارشد ملی را به صورت ملموس با محرومیت ها و سختی ها روبرو کنند. آنها را از اتاق های مخصوص هتل ها و اسکان در مرکز استان بیرون بکشید و به دل محرومیت هایی ببرید که روان و جان مردم را سوهان می دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345415
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رضوی گفت:

    واقعا جای تاسف است منابع نفت کشور دراین استان است ولی محرومیت درجا جای استان مشهود است

  2. مهدی گفت:

    مشکاتسون رو حل میکنم

  3. ناشناس گفت:

    لطفا نام روستا را هم در کامنتها بنویسید تا خبر کامل باشد

  4. حقگو گفت:

    کاش بجای سیاسی بازی و ارتقاء و بقاء پست بفکر مردم محروم منطقه بودن
    راهداری تعطیل…..

  5. اندیش دهنو گفت:

    باسلام، امیدوارم باحضورنماینده توانمند مجلس شورای اسلامی جناب دکتر روشنفکر، و بخشدارمردمی و فعال لوداب جناب حاج کورش بی نیاز بر مشکلات منطقه فائق آییم، و به زودی مشکلات راهداری، مخابرات و گاز منطقه مرتفع گردند، این کارشدنی است چون باشناختی که ازبخشدارمحترم داریم درجلسات گوناگون قدرت اجرایی خودرا به نمایش گذاشته است
    بامید لودابی آباد و شکوفا

  6. جواد گفت:

    مسئول دلسوز میخاهد که ریشه این مشکلات حل شود و تاز مانی که انتخاب مسئولان بر اساس گرایشات قومی و طایفه ای انتخاب میشود قصه همچنان باقی است.

  7. ناشناس گفت:

    متاسفانه تواستان ما کاری به نماینده ای که درایت داشته باشه ندارند فقط طایفه ای هست و…..بس

  8. ف گفت:

    لوداب روستای امام زاده ولی حسین مورنا هست اینجا چند سال است مسوولان میان روستا میخورن قول میدن جاده راه درست کنند و میرن دیگه بر نمی گردن تا سال دیگه باز میان همین قول میدن میرن بر اثر همی بدون جاده نداشتنمان چندین نفر بیمار شدن تا از این راه ها صحرا ها بخوایم برسونیمشون جهاد یا یه جای ماشین ببرشون دکتر فوت کردن بر اثر جاده نداشتنمون لطفا از مسئولان خواهش میکنیم لطفا قول الکی ندید لطفا سر قولتون بمانید خواهش میکنیم این جاده راه واسه روستا امام زاده ولی حسین مورنا درست کنید خواهش میکنم چاری بیابید ما راه نجات بدهید از تمامی مسولان خواهش میکنم ما را نجات بدید

  9. علی گفت:

    وقتی یه عده بی سواد … محرومیت ندیده بشن مسؤول و پارتی و فساد مکانی رو بگیره…. مردم اون.شهر تا قیامت ذلیل و بدبختن

  10. بهمنیار گفت:

    خدایا این همه تبعیض بین جنوب وشمال تاکی… دلم خونه ازدست مسئولینی که انسانیت براشون مفهومش رنج ودردی برای فقیری مردم باصداقت ورنج دیده استانم به جای گذاشتن است کهکیلویه وبویراحمدبااین همه ذخایرنفت ذخایرنفت وگاز چرابایداین ازمردان وزناننش چهره‌های مظلوم ومعصوم کودکانی که یاقربانی ناملایمات طبیعت یارودخانه های وحشی شوندجوانانش هم دربه درکاردراستانهای دیگرکه نگاه دیگرمسولین استان های دیگر انگاربیگانه ای هستیم که ازوطن خودرانده شده…. تمنامیکنیم دست استانی رابفشاریدکه انسانیت درآن به زیبایی پاکی و مهمان نوازی درآن زبانزد خاص و عام است..

  11. جوان گفت:

    اول از هر اقدامی باید فساد در این استان و اداراتش،از خود قوه قضائیه،شروع بشه که این امر در یک بعد خود، خود به خود موجب میشه بسیاری از مدیران جای خود را به مدیران جهادی و انقلابی که هم اکنون در ادارات بدور از جایگاه شایسته در حال خاک خوردن هستند بدهند و جوانان شایسته و صاحب فکر در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اعم از ظلم ستیزی و رفع محرومیت صاحب گوی در میدان شوند و گام‌های بزرگی بردارند…
    فساد در استان محروم ما بیداد میکند

دیدگاه شما