سه شنبه 30 آذر 1400 - 12:40

اعتراف استاندار کهگیلویه و بویراحمد: با این حجم محرومیت اعتبارات استان کم است!/پول نفت ما جاهای دیگر می رود

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید علی احمدزاده استاندار این استان برگزار شد.

سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت:

استان ما در جایگاه خوبی در ردیف بودجه ای قرار دارد، تلاش ها نیز ادامه دارد، ولی این موضوع را مانور ندهید.

وضعیت به گونه ای است که اعتبارات خوبی داریم، اما واقعیت این است که با این تسهیلات و این رقم اعتباری 2 هزار میلیاردی کار خیلی زیادی نمی توانیم بکنیم. 2 هزار میلیارد تومان برای انجام کارهای بزرگ، کم است. با وجود اینکه رتبه استان ما خوب است، رتبه 18 را داریم، ولی این رقم کوچک است. جایی که بنده قبلا کار می کردم، 1460 میلیارد تومان در اختیار بنده بود برای اینکه در مملکت خرج کنیم، ولی این استان با این همه محرومیت و مشکلات روستایی، مشکلات جاده ای روستاهای سیلاب و کلوار و مناطق محروم کهگیلویه، این میزان اعتبار پایین است.

اینکه رتبه ما در میان استان های دیگر کشور هجدهم است شق القمر نکرده ایم.

در خصوص نداشتن ماده 23 برخی از طرح های ملی که به استانی تبدیل شدند، افرادی در استان اطلاعاتی دادند که ناقص بود و ذهن مردم مشوش شده است، معاون عمرانی استاندار و برخی از مدیران مربوطه این موضوع را پیگیری کنند و ابعاد آن را روشن کنند.

فضاسازی هایی ایجاد شده و اینطور تصور شده که استان ما کوتاهی کرده، ولی پروژه هایی که ماده 23 نداشته اند، دولت تصمیم گرفته که پروژه هایی که ماده 23 ندارند اعتبار ندارند، این موضوع برای کل کشور است.

فاضلاب شهر گچساران و فاضلاب شهر باشت وجود ندارد، چه رابطه ای بین فاضلاب لنده و دهدشت وجود دارد؟ چه رابطه ای بین نازمکان و دیل گچساران و دشت امامزاده جعفر گچساران در شبکه آب وجود دارد؟ چطور اینها در بودجه به هم پیوست شده بوده اند، و آیا اینها مطالعات شان انجام گرفته است؟ اینها دو پروژه هستند یا یک پروژه؟ از مدیران می خواهم که شفاف سازی کنند تا ذهن مردم مشوش نشود.

آقایان محترم مطالبی را در جراید مطرح کردند و نگرانی برای مردم ایجاد شده که لازم است مدیران شفاف سازی کنند.

همه خواب نیستند، بیدار هستند، با آسمان ریسمان بافتن نمی توان کار کرد، چرا آقایان اینطور قضاوت می کنند مشخص نیست. مدیران در جراید توضیح دهند که چه اتفاقی برای پروژه ها افتاده، کدام یک از پروژه ها قابل بازگشت هستند، تلاش شود برگردد، کدام ها قابل دفاع هستند، کدام ها هر چقدر هم دفاع کنیم فایده ای ندارد.

تفاوت رقم های بودجه خیلی فاحش است، توزیع متوازن سرمایه وجود ندارد ، پول نفت استان ما به جاهای دیگر انتقال داده می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345296
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما