سه شنبه 30 آذر 1400 - 10:27

قابل توجه پلیس/ اعتراضات مردم در خصوص پاسگاه های گچساران را بررسی و ضمن اعلام نتیجه به مردم با تخلفات احتمالی برخورد قاطع کنید

پایگاه های خبری تحلیلی بویرنیوز:

در روزهای اخیر کلیپی از برخورد نیروی انتظامی و یک خانواده عشایری گچساران در فضای مجازی منتشر شد.

کلیپی که در آن مشخص نیست برخوردی صورت گرفته باشد اما خانمی که در آن فیلم مشخص است مدعی کتک خوردن از دست ماموران است و این را ماموران رد کرده و می گویند یک شیء به صورت آن خانم برخورد کرده است!

همین اتفاق و یک بازرسی که میتوانست بهتر و با دوراندیشی مناسب تری انجام شود حالا دست آویز نگرانی های یک قومیت را ایجاد کرده است.

  • برای رعایت حریم شخصی و حفظ کرامت آن عشایر از انتشار فیلم خودداری میکنیم.

تا حدی که در فضای مجازی شاهد برخی بیانه ها و حتی دعوت به تجمعات نیز هستیم.

اقدام خوب:

بازرسی نیروی انتظامی به موضوع ورود کرده است و در صورت احراز تخلف مامور از قوانین قرار است ضمن اطلاع رسانی به مردم، برخورد قاطع با مامور خاطی(در صورت تایید تخطی از قوانین) صورت بگیرد.

فرمانده انتظامی گچساران هم گفته : به هر حال ما فعلاً نمی‌توانیم اثبات کنیم که جرمی اتفاق افتاده است یا خیر. اگر هم مشخص شد که جرمی از سوی مأمورین ما اتفاق افتاده است، مطمئن باشید که با آنها برخورد خواهد شد. این مهم نیز بعد از انجام تحقیقات مشخص خواهد شد.

یک توصیه دوستانه به پلیس:

بسیاری از مخاطبین در پیام های خود خواستار بررسی وضعیت پاسگاه ها به ویژه در مناطق گچساران و باشت هستند. به عقیده این مخاطبان، گاهاً شاهد برخی برخوردهای نامناسب و سوء استفاده از قدرت در این مراکز هستیم.

این اقدامات بدون شک چهره پلیس را در میان مردم مخدوش می کند، حتماً باید پلیس به این موارد ورود و نتیجه را به مردم اعلام کند.

اگر ماموران حکم دارند باید به درستی و با حفظ کرامت انسانی افراد ضمن ارائه آن و توجیه افراد، با رعایت کامل شئونات اسلامی و انسانی برخورد کنند. اگر نه که حق ورود به حریم شخصی افراد را ندارند.

توصیه بویرنیوز:

هیچکس مدافع تخلف و حرکت ورای قانون نیست، در این اتفاق هم اشکال و انجام عمل منافی قانون و شئونات انسانی از سوی هر کسی صورت گرفته باشد باید برخورد شود، در این امر سلیم هیچ اختلافی نیست.

اما…

انتظاری از مردم این منطقه نیر می رود که نباید کار اشتباه و کج سلیقگی یک مامور را به کل نیروی انتظامی تعمیم داد و یا آن را به پای یک حرکت ضد قومیتی گذاشت(بسیاری از ماموران همان منطقه و کشور از ترک زبانان هستند  و اتفاقاً خیلی از آنها هم مسئولیت های مهمی دارند پس قومیتی کردن این اتفاق چندان درست نیست)

به هر ترتیب همه ما وقتی با یک حادثه امنیتی و مشکلی روبرو میشویم اولین محل مراجعه مان پلیس است، حفظ اقتدار و صلابت آنها ضامن امنیت خودمان است، ضعیف شدن پلیس دقیقاً به مثابه از دست رفتن امنیت خود و خانواده هایمان است. البته که این موضوع ابداً رافع وظیفه پلیس در بررسی ها، بازرسی ها و اصلاح درون سازمانی و برخورد با ضعف های اندک ماموران متخلفش نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345283
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما