دوشنبه 29 آذر 1400 - 10:36

کلاه گشاد بر سر برخی کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد/عامل تبلیغ دروغین فروش تراکتور دولتی دستگیر شد

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز به نقل از روابط عمومی دادگستری:

سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد،خبر داد:

کلاهبرداران تراکتور در چنگال قانون/ مالباختگان به دادسرای مرکز استان مراجعه نمایند/ دستگيري شبكه كلاهبرداري از كشاورزان استان

چند نفر با سوء نیت کلاهبرداری از کشاورزان با پخش تبلیغاتی در سایت های ،دیوار و شیپور اقدام به درج آگهی مبنی بر فروش تراکتور با قیمت دولتی می نمایند.

 به دنبال درج این آگهی عده ای از کشاورزان به قصد برخورداری از امتیازات دولتی با کلاهبرداران تماس گرفته و به آنان مراجعه کردند .

سيد علي ملك حسيني دادستان عمومي و انقلاب مركز استان در این زمینه اظهار داشت: با شکایت شکات و ارجاع پرونده آنها به یکی از شعب، رسیدگی سریع در دستور کار ویژه شعبه مربوطه قرار گرفت و با صدور دستورات قضایی، در اقدامی ضربتی، ضمن رصد و شناسایی فنی، 2 نفر از شبكه كلاهبرداران دستگیر و به زندان مركز ياسوج اعزام شدند.

مدعي العموم مرکز استان با توضيح نحوه ی اقدامات مجرمانه متهمين و كيفيت كلاهبرداري، و بی اطلاع متقاضيان از انديشه پليد آنان، افزود :آنچه که در خصوص اين پرونده تا کنون محرز شده به این شکل بوده که، متهمين ابتداء در برنامه هاي تبليغاتي شامل دیوار و شیپور آگهی مبنی بر فروش تراکتور دولتی با وام بانکی منتشر  و اصطلاح تله گذاري می نمودند.

ملک حسینی افزود: کلاهبرداران  پس از تماس متقاضيان با آنها، ایشان را دعوت می کردند که به یاسوج بیایند و اقدام به عقد یک قرارداد عادی مبنی بر فروش تراکتور و ادوات کشاورزی از طریق تسهیلات بانکی کرده و از متقاضيان وجوهي را دريافت می نمودند.

رئيس دادسراي مركز استان در ادامه با اظهار اینکه  شگرد متهمان برای جلب توجه و اعتماد بیشتر کشاورزان عقد قرارداد در دفاتر اسناد رسمی بود، اظهار داشت: این افراد، با مراجعه به دفتر اسناد رسمی، سند رسمی با موضوع تعهد مبنی بر تحويل تراكتور ظرف 3 ماه تنظيم مي نمودند، اما پس از دریافت پول و علیرغم گذشت حدود یکسال و بیشتر، هیچ گونه تراکتوری تحویل داده نشد.

ملک حسینی گفت: در تحقيقات قضايي بعمل آمده، مشخص گرديد كه اساساً هیچ حواله تراکتوری در واقعيت وجود نداشته و متهمين با وعده واهي، وجوه فراواني را كلاهبرداري نموده اند.

این مقام قضایی در ادامه بیان داشت : پس از گذشت حدود 3 ماه از تشكيل پرونده و صدور دستور جلب های متعدد، عاقبت 2 نفر از متهمين شناسايي و دستگير و با قرار تامين “بازداشت موقت” به زندان مرکزی یاسوج منتقل شدند و تا کنون تعداد ٢٠ نفر از افراد زيان ديده در اين مرجع قضايي طرح شكايت نموده اند.

وی افزود: شعبه دادياری مربوطه با دقت و سرعت، در حال رسيدگي خارج از نوبت به اين پرونده مي باشد.
دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه ممکن است افراد دیگری نیز توسط متهمان مورد اغفال قرار گرفته باشند ، افزود: شهروندان گرامی چنانچه توسط این افراد مورد اغفال قرار گرفته باشند می توانند جهت طرح شکایت به دفاتر خدمات قضایی مراجعه و شکایت خود را ارائه، تا به دادسرای عمومی وانقلاب مرکز استان ارسال گردد .

ملک حسینی گفت: تحقیقات بیشتر جهت روشن شدن ساير ابعاد احتمالي اقدامات مجرمانه افراد دستگير شده، و نیز شناسایی سایر افراد دخیل در اين پرونده ادامه دارد.

دادستان مركز استان در پایان، ضمن تقدير از زحمات مأمورین اداره آگاهی و داديار رسيدگي كننده، به هم استانی های توصیه کرد که فریب آگهی هایی که در سایت های تبلیغاتی ارائه می شود را نخورد و تصریح کرد: عموم مردم گرانقدر استان و به ويژه كشاورزان زحمت كش، به آگهي هاي تبليغاتي و وعده هاي متنوع اعتماد مطلق نداشته باشند و فریب این افراد را نخورند و جهت راستي آزمايي حتماً با افراد متخصص و مطلع مشورت، و استعلامات لازم را از مبادي مربوطه اخذ، و با اطمينان كامل مبادرت به انجام معاملات نمايند.

شهروندان ارزشمند استان كهگيلويه و بويراحمد مي توانند از طريق خط ارتباطي سامد ك.ب با شماره09172109773 گزارشات و مطالب خود را جهت بررسي از طريق پيام رسان هاي مطرح بصورت محرمانه جهت ارسال نمايند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345269
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما