دوشنبه 29 آذر 1400 - 8:38

انتشار فیلمی نامناسب از درگیری عشایر و پلیس در کهگیلویه و بویراحمد/مقصر کیست؟!(+عکس)

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

این روزها شاهد انتشار فیلمی از تنش لفظی و جر و بحث میان پلیس و خانواده ای  عشایری در گچساران در فضای مجازی هستیم.

اگرچه رسانه ها خبر از برخورد فیزیکی و بازرسی از زن عشایر توسط مامور مرد داده اند اما در فیلم این موارد مشخص نیست.

تنها تنش لفظی میان یک فرد با لباس نیروی انتظامی، و فردی لباس شخصی با خانمی که روسری به سر ندارد و چند مرد دیگر مشخص و روشن است.

(اینکه روسری او در درگیری و یا بازرسی مامور افتاده و یا اینکه به دلیلی جنب و جوش زیاد از سرش افتادهه هم مشخص نیست)

در این فیلم پخش شده شاهد بی احترامی از سوی مامور نیروی انتظامی و آن فرد لباس شخصی به این عشایر نیستیم. (طبق محتویات این فیلم)

اما اجمالا چند نکته ای را شفاف باید بگوییم:

طبق اعلام فرمانده انتظامی گچساران، پلیس مجوز بازرسی داشته است.

اگر ماموران مجوز داشته اند حالا تلفنی یا کتبی باید بدون لجبازی ارائه میشد، تازه اینکه پلیس در میانه بحث اقدام به نصب درجه می کند خود اقدامی عجیب و به دور از دوراندیشی بوده است.

از طرفی وقتی مشخص است بخشی از بازرسی ها از زنان خواهد بود و حتی احتمال آن می رود، به همراه داشتن مامور زن یک ضرورت است، مگر اینکه اصولاً بنای بازرسی از زنان را نداشته اید.

در وهله بعد باید بدانید این نحوه ورود و بازرسی اقتدار و محبوبیت خود پلیس را زیر سوال میبرد، درست آن این بود که در همان ابتدا افراد توجیه می شدند، حکم تلفنی و یا کتبی به نظر آنها میرسید و در ادامه ضمن بازرسی های معمول با حفظ کرامت انسانی افراد اقدام می کردند.

شاید نادیده گرفتن یکی از همین موارد موجب شد که آن چند فرد معترض هم به خود اجازه دهند فیلم بگیرند و هم ماموران را تهدید کنند!

از طرفی اگر ثابت شود کار پلیس درست و دقیق بوده و ماجرای مباحث پیرامون فیلم بر اساس مدارک و نتایج پزشکی قانونی(مبنی بر ضرب و شتم خانم) مغایر با واقع باشد باید برخورد جدی با آنها داشت.

اینکه هرکس با سوء استفاده از قدرت فضای مجازی به دنبال رسیدن به امیالش باشد موجب بی بند و باری در جامعه می شود، در صورت اثبات قطعی چنین فرضیه ای در این حادثه باید با مسببان آن حتماً برخورد شود.

آنچه باید مهم باشد در این بین دو مساله است:

اول اینکه اقتدار و محبوبیت پلیس باید حفظ شود، هم آموزش نیروهای پلیس لازم است و هم در جایی که قصور از وظایف می شود باید برخورد لازم صورت بگیرد.

  • اگر اقتدار پلیس نباشد امنیت تک تک ماها زیر سوال است

اگر جایی نیز اجحاف و تهمتی به پلیس بسته می شود، که خوراک شروع تخریب و تهمت ها حتی از آن سوی مرزها می شود باید مقدرانه جلوی آن ایستاد.

مردم و حتی مظنونین و  مجرمان حق و حقوقی دارند، اقدامات پلیس بایر بر محور حفظ کرامت و شخصیت افراد باشد، اگر این مساله رعایت نشود محبوبیت پلیس از میان میرود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مندنی گفت:

    متاسفانه برخورد نیروی انتظامی

  2. ناشناس گفت:

    خودرو نظامی با نشان خواص رنگ امیزی نمودند که هویت نظامی مشخص باشه نه با پراید شخصی این یک ایراد کاره خودرو هویت نظامی ندارد ولی ما قدر دان امنیت برادران نظامی هستیم

  3. بوبراحمدواحد گفت:

    تخلف تخلف است زن مرد ندارد بایدبامتخلف برخورداکیدشود شایدعلت پرایدشخصی نامحسوس بودن باشد

  4. ناشناس گفت:

    دلیلی نمیشه زن تخلف کنه و پلیس سکوت کنه…فردا همین زن آدم میکشه باز میگن چرا پلیس اقدام نکرد….وقتی قاضی دستور داده باید پلیس اقدام میکرد…درود به شرفتان پرسنل مظلوم ناجا….در ضمن مسئول محترم سایت ناجا روزانه شهید میده تا حالا چندتا منتشر کردید که این خبر رو منتشر کردید

  5. ناشناس گفت:

    پس چرا خود فیلم رو نمی ذارید که ما خودمون قضاوت کنیم

  6. ناشناس گفت:

    چرا گلچین می کنید پیام ها رو بویر نیوز، رسانه ای عادل نیستی

  7. ممو گفت:

    وپخدایی کسی که اونجا نبوده نمیتونه قضاوت کنه ولی این پاسگاهها خصوصا ابشیرین وباباکلان دارند خدایی میکنند و هر گروهبانی اونجا خودش برای خودش خان هست ومردم را اذیت میکنند و نظارتی هم بر انان وجود ندارد
    چون اگر نظارت بود باید با لباس فرم میرفتند وقطعا اون عشایر هم مقاومت نمیکردند

دیدگاه شما