چهارشنبه 24 آذر 1400 - 13:16

میدان میوه و تره بار یاسوج جان می‌گیرد/لزوم همکاری مسئولان/بخش عمده میوه های تنظیم بازاری از طریق میدان میوه و تره بار توزیع می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

جلسه ستاد تنظیم بازار با موضوع پیگیری مشکلات میدان میوه وتره بار شهریاسوج به حضور معاون اقتصادی استاندار و برخی سازمان‌های متولی برگزارشد.

معاون اقتصادی استاندار در این جلسه گفت: چندروزی است که میدان میوه وترباره یاسوج با مشارکت و همکاری سرمایه گذار، اصناف، بازاریان و تلاش شهرداری آغاز به کار کرده است.

وی ادامه داد: این نوع ترکیب وروند کار قابل تقدیراست و باید با تشویق بازاریان و صنوف زمینه رونق این میدان را بیشترفراهم کنیم.

عسکری بیان کرد: با امیدواری، توافق و تعامل سازمان‌ها می‌توان زمینه پیشرفت این میدان رافراهم کرد.

عسکری با تاکید بر اینکه امنیت این میدان مهم وضروری است گفت: حضور نیروی انتظامی برای برقراری نظم وامنیت لازم و ضروری است و باید این موضوع به فوریت انجام شود.

معاون اقتصادی استاندار درادامه خواستار رفع موانع ترافیکی با همکاری پلیس راه، شهرداری و سایرمسئولان مربوطه شد.

عسکری با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا برای فروش محصولات دراستان هست گفت: باید این مسیر رابرای حضور عرضه کنندگان و خریداران هموار کنیم.

و از همه تامین‌کنندگان درخواست کرد برای راه اندازی وجلوگیری از ورود و خروج این محصولات گلوگاه‌های مهم دراستان کنترل شود.

همچنین دراین‌جلسه مصوب شد ۴۰ تا۶۰ درصد اقلام‌حمایتی تنظیم بازار ازطریق این میدان عرضه و در اختیارمردم قرارگیرد.

حسین‌پور مدیرکل صنعت معدن وتجارت استان گفت: میدان باید دراختیار صاحبان اصلی خود و بازاریان باشد و صنعت و معدن درهر زمینه‌ای حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.

سرمایه گذار طرح هم دراین جلسه ابتدا گزارشی از مشکلات و تامین اقلام و میوه‌های بازار ارائه کرد و گفت: اکثر کالا‌ها دراین میدان درجه بندی با کیفیت و به صورت متنوع و پایین تراز قیمت واقعی عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات و معارضاتی درروند فعالیت این میدان یاصنوف وجود دارد خواستار تامین امنیت میدان از طریق حضور نیروی انتظامی شد و همینطور درخواست کرد که تبلیغات فروش محصولات کشاورزان دراین میدان باهمکاری مسئولان و به طرق مختلف انجام شود.

وی ادامه داد: هرچند برخی در مقابل تشکیل این میدان مقاومت می‌کنند، اما این میدان کارخود را آغاز کرده و مردم می‌توانند خرید‌های خود را از این مکان انجام دهند.

سرمایه‌گذار طرح افزود: شرایط برای تامین‌کنندگان محصولات ازجمله کشاورزان و باغداران برای حضور در این میدان مهیا است و میتوانیم‌مجوز‌های فعالیت را در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرتعاون روستایی هم دراین جلسه گفت: حدود ۱۷ هزارتن سیب درسردخانه‌های استان وجود دارد که می‌توان بارایزنی و دستورات لازم این مقدار را روانه این‌ میدان‌کرد و عملا برای تامین‌میوه شب عید مشکلی وجود ندارد.

ویسی افزود: کلیه اقلام تنظیم بازار از جمله مرغ منجمد روغن و تخم‌مرغ از طریق سامانه بازار وشرکت پست پیشگام در حال اقدام و توزیع است.

وی ادامه داد: تعاون‌ روستایی در دهستان‌ها و روستا‌ها اقدامات لازم درزمینه توزیع و تامین‌ این‌ اقلام انجام‌می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345158
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما