شنبه 20 آذر 1400 - 18:33

تجمع گسترده کسبه جمعه بازار یاسوج/اعتراضی که در سایه شنیده نشدن به تجمع کشیده شد (+فیلم)

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

جمعه بازار یاسوج را همه رفته و دیده‌اید، مکانی که راهروهای تنگ و مغازه های تو در توی آن جلب توجه می‌کند.

برق‌شان به صورت بسیار غیر استاندارد وصل شده، آتش سوزی چند سال پیش آن که موجب خسارت میلیونی به کسبه شد نیز ناشی از همین عدم رعایت استانداردها بوده است.

شرایط جمعه بازار یاسوج واقعاً زیبنده مرکز استان نیست، این سازه به هیچ وجه در شأن یک مرکز استان نیست، نه ظاهر آن و نه درون و باطن آن هیچ سنخیتی با بافت شهری ندارد.

از بعد از آتش سوزی سال ۹۷ این مرکز طی خواسته ها و نشست های کسبه و مسئولان بنای بر ساماندهی شد، طرحی که عملاً عقیم ماند و همین عدم توجه به وعده ها شد گله مندی در دل مردم، گلایه هایی که در نهایت سر باز زد و تجمعی را شامل شد که مورد بهره برداری های گسترده برخی رسانه های خارجی هم شد.

خواسته کسبه چیست؟

کسبه ها میگویند توان خرید و یا رفتن به مجموعه دیگری را ندارند، آنها می‌گویند دولتی ها اگر دلسوز ما هستند خب ساماندهی همین مجموعه را انجام دهند.

راهکار چیست؟

ساخت جمعه بازار و امکان دسترسی ها به خدمات به صورتی است که باید تغییرات اساسی برای ساماندهی انجام شود به ویژه برای استاندار سازی برق آن، خب قطعاً این از توان بودجه دولتی خارج است و خود کسبه هم باید پای کار بیایند، در ادامه طرحی با مشارکت خود کسبه آماده و با همراهی خودشان تغییرات اساسی داده شود.

در کنار آن در فضایی که برای جمعه بازار جدید ساخته شده با ارائه تسهیلاتی زمینه حضور کسبه مشتاق در این محل را بعنوان ساختمان شماره ۲ جمعه بازار فراهم کنند.

اتفاقاً سود این قضیه در نهایت به نفع مردم است، وجود دو مرکز رقیب در نزدیکی یکدیگر موجب تعدیل قیمت ها برای مردمی است که عمدتاً تنگ دست هستند و تمکن مالی آنچنانی ندارند.

به گزارش بویرنیوز، به هرحال خواسته مردم ساماندهی است و باید تدارک طرحی مناسب با مشارکت کسبه داده شود. طرحی که هم مردم را راضی کند و هم چهره زشت این مرکز را تغییر دهد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=345052
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    چرا زمان روحانی تحسن نمی کردید

  2. بویراحمد گفت:

    زمین تامین اجتماعی وسط شهر رو یه مرکز تجاری بزنن.طبقات زیر یا بالا اختصاص بدن و پارکینگ
    بالاترش رستوران و فضا بازی .مث بقیه شهرها مرکز خرید.
    جای جمعه بازار هم بیمارستان بزنین

  3. احسان گفت:

    شهردار یاسوج دست از قوم گرایی بردار جمع کن این بمب ساعتی را تا فاجعه درست نشده

دیدگاه شما