چهارشنبه 26 آبان 1400 - 14:09

دستگیری باند کلاهبرداری اد کن پول بگیر در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان از شناسایی و دستگیری یک باند ۱۴ نفره در شبکه‌های اجتماعی که با ترفند ادکن پول بگیر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمودند، خبر داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از پلیس،سرهنگ”فیض الله احمدی” در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: طی رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، کانالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده شد که گرداننده آن با عناوینی از جمله اد کن از رئیس‌جمهور پول بگیر، هواداران مستضعفان، افق کوروش و… اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می نمودند، از این رو پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام اقدامات پلیسی ضمن شناسایی متهمان در شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند افراد قربانی اطلاعات حساب خود را درون لینک جعلی پرداخت بانکی وارد می کنند و در نتیجه اطلاعات حساب بانکی آنان به دست افراد کلاهبردار افتاده و آنها نیز با داشتن اطلاعات حساب بانکی شهروندان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شان می نمودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: این افراد کلاهبردار با ارسال لینک های جعلی( صفحات فیشینگ) جهت دریافت هدیه اضافه کردن ممبر برای کاربران اقدام به کپی کارت های بانکی می نمودند و از این طریق قصد رسیدن به اعمال مجرمانه خود را داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: با بررسی ها و تلاش‌ کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آنها در یکی از شهرستانهای تابعه مورد شناسایی قرار گرفت که در یک عملیات غافلگیرانه مجرمین سایبری دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان از کاربران فضای مجازی خواست: کاربران از عضویت در گروه های ناشناس و همچنین باز کردن لینک های ناشناس یا حتی نصب نرم افزار از منابع غیر معتبر خودداری کنند چرا که یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه اندازی گروه هایی در شبکه های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، این گروه‌ها که با عنوان”اد بزن،پول بگیر” نیز شناخته می شوند این طور به کاربران القا می شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آنان واریز میشود.

احمدی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344476
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما