دوشنبه 17 آبان 1400 - 16:41

اختلاس عجیب ۴۵۰ میلیاردی در کهگیلویه و بویراحمد/+جزئیات

رئيس كل دادگستري استان كهگيلويه و بويراحمد از به ثمر نشستن تلاش هاي دستگاه قضايي استان در باز پس گيري اموال بيت المال از محكومين پرونده فساد اقتصادي يكي از شهرستان هاي استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از دادگستري، دكتر حسن نگين تاجي در این مصاحبه با تأكيد بر اهميت صيانت از بيت المال، اظهار داشت : بیت المال، در نظام اقتصادی اسلام، از جایگاهی ویژه برخوردار است. مقصود از بیت المال، تأمین اهدافی بلند در حرکت تکاملی انسان به سوی سعادت و معنویّت و قرب الهی است، لذا خیانت و غارت بیت المال نیز، افزون بر حرمت تکلیفی و عذاب قیامت، آثار وضعی ویژه ای در همین دنیا دارد.

قاضي القضات استان در تشريح برخي اقدامات مجرمانه محكومان اين پرونده فساد كلان اقتصادي گفت: شش نفر از محكومان اين پرونده، تركيبي از كارمند بانك تجارت و ساير افراد خارج از مجموعه بانكي بودند با تشكيل شبكه فساد، مبادرت به اختلاس بيت المال و نيز تحصيل اموال از طريق نامشروع نمودند.

دکتر نگین تاجی گفت: دستگاه قضايي استان پس از قطعيت حكم، نسبت به اجراي رأي صادره عمل نموده و با اهتمام ويژه نسبت به بخش مهمتر راي مذكور، يعني استرداد اموال نامشروع اين محكومان اقدام و تمامي اموال را به نحو دقيق شناسايي، توقيف و مسترد نموده است.

 

 

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت : بخشي از اموال مسترد شده شامل دو باب ويلا در شهرستان فريدونكنار و يك باب آپارتمان در تهران و يك باب ساختمان مسكوني در شاهين شهر اصفهان و دو دستگاه خودروي مرسدس بنز و كيا اپتيما و همچنين وجوه نقد به ميزان سي ميليارد و هشتصد و شصت ميليون ريال مي باشد.

مقام قضایی ارشد استان در خصوص ارقام مالي اين پرونده كه تاكنون شناسايي و مسترد شده است، نيز اظهار داشت: تاكنون ميزان تقريبي چهارصد و پنجاه ميليارد ريال از اين اموال شناسايي و مسترد شده اند.

دكتر نگين تاجي با توضيحي در خصوص ماهيت كيفري بزه اختلاس، افزود :اختلاس گونه‌ای از کلاهبرداری است که به صورت برنامه‌ریزی ‌شده، منظم و بدون آگاهی دیگران صورت می‌گیرد؛ که مأموران دولتی از طریق تصاحب وجوه و اموالی که بر حسب وظیفه به آن‌ها سپرده شده، مرتکب می‌شوند. لذا دستگاه قضايي استان در مبارزه با چنين فسادهايي با هيچ مجموعه، گروه يا شخصي مسامحه و يا اغماضي نخواهد داشت و تا آخرين گام پاسدار حقوق عامه مردم و بيت المال خواهد ماند.

رئيس دستگاه قضايي استان در پايان ضمن تأكيد بر قاطعيت دستگاه قضايي استان و مجاهدت شبانه روزي مراجع نظارتي و امنيتي استان در برخورد با مفاسد اقتصادي، تصریح داشت : اين پرونده ها با قاطعيت و سرعت روز افزون رسيدگي خواهند گرديد و همكاران قضايي بنده تا شناسايي و دستگيري تمامي مفسدين و مرتبطين شبكه هاي فساد، رسيدگي قضايي خويش را مستحكم ادامه خواهند داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود خدا برسربازان گمنام امام زمان

  2. عدالت گفت:

    درودبرسربازان گمنام امام زمان وخسته نباشید عزیزان قوه قضاییه،بایدحکمی صادشودکه دیگران عبرت بگیرند

دیدگاه شما