یکشنبه 9 آبان 1400 - 13:43

آغاز سرما با یک خبر اندوهبار در کهگیلویه و بویراحمد/دختر ۱۰ ساله قربانی یک کم توجهی

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

مادر ۳۱ ساله و دختر ۱۰ ساله ساکن در منزل در روستای کوشک شهرستان بویراحمد، دچار گازگرفتگی شدند و متاسفانه دختر 10 ساله جان باخت.

این خبر تلخ اما پایان و آغاز این دست خبرها نیست، همواره در فصل زمستان به ویژه در ماه های آغازین و با روشن شدن وسایل گرمایشی شاهد اتفاقات تلخ اینچنینی هستیم.

گازی که باید گرمابخش خانه باشد آنچنان موجب سردی و غمبار شدن خانه می شود که نهایتی برایش متصور نیست.

بیشتر بخوانید:

پایان زندگی دختر ۱۰ ساله با گاز منواکسیدکربن در بویراحمد

استفاده از بخاری ها و وسایل گرمایشی استاندارد و قبل از آن بررسی و اطمینان از آزاد بودن لوله های بخاری و مسیرهای دودکش ها یک ضرورت است.

شعله های بخاری باید آبی باشد اگر رنگ آن متفاوت باشد نشان از این است که به درستی اکسیژن به آن نمیرسد و باید خاموش و بررسی شود.

به گزارش بویرنیوز، با سرد شدن هوا و روشن شدن بخاری ها در کهگیلویه و بویراحمد بسیار ضرورت دارد ، اصول ایمنی و بررسی ها از سالم بودن وسایل گرمایشی و لوله ها و دودکش ها باید جدی گرفته شود تا خدای ناکرده شاهد تکرار این رخدادهای غم انگیز نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344120
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه گفت:

    سالهاست که گرم کردن خانه با این آلت قتاله بخاری درکشورهای توسعه یافته منسوخ شده.دولت وشرکت گازاگه واقعآ به فکرجان وسلامتی مردم بودتسهیلات بلاعوض میدادتامردم سیستم شوفاژوگرمایش ازکف رااجراکنند….تمام هزینه ها هم باصرفه جویی وراندمان قابل توجهی که این سیستمهای نوین دارندبرگشت داده میشد…هرکاری هم بکنیدآخرش ازگوشه کناری گازهای منواکسیدکربن ازروزنه ای واردمحیط خانه میشه واثرات مخربی برسلولهای مغزی انسان دارد…

دیدگاه شما