یکشنبه 9 آبان 1400 - 7:55

آیت الله صافی گلپایگانی چه گفت که عده ای در کشور برآشفتند؟/+سخنان ایشان در دیدار با قالیباف

پایگاه خبری تحلیلی بویرنیوز:

بعد از جلسه میان آیت الله صافی گلپایگانی و رئیس مجلس، موجی از حملات عجیب از سوی برخی سایت های اصولگرا علیه یکی از مراجع دینی چند روزی فضای سیاسی کشور را متلاطم کرده است.

** با هم بخشی از گفته های آیت الهه صافی گلپایگانی در آن جلسه را مرور میکنیم:

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی درباره وضعیت معیشتی در جامعه و نیز روابط خارجی مطرح کرد. وی درباره روابط خارجی کشور گفت: توصیه حقیر این است که باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم. اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است. شما باید با عقلانیت و تعامل سازنده، حقوق ملت را احقاق کنید.

وی تصریح کرد: امروز یکی از راه‌های اصلاح امور این است که با حفظ منافع کشور و با عزت، با جهان در ارتباط باشیم که خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد.

این مرجع همچنین گفت: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم، مردم نجیب و شریف کشور ما مستحق این وضعیت نیستند. وی با اشاره به گرانی‌ها، افزود: گرانی برای مردم طاقت‌فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.

این سخنان باعث حملات عجیب و جهت گیری دور از باوری آنهم از سوی یک رسانه اصولگرای مدعی دیدگاه انقلابی شد.

آنچه بیشتر از همه دستاویز حملات به این عالم شد، خواست او برای برقراری ارتباط بهتر و معقولانه با دنیا برای برون رفت از چالش های اقتصادی و کم کردن فشار بر روی مردم بود!

البته بسیاری از دلسوزان نظام سریعاً با محکوم کردن این دست هتاکی ها از نصایح دلسوزانه این عالم دینی تقدیر و آن را تمجید کردند.

در این بین اما دوباره سخنان خضریان؛ نماینده تهران جالب توجه بود، او هتاکی ها را  نقد ناصحانه جریان انقلابی و تاکید بر مواضع امام خمینی (ره) دانست!

* سید حسن خمینی اما تعبیر دیگری دارد، او گفت:

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: در زمره عالمان بزرگی که در قید حیات اند، دو سه تن هستند که برای من نه تنها از جهت «علم و منزلت والای زعامت»، که از جهتی دیگر ارزشمند اند: «اینکه در حضورشان احساس آرامش می کنی » و حس می کنی که آنچه می گویند، هیچ ریشه ای در «منیت فردی یا محبت قبیله ای» ندارد.

و اینکه وقتی از پیش ایشان برمی خیزی، احساس می کنی «به هم ریختگی های وجودی ات» نظام یافته است. هرگز از آنها «دعوت به نفس» نمی بینی. [و به تعبیر ما طلبه ها، سخنانشان «اصلِ مُثبِت» ندارد، یعنی نمی خواهند با لوازم سخن، فضیلتی برای خود ثابت کنند.]
و یکی از آنها حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مد ظله العالی است.
به جرأت می توان گفت که دین برای ایشان، فقط و فقط«دین خدا»است.

به گزارش بویرنیوز، برخی دلسوزان میگویند قطعا نگاه این عالم هم وابستگی به بیرون نیست اما لازمه توسعه و آبادانی و رفاه مردم و کشور و حتی کمک به صنعت و تولید داخلی، ارتباط بهتر با دنیا هم برای سهولت دستیابی به دانش و فناوری های روز و هم تهیه ارزانتر و بهتر لوازم و ضروریاتی است که تولیدش در کشور یا توجیه اقتصادی ندارد و یا وجود ندارد و جمع آن و دیگر موارد میشود تسهیل حرکت به سمت رفاه مردم!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=344099
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    این افراد و گروه همان هایی هستند که پیامبر و یارانش را در شعب ابی طالب نگه داشتند

  2. ناشناس گفت:

    درود بر شرف حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

دیدگاه شما