دوشنبه 5 مهر 1400 - 9:16

خودسوزی و فوت غم انگیز یک خانم در کهگیلویه و بویراحمد بعلت فقر | کی‌ اینقدر بد شدیم؟

بویرنیوز– در روزهای اخیر خبری از خودسوزی همسر یکی از کارگران شهرداری دهدشت از برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد مخابره شد.

خبری تلخ که روایت شوهر غمش را دو چندان می‌کند.

در آستانه شروع مهر و کارگری که حدود ۵ ماه حقوق نگرفته اما دو بچه مدرسه ای را نیز باید راهی کلاس درس کند، همه اینها آغاز مشاجره زن و مرد شد، مشاجره ای که پایانش شد خودسوزی همسر این کارگر و در نهایت فوتش!

خبری کوتاه و معمولی به نظر می‌رسد آنچنان بازتابی هم نداشت چرا؟!از چند زاویه این مسأله باید واکاوی شود، نباید به دیده یک اتفاق شخصی به آن نگاه کرد باید نگاه را عوض کرد تا بتوان معضلات اینچنینی را رفع کرد.

داستان این تراژدی از زبان مرد خانواده:

 

چند روز قبل از حادثه خودسوزی همسرم، در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالباتمان جلوی شهرداری تجمع کردیم اما کسی به دادمان نرسید، دو پسر و یک دختر دارم که پسر بزرگم کلاس اول راهنمایی و دیگری کلاس اول ابتدایی است و دخترم نیز سه ساله است. در این شرایط چه کسی پاسخگوی دل سوخته فرزندانم است.

فاقد منزل مسکونی هستم و به تنهایی در سالن اداره که دو اتاق با وضعیت نامناسب بوده زندگی می کردم و تابستان مار و عقرب و زمستان سرما زندگی را بر ما تلخ کرده بود.

با توجه به اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس بودیم پول نداشتم که برای فرزندانم لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز مدرسه را تهیه کنم، و همسرم از ناراحتی این مساله ، اقدام به خودسوزی کرد، همسرم گفت؛ کجا دیده ایم کسی در اداره ای کار کند اما حقوق به او ندهند و حتی نتواند برای فرزندان خود وسایل مدرسه و قلم و دفتر بخرد؛ سپس به حیاط رفت و از نفتی که آنجا بود روی خود ریخت و خود را آتش زد.

با یکی از فرزندانم تلاش کردیم که خاموشش کنیم اما از ناحیه دو دست، شکم، گردن و صورت دچار سوختگی شدم،  و همسرم نیز ۸۰ درصد سوختگی داشت که همسرم را به بیمارستان اهواز و خودم را به بیمارستان یاسوج اعزام کردند که البته خانمم بعلت شدت سوختگی از دنیا رفت.(ایسنا)

مقصر کیست:

از یک منظر همه مقصریم، بپذیریم که دیگر مثل گذشته هواسمان به یکدیگر نیست ، همین الان چند نفر هستند که باخبر از همسایه دیوار به دیوار خود هستند؟

آنقدر ارتباطات و احوالپرسی ها کم و دایره آن محدود شده که کمتر از حال دیگران خبر داریم، خیلی از ما هزینه میکنیم اما جایی که بدانیم پای مسائل چشم و هم چشمی در میان است، بسیاری از هزینه های غیر ضرور را میتوانیم بکاهیم تا دیگران هم و حداقل آنهایی که اطرافمان هستند بتوانند با آسایش حداقلی زندگی کنند، باور کنید خودمان روح و روانم آن شادتر است.

این ضعف است برای همه ما، قطعاً اگر به روش بزرگترها و قدیمی ترهایمان عمل کنیم بسیاری ای اتفاقات تلخ را نخواهیم داشت، انجامش سخت است اما برای آرامش خودمان هم شده باید انجامش دهیم.

دستگاه های مقصر عذر خواهی کنند!

قشر زحمتکش در مجموعه شهرداری ها همواره از لحاظ مالی در مضیقه است، مخصوص یک شهرداری هم نیست تقریباً همه کارگران شهرداری و سفیران پاکیزگی با مشکل حقوق مواجه هستند.

برای شغلی که سختی های فراوانی دارد و هرکسی حاضر به انجامش نیست نباید دغدغه مالی گذاشت، حقوق این افراد که آنچنانی هم نیست، پس دلیل کم توجهی ها چیست؟

چه اشکال دارد ابتدا حقوق این افراد واریز شود و بعد کارکنان رسمی؟

مسئولان شهرداری و شورای شهر دهدشت باید عذرخواهی کنند از اتفاقی که خاطر همه را مکدر کرده است.

دیگر دستگاه ها هم باید به فکر باشند و حقوق ناچیز کارکنان جزء خود را فراهم آوردند و یا حداقل در مواقع حساس مساعده و کمک به آنها را داشته باشند ، از طرفی باید از نیروهایشان باخبر باشند تا بتوانند به موقع به آنها کمک کنند.

برای نجات انسانیت و زنده نگه داشتن حس زیبای نوع دوستی باید بیشتر از هم با خبر باشیم، بیشتر به هم عشق بورزیم و بیشتر از همدیگر دستگیری کنیم …باور کنیم اینطور دنیا جای زیبا تری برای ما و فرزندانمان است…

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343279
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دستگاههای مقصر محاکمه شوند نه عذرخواهی کنند

  2. میثم گفت:

    عذرخواهی چه دردی ازونا دوا میکنه…!!؟
    تنها سازمانی که به هر بهونه ای از مردم پول میگیره، شهرداریه.
    ولی اینم از کارگراش و وضعیت حقوق دادنش.
    بویر نیوز میدونم این متن رو درج نمیکنی..

  3. ناشناس گفت:

    بخدا من جای مسولین بودم از جمله امام جمعه واستان ار وفرماندار تا یک هفته به جز آب هیچی نمی‌خورد م وبه درگاه الهی توبه وناله میکردم مگه میشه شهرداری که عرضه پرداخت حقوق کارگرانش رانداره باید بره بمیره

  4. محمد گفت:

    خاک بر سر اداره شهرداری و همچنین شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه..

  5. فقیر مطلق گفت:

    خدایا به داد همه ما برس ما دیگه فریاد رسی نداریم. نمیدونیم به بدبختی خودمون بنالیم یا فقر و بدبختی هموطنانمان.

  6. علی گفت:

    عذرخواهی دردی دوا نیکنه
    به فکر این قشر بدبخت و زحمتکش باشید.

دیدگاه شما