شنبه 3 مهر 1400 - 14:16

کهگیلویه و بویراحمد مقصد بعدی رئیس جمهور/ قابل توجه آقای رئیسی، نکاتی که باید در سفر به استان به شما بگویند

آنطور که شواهد میگوید، آیت الله رئیسی در پنجمین سفر استانی خود میهمانان مردم کهگیلویه و بویراحمد است.

پایگاه خبری تحلیلی بویـرنیـوز:

رئیس جمهور چند هفته ای است سفرهای استانی خود را با اولویت استان های محروم شروع کرده است، او‌ استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و ایلام و خراسان جنوبی را بعنوان ۴ مقصد نخست برگزید.

حالا طبق شنیده ها ظاهراً پنجمین سفر استانی رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

اما نکاتی برای اطلاع آقای رئیسی

استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های عظیمی دارد، نفت و گاز دارد، ای و جنگل دارد، منابع زیرزمینی آن غنی است، گیاهان دارویی و خاک آن هم کم رقیب است.

نیروی انسانی آن نیز قابل توجه است، هرجا بوده اند منشأ تحول بوده اند و سلامت اخلاقی و مالی هم جزو خصیصه نخبه های آن است و هر جایی به آنها اعتماد شده و میدان داده اند با تمام توان به خوبی و فراتر از انتظار ظاهر شده اند. اما با عرض تأسف تاکنون استفاده ارزشمندی از آنها در سطح ملی نشده است، توقع جدی مردم استان از رئیس جمهور محترم استفاده بیشتر از ظرفیت انسانی این خطه پر افتخار، در سطوح ملی است.

آری این ترازوی داشته ها…

اما جناب رئیس جمهور این را در مقایسه با کفه توسعه و توجه به این استان که بگذاریم شرممان می آید.

کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های با بیشترین خودکشی، بیکاری، تورم و فقر دیده می‌شود.

طبیعت همه چیز را مهیا کرده اما عزم و توجهی برای بالفعل کردن این ظرفیت های خدادادی نبوده است، اقدامات خوبی شده اما حجم محرومیت ها نیاز به کار جهادی تر دارد.

اینجا تکمیل یک جاده حدود ۳ دهه زمان برده و همچنان هم تکمیل نیست، برای یک پل در مرکز استان بیش از ۱۵ سال زمان آنهم تنها تکمیل ناقص فاز اول واقعا زیبنده است؟

اینجا میتواند مهد کشاورزی باشد اما ظرفیت بزرگ آب های آن در نبود سد های مناسب و تخصیص آب مفید به هدر رفته، کهگیلویه میتواند قطب کشاورزی شود اما لازمه آن سدهای مناسب و دادن حق تخصیص به آن است.

گچساران مهد نفت و گاز است اما بخش زیادی از مردم آن در فقر هستند.

بویراحمد و کهگیلویه در کنار دست نفت و گاز هستند و بی بهره از صنایع تبدیلی و پتروشیمی که بتواند خیل عظیم بیکاران را سامان دهد.

خواست مردم استان از شما توجه و توجه و توجه است، اینجا همه منابع خدادادی را داریم اما عزم و توجه ملی برای کار بر روی این منابع و بالفعل کردن آن در مسیر توسعه و آبادانی از نظر مردم کم بوده است.

انتظار از شما سامان دادن به حجم عظیم پروژه های نیمه تمام، تکمیل پتروشیمی و سدهای استان برای بهره‌مندی مردم از مواهب آن و کمک به اشتغال است. انتظار میرود با نگاه و حمایت بیشتر و قاطع تر از فرهنگ به مشکلات عدیده فرهنگی استان به صورت مطلوبی سامان دهید.

در انتخاب مدیران همواره ضربه جدی از قومیت گرایی خورده شده است، حتماً وزرا را مجبور به انتخاب افراد شایسته بدون نگاه حزبی ، منطقه ای و سیاسی کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=343254
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایران اسلامی گفت:

    فقر گسترده و عمیق سوتغذیه شدید بیکاری نبود امکانات و شرایط توسعه در استان نبود زیرساخت های اینترنت و مخابرات نبود صنایع گسترده در استان نبود ساخت های اجتماعی حامی،نبود امکانات آموزشی و فنی و حرفه ای در استان بالاخص در دنا زیلایی مارگون لوداب و بخش های بویراحمد نبود جاده و راههای مناسب نبود راه آهن در استان از گرفتاری های عمده و تاریخی استان هست.

دیدگاه شما