دوشنبه 31 خرداد 1400 - 23:42

کابینه رئیسی را چه کسانی تشکیل می‌دهند؟/سهم خواهان کنار بایستند

رئیسی بار دیگر گفت بدهکاری اش فقط به مردم است و به هیچ فرد و جناحی بدهکار نیست.

به گزارش بویـرنیـوز، ابراهیم رئیسی بار دیگر در نشست خبری خود به وضوح گفت مستقل و برای مردم آمده است.

و اما چند نکته قابل توجه:

بسیاری از نگرانی ها پیرامون انتخاب ابراهیم رئیسی، حول و حوش ستادهای مختلف و احکام متعدد برای افرادی از یک جبهه‌ی فکری خاص دانست.

تعدد ستادها و احکام برخی نگرانی ها از سهم خواهی عده ای در دولت آینده را موجب شد، که البته با شفاف سازی رئیس جمهور منتخب همراه شد، رئیسی صریحاً تکلیف فعالان ستادهای مردمی منتسب به خودش را روشن کرد و گفت « دولت من را ستادهایی که بودند مشخص نمیکنند، دولت من بازتاب ستادها نیست، مستقل آمده ام و بدهکار هیچ جریانی هم نیستم ».

انتظار مردم از رئیسی بی توجهی به سهم خواهی عده ای از سیاسیون یک جریان خاص است، آنها از رییس جمهور منتخب انتظار دولت وحدت ملی و مردمی را دارند، دولتی که با استفاده از ظرفیت همه شایسته ها از هر جناح و حذبی، در مسیر توسعه و آبادانی بر محور عقلانیت و تخصص پیش برود.

دولت محدود قطعاً نمی‌تواند منشأ تغییرات گسترده و بزرگ باشد، به ویژه در شرایط کنونی ایران باید برای برون رفت از ابر چالش های موجود، با افراد بزرگ و ابر دولت به دل مشکلات زد.

سخنان رئیسی در زمینه دولت آینده اش بارقه های امید را در دل مردم زنده کرده است، مواضع او بعنوان پایانی بر انحصار طلبی احزاب از دولت تعبیر می‌شود و مردم را امیدوار به تشکیل دولتی کرده که بدنه اش را متخصصین از هر جناح و قومیتی تشکیل می دهند.

البته این نگاه قطعاً برگرفته از وعده های رئیس جمهور منتخب است و همه منتظرند تا یک و نیم ماه دیگر با شروع دولت سیزدهم تغییراتی که وعده داده شده را به عینه ببینند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=340784
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما