سه شنبه 4 خرداد 1400 - 12:02

دلیل اصلی آتش سوزی های اخیر کهگیلویه و بویراحمد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از عوامل اصلی آتش سوزی های اخیر استان، آتش زدن پسماند زمین های کشاورزی است.

به گزارش بویرنیوز، کیامرث حاجی زاده افزود: استان با دوبحران خشکسالی و آتش سوزی رو به رو است.

وی بیان کرد: ستاد خشکسالی هم همراه با مدیریت بحران تشکیل شده و شامل شش کمیته است که کمیته‌ها فعال هستند.

حاجی زاده اظهار کرد: برای مدیریت آتش سوزی‌ها امسال هماهنگی‌های خوبی انجام شد و بالگردها به موقع در منطقه مستقر شده و آتش سوزی‌ها خاموش شد.

حاجی زاده عملکرد فرماندار گچساران در مدیریت خاموش کردن کوه لار را قابل تقدیر دانست و گفت: تقدیر و تشکر ویژه از فرماندار گچساران دارم که در آتش سوزی‌های کوه لار و گچساران با تمامی امکانات پای کار بود.

وی بر ضرورت راه اندازی پایگاه فیروزآباد برای ساخت آشیانه تاکید و عنوان کرد: در بحث پایگاه آشیانه فیروزآباد دستور تأمین اعتبار این مهم برای ۱۴۰۰ صادر شد.

وی با اشاره به اینکه ۷ میلیارد تومان اعتبار برای منابع طبیعی گرفته شد، افزود: از مجموع این اعتبار ۴ میلیارد تومان برای راه اندازی آشیانه فیروزآباد و ۳ میلیارد برای ساخت استخر جهت استفاده از آب آنها برای خاموش کردن آتش سوزی استفاده می‌شود.

معاون استاندار، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی باید کمیته‌های ترویج را در همه مناطق جهت آموزش تمهیدات لازم برای مقابله با خشکسالی به کشاورزان، تشکیل دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش، بیان کرد: از ظرفیت عشایر نیز جهت کوچ رو بودن و حضور در مناطق طبیعی جهت مقابله با آتش سوزی‌ها استفاده شود.

حاجی زاده، گفت: در آتش سوزی‌ها کمیته پشتیبانی و کمیته مقابله تشکیل شود که کمیته پشتیبانی وظیفه تجهیز امکانات و خدمات رسانی به کمیته مقابله برای خاموش کردن آتش را بر عهده دارد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=339896
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما