یکشنبه 2 خرداد 1400 - 9:18

کرونا ۵ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر را عزادار کرد

بویرنیوز– رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا ویروس استان به ۶۶۰ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته پنج بیمار جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۵۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که ۱۱۶ نفر مبتلای قطعی و ۲۴ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی تصریح کرد: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۴۶۰۹۷ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: از ۴۲۳ نمونه PCR دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج حدود ۳۴ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و بهمئی و از ۱۳۱ نمونه رپید تست ۸ درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های گچساران، کهگیلویه و بویراحمد بودند.

یزدان پناه برگزاری هرگونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسمات عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا که دارای علایم حاد نبوده و در منزل حضور دارند، توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در سطح جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال پذیری بیماری طی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=339805
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما