دوشنبه 6 اردیبهشت 1400 - 14:09

پذیرش 40 کودک آلوده به کرونا در بیمارستان بی بی حکیمه گچساران

به گفته رییس بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ کودک آلوده به ویروس کرونا در این بیمارستان پذیرش شده است.

با انتشار ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی تبدیل به یک امر الزام آور برای حفظ سلامتی افراد شده است، اما جامعه این استلزامات را برای کودکان با حساسیت کمتری دنبال می کند.

به گزارش بویرنیوز، خیلی وقت ها در بازار و خیابان شاهد هستیم که کودکانی که به همراه والدین خود بدون ماسک بیرون آمده اند، یا آنکه در کوچه و خیابان به همراه هم سن و سال های خود، بدون رعایت بهداشت و بدون ماسک به بازی مشغول اند. غافل از اینکه این قشر آسیب پذیر نیز در معرض این ویروس هزار رنگ قرار دارند.

تحقیقات نشان می دهد میزان ابتلای افراد کمتر از ۱۸ سال کمتر است و بطور کلی علائم ابتلای به ویروس در آنها کمتر مشاهده می شود، با این حال این افراد پخش کننده های مهم ویروس هستند. همچنین کودکان زیر یکسال نیز بیشتر از دیگر کودکان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. لذا لازم است در خصوص ابتلای کودکان حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

به گفته رییس بیمارستان تخصصی مادر و کودک گچساران  از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ کودک آلوده به ویروس کرونا در این بیمارستان پذیرش شده است.روح انگیز گرجی زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کودکان بیشتر با علایم گوارشی مانند اسهال و استفراغ در بیمارستان تخصصی مادر و کودک بی بی حکیمه در گچساران پذیرش شدند.

رییس بیمارستان تخصصی مادر وکودک گچساران تصریح کرد: به طور میانگین هفته ای سه کودک مبتلا به کرونا در بیمارستان بی بی حکیمه این شهرستان بستری می شوند.

وی ادامه داد در سال گذشته ۳۳۰ کودک بیمار  در این بیمارستان پذیرش شدند که از این تعداد ۶۰ نفر دارای کرونای مثبت بودند.
وی تاکید کرد: با توجه به روند صعودی درگیری کودکان با ویروس کرونا در این شهرستان باید نسبت به مراقبت های بهداشتی آنان حساسیت بیشتری صورت بگیرد.

گرجی زاده از والدین خواست نشانه های مانند اسهال،استفراغ وتب به عنوان علایم ویروس کرونا را در کودکان خود جدی بگیرند.
۲۶ هزارو ۳۱۰ مورد تست کرونا از ابتدای انتشار ویروس کرونا تا روز بیست و دوم فروردین در  شهرستان گچساران از افراد با علائم مشکوک گرفته شده است که نمونه آزمایشی ۶ هزارو ۴۹۴  نفراز این تعداد مثبت بوده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=339189
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما