پنجشنبه 26 فروردین 1400 - 20:42

کرونا در کهگیلویه و بویراحمد باز هم قربانی گرفت/فوت یک کودک ۷ ساله/چاره کار به تعطیلی اصناف نیست نشست‌های خانوادگی و انتخاباتی منع شود

بویرنیوز– امروز پنج شنبه (۲۶ فروردین ۱۴۰۰) با فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر، شمار جانباختگان کووید ۱۹ استان به ۵۱۵ نفر رسید. یکی از آنها کودک ۷ ساله است.

هم اکنون ۵۳۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری است که ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

در مدت زمان اخیر از ۱۳۴۲ نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، ۴۵ درصد موارد مثبت است و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، گچساران، باشت، چرام، لنده است.

+ چند نکته:

کرونا فقط برای جان مسن تر ها نیست، کرونای انگلیسی که قطعاً در استان هم هست جوانان را بیشتر درگیر میکند. فوت کودک معصوم ۷ ساله نشان داد تنها بزرگترها آماج حمله کرونا نیستند.

متأسفانه بسیار مشاهده می‌شود تجمعات خانوادگی که بزرگترها ماسکی بر صورت میزنند اما کودکانشان خیر ، فوت این کودک بر فرضیه و خیال باطل کردن استان که کودکان مصون هستند خط بطلان کشید.

اصناف شاید کمترین ابتلا را داشتند راه هم بستن و محدود سازی نصفه نیمه نیست ،یا باید قرنطینه کامل شود و یا اینکه اگر نمیتوان بازار را محدود کرد باید نظارت جدی تر بر تجمعات بیهوده داشت.

روزانه مگر چند فوتی در استان داریم به راحتی میتوان با نظارت پلیس و علوم پزشکی، مجالس عزا را کنترل و از تجمع جلوگیری کرد.

تجمعات انتخاباتی باید رصد شود و در صورت احراز تخلف باید آن کاندید متخلفی که امروز بی محابا به پروتکل ها و قانون پشت می‌کند تنبیه و برخورد شود.

به گزارش بویرنیوز، دامنه کمک و برنامه ریزی دولتی محدود است باید مردم خود دست به کار شوند ، قدم اول دوری از تجمعات خانوادگی است، اگر عزیزانمان را دوست داریم باید فعلآ از تجمعات غیر ضرور دوری کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338978
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند ماوان گفت:

    عده ای از مردم اصلا توجه نمیکنند و با جان و سلامت خود لجبازی میکنند
    متاسفانه دستگاهای نظارتی هم جدیتی ندارند .از سرنجلکل(تلگاهه) تا فیروزآباد و دشتروم و… همه یک روز ما بالای ۲۵عروسی شمردیم با تجمعات ۲۰۰ نفر تا ۲۰۰۰ نفر …
    منطقه قومی طایفه ای است اما ماموران نظم و امنیت موقع اجرا قانون باید قاطع باشند

  2. دهدشت گفت:

    کسی جلوی برگزاری مراسمات عزاداری رو در شهرستان کهگیلویه نمیگیره واقعا خطرناکه

  3. ناشناس گفت:

    دولت خیلی مدیریتش قویه

دیدگاه شما