دوشنبه 23 فروردین 1400 - 21:40

ظرفیت بیمارستان های کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تکمیل شد/در خانه بمانید

افزایش تعداد مبتلایان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد کم سابقه است.

به گزارش بویـرنیـوز، طبق اعلام رسمی مسئولان علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در فروردین روزانه تا ۵۰۰ ، ۶۰۰ نفر بوده است. حتی ۸۱۴ مبتلا در ۲۴ ساعت هم در همین مدت ثبت شده است.

در کنار افزایش مبتلایان بستری های کرونایی نیز افزایش بسیار ملموسی داشته است. به نحوی که بیماران برای بستری باید به زحمت بیفتند.

چرا به اینجا رسیدیم؟!

سال جاری مردم کمی خیالشان راحت تر از سال قبل بود، هم دید و بازدیدها و هم شب نشینی ها در تعطیلات به وفور انجام شد.

عروسی و مراسمات نیز همچنان به قوت خود باقی بود و با وجود همه تذکرات اما گویا گوش مردم بدهکار نبود و به رویه غلط خود ادامه دادند.

محدودیت های تردد امسال آنچنان سفت و سخت نبود و شاهد بودیم کهگیلویه و بویراحمد استان دوم مسافرپذیر در تعطیلات بود و این یعنی چرخش کرونای عادی و‌ انگلیسی و شیوع بیشتر آن!

حادثه سی سخت و حضور گسترده غیربومی ها هم مزید بر علت شد.

به گزارش بویرنیوز، مسأله مشخص است حالا حل ماجرا بسته به مردم و مسئولان است.

مردم از این بابت که اگر ارزشی برای جان عزیزان خود قائل هستند باید دور هم‌نشینی، شب نشینی، دید و بازدید و تجمعات غیر ضرور را لغو کنند. با وجود همه تذکرات برگزاری مراسم به هر نحو و قیمتی به دور از دوراندیشی و عقلانیت است.

مسئولان از این بابت که زمینه تجمع را فراهم نکنند، با تصمیمات درست برای اصناف و مردم زمینه ایجاد تجمع را به حداقل برسانند ، در ادارات و سازمان ها برنامه ریزی و ملاقات ها به نحوی باشد که کمترین تجمع را سبب شود، در بازار نیز نیازهای ضروری به نحوی تامین باشد که به صف بستن ها نیازی نباشد، در برخورد با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی آنچنان احکام بازدارنده ای صادر شود که مراعات توصیه های بهداشتی توسط دیگران به بالاترین حد خود برسد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338882
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامر گفت:

    چرا اجازه ورود آمپول و داروهای کشورهای جهان اول را نمیدهند؟جز پشت این کار معاملاتی میباشد دیگر هیچ چیزی نیست.جناب نمکی هم فقط دنبال مقصر جلوه دادن مردم هست.

  2. ناشناس گفت:

    چه مدیریتی میکنه دولت حسن . اون از رونق اقتصادی اون از هسته ای که رفت هوا. اینم از کرونا. غوعای روحانی نگر

دیدگاه شما