شنبه 21 فروردین 1400 - 8:56

درگیری طایفه ای در کهگیلویه و بویراحمد ۲ کشته بر جای گذاشت

دادستان شهر چرام از کشته شدن ۲ نفر طی درگیری در این شهر خبر داد.

به گزارش بویرنیوز-«ساجد صدری» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: از اواخر وقت جمعه شب درگیری مسلحانه‌ی طایفه ای در شهر چرام شروع شد که طی این درگیری ۲ نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

وی گفت: نیروهای انتظامی برای کنترل اوضاع در صحنه حضور دارند.

به گزارش بویرنیوز طبق گفته شاهدان این درگیری مدت زیادی به طول انجامید.

چند وقت پیش بود که درگیری چرام باز هم موجب بی نظمی در شهر شد که با اقدام پلیس و دستورات قاطع دادگستری برخورد شدیدی با عاملان شد و امیدواریم این بار نیز به شدیدترین نحو با مخلان نظم برخورد شود.

در سال ۹۳ نیز درگیری در این شهرستان موجب زخمی شدن احدی از کارکنان پلیس شده بود.

چاره چیست؟!

بافت عشیره ای و طایفه ای کهگیلویه و بویراحمد اگرچه یک فرصت است برای بافت اجتماعی استان و همین روابط گسترده بعضاً زمینه اقدامات مثبت به ویژه در همراهی مردم در مناسبات یکدیگر، سلامت و یاریگری همدیگر و بسیاری موارد دیگر شده است اما در عین یک تهدید هم به شمار می‌رود.

متاسفانه آستانه تحمل در استان بسیار کم است و برخی تعصبات بی‌جا همواره موجب بروز آتش کینه در مردم و در نهایت اتفاقات تلخ می‌شود.

مردم هنوز یاد نگرفته اند با گفت و گو هم می‌شود مشکلات را حل کرد و از طرفی قانون و دادگستری هم برای حل مناقشات بوجود آمده است. باید یاد گرفت هر کس خودش و به شیوه خودش بخواهد قضایا را تمام کند که همان بی قانونی است!

امیدواریم ظرفیت طایفه و قومیتی کهگیلویه و بویراحمد نه برای لشکرکشی و حمله به یکدیگر که برای رونق دادن مهربانی و اتحاد و دستگیری از یکدیگر صرف شود، در اینجا وظیفه بزرگ‌ترهای فامیل سنگین است باید با دعوت به آرامش و سوق دادن جریان حل مشکلات به دست قانون بی نظمی ها را از میان ببرند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=338820
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. چرام گفت:

    به جز دلایلی که گفتید فقر و بیکاری هم هست و مهمتر کم کاری و ناتوانی فرماندار هم نقش بسزایی دارد

  2. پاتاوه گفت:

    بایدخانواده های قاتل وکسانی که نقش داشتندازآن شهرتبعیدطولانی مدت کنندو دستگاه قضایی باقاطعیت برخوردکندتادرس عبرتی برای بقیه شود.حیف شهرچرام با سابقه فرهنگی وامنیتی که داشت این ها بخواهندبدنامش کنند.

  3. رضا گفت:

    فرهنگ🙃

دیدگاه شما