پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 14:24

انتقادها از صدا و سیما در خصوص انعکاس صدمات زلزله سی‌سخت رسانه ملی را مجبور به ارائه گزارش دقیق کرد(+فیلم)

بویرنیوز– در پی وقوع زلزله روز گذشته در سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد، جلسه ستاد بحران شهرستان دنا به ریاست حجت‌الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

حجت الاسلام مصباح نژاد امام جمعه شهر سی‌سخت گفت: رسانه‌ها در عین اینکه باید به ایجاد آرامش در میان مردم کمک کنند باید گزارش‌های دقیق و واقعی ارائه دهند.

وی در خصوص اهمیت صحت گزارش همه رسانه‌ها و مستند بودن آن، افزود: رسانه ملی گزارش غیرواقعی به مرکز داده است. من مستند دارم. باید گزارش دقیق باشد، میزان خرابی به هر اندازه‌ایست، همان مقدار باید واقعا گزارش شود.

فرماندار دنا در خصوص مشکلات فعلی گفت: مردم دو مشکل اساسی دارند، اخباری که به صدا و سیما گزارش داده است مردم را نگران کرده مردم انتظار اخبار دقیق را دارند. گزارش دقیق و واقعی به به مسئولان کشوری بدهیم.

وی افزود: در خصوص میزان خسارت ها، تلفات و مشکلات، انتظار این است که صداوسیما و رسانه‌ها اخبار را دقیق گزارش دهند، نه مشکلات بیش از حد نشان داده شود، و نه به گونه‌ای باشد که مردم آسیب دیده نگران شوند و تشویش ایجاد شود.

به گزارش بویرنیوز، زلزله سی سخت خسارت مالی جدی به ساختمان های این شهر و روستاهای اطراف وارد کرد به گونه ای که برخی منازل قابل استفاده مجدد نیستند.

 

با وجود وخیم بودن شرایط مردم در شب گذشته و امروز اما رسانه ملی اوضاع را آرامتر و کم حادثه دیده از از واقعیت نشان داده بود امری که موجبات عصبانیت جدی مردم شده بود.

امروز اما صدا و سیما در گزارشی دلیل این امر را نحوه اعلام مدیریت بحران از حجم خسارت ها بیان کرده بودند.

آنچه محرز است رسانه ملی و مسؤولان بحران در این مورد نیز نتوانستند آنطور که انتظار مردم هست اطلاع رسانی قابل قبولی داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=337295
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    استان محروم کهگیلویه و بویراحمد که همواره مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.استانی که در زیرساخت ها و امکانات و تجهیزات ضعف و نارسایی ویژه دارد‌.

دیدگاه شما