سه شنبه 27 فروردین 1392 - 6:50

پنالتي استقلال گرفته نشد

وي افزود: هر توپي که مي آمد و مي رفت به صالح مي گفتم مجيد بترس الان يک توپ اين طرفي مي آيد. در مجموع بازي خوبي بود و اين بازي يک درس براي هواداران بود تا لحظه آخر تشويق کردند و ديديد چه شد اگر بازي با الهلال اين طور بود همين مي شد. فرهاد بازيکن خوبي است اما اگر دقيقه 70 به بعد بود به خاطر درگيري ها بهتر بود. مردم طوري رفتار کردند که بيک زاده مي ترسد ارسال کند يا دربيل بزند. اين همان استقلالي است که راحت بازيکنانش بازي مي کردند و هر کاري دوست داشتند انجام مي دادند.

قلعه نويي ادامه داد: من با اين استقلال به فوتبال برگشتم و به دسته سه هم رفتم اين همان استقلالي است که درونش مهندس و دکتر با فرهنگ است. تماشاگران استقلال امروز تا حدودي خيلي خوب بودند و خدا هم به خاطر تحمل درس خوبي به هوادار ما داد. خدا را شکر که هنوز هم در صدر جدول هستيم و همين يک امتياز مي تواند ما را قهرمان کند اما از ناعدالتي فوتبال ناراضي ام. اين همه کارهاي ترکيبي و تاکتيکي مي کنيم اما توپ گل نمي شود. مي توانستم امروز رحمتي را عوض کنم چون توپ روي دروازه ما نمي آمد.

قلعه نويي تصريح کرد: از مظفري زاده يک گله دارم. اميدوارم به جام جهاني برود. فيلمي که ما ديديم نمي گويم صد در صد اما اصلا شبيه سازي نبود مي توانست پنالتي براي ما بگيرد چون مدافع حريف تعادل بازيکن استقلال را بهم زد. به نظر من پنالتي بود امروز داوري خيلي خوب کار کرد اما مي توانست بازيکن سپاهان را اخراج کند که نکرد اما از داوران تشکر مي کنم. دو امتياز از ما گرفته شد چون ما مي توانستيم برنده باشيم. فيلمي که ما داريم نشان مي دهد که صحنه ديگري آفسايد نبود.

قلعه نويي در مورد اينکه انتظار از استقلال اين است که با اين فوتبال خوب گلزني کند، گفت: اين سوال را در چند بخش بايد جواب بدهم. از اول بازي ها ناخودآگاه فشار زيادي روي مهاجم زدند. در اين تاريخ 60 ساله استقلال هواداران اين کار را کردند. 30 سال است که يادم است جلسه اي در يوفا بود با معيني به انجا رفتم. يک کميته فني بود که مي گفت شاخص هاي اصلي يک تيم بايد نمره دهيم. يک اينکه ميزان موقعيت و دوم نظم دفاعي طوري باشد که موقعيت روي دروازه ايجاد نشود و امروز هر کاري خواستيم کرديم و بهترين بازي استقلال بود ولي شانس سارمان نبود. نمي دانيم توپ حنيف کجا رفت. عليزاده هم در بازي با الجزيره گل نزد و هميشه جلوي چشمم است. مقابل الهلال اين طور نبوديم. اگر از اول بازي ها اين نظم ها بود فشار ها برداشته مي شد. مجيدي امروز تلاش کرد اما دقيقه 60 به بعد مي آمد بيشتر کمک مي کرد. من تعجب مي کنم ما مي بريم در کنفرانس 3 نفر مي آيند اما وقتي مي بازيم اينجا يک لشگر مي آيد.

وي در خصوص اينکه استقلال 90 دقيقه سر بود ولي به نظر مي رسيد اشکالات فردي داشت گفت: اين نظر را قبول ندارم. مقابل الهلال فيلم را ديديدم خيلي اشتباه داشتيم بگذاريد من هم ريکاوري کنم و بعد در اين باره نظر بدهم و فولاد هم تيم خوبي است و بايد به آن بازي برسيم تا حرف بزنيم.

قلعه نويي در مورد اينکه به نظر مي رسد تيم تمرکز کامل را ندارد، اظهار داشت: من قبول ندارم. اعتقاد دارم در دو گروه الکي شرط نيستيم. وقتي مي بينيم که مي بريم براي بازيکن و خبرنگار است. ما در گروه مرگ صدرنشين هستيم و در ليگ هم همين طور. اينکه نمي شود بگوييم تمرکز نداريم. نيم فصل اول اصلا خوب نبوديم اما در نيم فصل دوم به نظرم خيلي خوب بوديم و سرآمدش هم بازي امروز بود. يک تيم نتوانسته در ايران سپاهان را تحت فشار بگذارد. رحمتي يک بار هم زمين نخورد اما گردان چند بار زمين خورد. اگر همه بازي ها اين طور بوديم دو هفته ديگر برايمان عادي بود و با اختلاف فاحش مي برديم. سعي مي کنيم براي اين بازي دکتر روانشناس بيايد و ببيند.

سرمربي استقلال در ارتباط با اينکه اين بازي يک نکته منفي داشت و اينکه وقتي عباس محمد رضايي آمد نظم دفاعي خراب شد و اينکه چرا بازيکنان پر حاشيه را بيشتر تحويل مي گيرند،گفت:اشجاري را آورديم کمک کند که شب عيدي تصادف کرد و همه چيز بهم خورد. صادقي را عوض کرديم تا بلاي خسرو سرش نيايد. بيک زاده مصدوم شد.

وي در مورد اينکه تحت تاثير هوادار ترکيب را مي چيند، گفت:  اينها که 20 ميليون هستند اگر 200 ميليون نفر هم باشند کار خودم را مي کنم. فرزاد حاتمي شرايط بدي دارد ولي هيچ وقت بازيکنم را زير سوال نمي برم. سياوش و آرش برهاني هم شرايط خوبي ندارند. ادم از موجودي استفاده مي کند. مگر من فرهاد را مي گذاشتم؟ جعفري که اندازه من است روي سرش سر مي زد. خدا به هر کسي که هر چقدر مي خواهد بايد ظرفيت هم بدهد و حاتمي اين ظرفيت را ندارد.و روزهاي اول خوب تمرين مي کرد اما کنون نه. مهاجمان ما اکنون شرايط ارماني ندارند چون تمرکز ندارند از اول فصل هواداران ما داستاني را راه انداختند که به ما و خودشان ضربه زدند و سنت غلطي را گذاشتند. چند روز ديگر بخواهيم بازيکن بياوريم و ببينيد شرايط اين است مي گويد نمي آيم. برخي روزنامه ها از من خوششان نمي آيد و مي دانم قلم آنها چيست. قلم اينها ايراني نيست اما شعارم اين است يک دقيقه با عزت بهتر از 10 سال بي عزت است. برخي آدم ها قلمشان آلوده است و مي سوزند. اگر مهاجمان ما آن شرايط را داشتند خوب مي شد. مجيدي بازيکني است که مي تواند نيم ساعت بازي کند. به ليگ تبريک مي گويم که هر دو تيم خوب کار کردند وافکارشان را خوب پياده کردند.

وي در مورد ساموئل گفت: من يک چيزهايي در لورکوزن ياد گرفتم وقتي بازيکن مصدوم مي شود در اختيار پزشک است و تا اجازه ندهد نمي گذارد بهترين بيايد. روند تمرين ساموئل را پيگيري کرديم و گفتند ديروز تکليفش روشن مي شود. براي من سلامت بازيکن مهم است. وقتي مي بينيم به خاطر مي افتد از ليست او را خارج کرديم و او را اماده مي کنيم براي بازي هاي بعدي. البته با برهاني قطعا برخورد مي کنيم. يکسري يادداشت ها داريم وبا سعه صدر همه چيز مشخص مي شود. بازيکني که تلاش کرده مشخص است و بازيکني که اين طور اشتباه کرده بايد مشکلش را ببيند. آرش بازيکن خوبي است اما قدر خودش را نمي داند و در نمودار ما جايي ندارد.

سرمربي استقلال در مورد اينکه مربي خارجي هم بود اين نظر شما را داشت، گفت: متاسفانه برخي ها بيگانه ها را دوست دارند. چون امير قلعه نويي بوده هميشه عادت داريم که بزنيمش. البته ما در بازي امروز طراوت داشتيم. يک چيزي را در تئوري هست و يک چيزي در تيم. قلم هاي اجنبي پرست بماند اما ما هميشه در نيمه مربيان با تغييرات خوب بوديم. من هميشه دوست دارم از دقيقه يک با وجود اينکه کارهاي دفاعي حواسش باشد حمله کند. هرکاري کنيم نوشته مي شود. سه تيم در آسيا هستند و من مربي آن بودم حالا شايد يک خارجي جاي من بود ببينيد چي کار مي کردند. پر امتيازترين مربي آسيا هستم اما يک ذره براي من نمي جوشند اما اگر مربي خارجي بود چه؟ دانش مربيان ما بالاست. کلاس روته مولر مي گفت ايراني ها در آسيا سطح بالايي دارند و آنها ايراني ها را قبول داشتند اما بعضي قبول ندارند. آنها دوست داشتند عزت داشته باشيم. يکسري برنامه هاي تلويزيوني هم اين طور است. اگر امکاناتي که در خليج فارس بود مي گفتم دانش مربي ما چقدر بود.

بهتر از آزادي بدترين زمين ها را داريم اما ببينيد با مربي ايراني چه فوتبال زيبايي را مي بينيد بخري ايراني ها را در فوتبال قبول ندارند و برخي ها اين مدلي هستند. خارجي ها را دوست دارند. البته عصر عصر ارتباطات است اگر با پزشک متخصص دوماه ارتباط نداشته باشي همه چيز عوض مي شود. گفته اند که امير گفته دو رگه ها بد هستند اما اولين نفر من و با ناظمي با دژاگه حرف زديم پدرش گفت چون زندي تجربه تلخي دارد اجازه دهيم فکر کنيم. هر کسي پرچم ايران را به عنوان فرزند ايران زمين بالا برد دستش را بايد ماچ کرد اما چون من از جنس قلمشان نيستم مي زنند. حالا اگر کي مربي چشم آبي کار من، جلالي و فرکي را مي کرد مي ديديد چه مي کردند. ايراني را باور کنيدو دانشمندان هسته اي داريم که بسيار مخلص هستند و 23 سال دارند. مخلصانه خدمت مي کردند و جديدا مي بينيد که چه کارهايي را بهره برداري کردند. در بحث کشاورزي و مسائل ديگر اما خيلي ها قلمشان براي چشم آبي هاست. ما بازي سختي در اهواز داريم واميدواريم زمين آنجا خوب بباشد. خاطرات خوبي در اهواز دارم و اميدوارم ادامه دار باشد.

سرمربي استقلال در مورد اينکه نيمه اول آبي پوشان خوب بودند اما بي دقت بودند ولي در نيمه دوم تعويض مجيدي باعث شد تيم احساسي بازي کند، گفت: وقتي بيک زاده مصدوم شد تشخيص داديم محمدرضايي را دفاع چپ بگذاريم چون کسي نبود. رضايي در گل هم مموثر بود. بلافاصله گل دوم را نخوريم تغيير تاکتيک داديم و سياوش را عقب آورديم و عباس را جلو برديم و برخلاف بازي گل خورديم. از زمين استفاده کرديم و آنها گل به خودي زدند اما روي فشار ما بود. يک بازي احساسي بود اما به نفع ما شد.

منبع:بولتن

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33599
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما