یکشنبه 25 فروردین 1392 - 16:27

ملک حسینی: لزوم پاسخگویی به مطالبات ائمه جمعه از سوی مسئولان

 نشست شورای اداری کهگیلویه ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان شهرستان در دفتر امام جمعه دهدشت برگزار شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام سید شرف‌الدین ملک حسینی در این نشست با تسلیت شهادت صدیقه کبری حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: شخصیت گرانقدر بی‌بی دو عالم چنان والاست که پیامبر نور و رحمت دخت خود را حور و انسیه می‌نامید و می‌فرمود ” هرگاه من بخواهم و مشتاق بهشت باشم فاطمه را می‌بوسم”.

نماینده ولی فقیه در استان این نوع دوستی را به مثابه این‌که فاطمه یک انسان است ندانست بلکه ویژگی‌هایی برای این شخصیت برشمرد و گفت: گوهر وجودی فاطمه(س) برخاسته از نوری است در درخت طوبی که در بهشت  برین قرار دارد.

وی با تشریح سفر معراج رسول خدا به چگونگی شکل گرفتن نطفه دخت پیامبر پرداخت و گفت: در حقیقت رسول خدا با بوسه بر دخترش بر لعاب بهشتی بوسه‌زده است.

 ملک حسینی وجود نورانی زهرای اطهر را تجلی عقل و اندیشه یعنی نور رحمت الهی خواند و افزود: فاطمه (س) نشانه تکریم نبی مکرم نسبت به عقل و اندیشه است.

ویط خطاب به اعضای شورای اداری کهگیلویه بیان کرد: اگر می‌خواهید مورد تکریم نبی باشید باید جلوه‌های شعور و اندیشه را در خود رشد دهید.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه گفت: اگر بر اساس عقل و  عقلانیت و شعور و اندیشه مسیر خود را طی کنید آنجاست که نبی مکرم به عمل شما و بر آنچه از عمل شما نورانی است بوسه می‌زند.

وی دوری از کینه، لغزش‌ها و باند بازی‌‌ها را لازمه تکریم رسول خدا دانست و افزود: هر اندازه از این رابطه‌های غیر معقول سیاسی و باندبازی‌ها در عمل خود داشته باشید،به همان اندازه از لطف نبی دور می‌شوید و دوری از رسول خدا  سبب نزدیک شدن به غضب الهی است.

ملک حسینی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در صدور حکم نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: فرمایشات ایشان اشاره به این دارد که مردم این استان مردمی لایق تکریم هستند و شایسته است که به خواست آنها پاسخ داده شود.

این عالم برجسته وظیفه خود و مسئولان را پاسخ به چنین تکریمی که از جانب رهبری صورت گرفته دانست و گفت: پایبندی به اهداف انقلاب و تجدید میثاق با آرمان‌های نظام باید پیمان عملی، رفتاری و به معنای شکل دادن به آرمان‌های رهبری باشد.

وی در ادامه عنوان داشت: به این شکل است که می‌توان گرامیداشت و تکریم رهبر معظم انقلاب را پاسخ داد.

ملک حسینی با اشاره به نامگذاری سال  به نام ” حماسه سیاسی حماسه اقتصادی” خواست معظم له از چنین نام‌هایی را چنین عنوان داشت که باید نام تبدیل به شعار، شعار تبدیل به شعور و شعور تبدیل به عمل شود تا نتیجه نامگذاری سال در جامعه جلوه پیدا کند.

وی شکل دادن به شعار را در پرتو عقلانیت مقدور خواند و با اذعان به این‌که جامعه‌ای که بفهمد و درک کند که دشمن کف بر دهان کمر به نابودی نظام بسته از عهده هر توطئه‌ای بر می‌آید، گفت: در چنین جامعه‌ای سلیقه‌ها منشٱ خیرات می‌شود و تفاوت‌ها منشٱ برکات و نه عامل بروز فتنه می‌شود.

ملک حسینی این نوع اختلافات در حیطه اقتصادی را نیز باعث افزایش بازدهی منابع ملی دانست و خاطرنشان کرد: کشوری که آب و خاکش ولایت فقیه را در خود هضم کرده است با مدیریت تطهیر بر اساس شعور و اندیشه می‌توان هر نقطه از این منطقه را احیاء کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان ترسیم و تبیین اهداف نظام از زبان ائمه جمعه را سبب توسعه نفوذ دایره ولایت فقیه خواند و گفت: شما مسئولان نیز باید خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات ائمه جمعه بدانید و از پاسخگویی به هرگونه شبهه نه طفره بروید و نه این شبهه را خسارت بدانید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=33156
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما