سه شنبه 28 مرداد 1399 - 22:48

مهر داغ «تبیعدگاه» بر پیشانی دو شهر کهگیلویه و بویراحمد و انتظار از نماینده مردم!

لیست تبعیدگاه های کشور این روزها موجی از نقد و اعتراض را به پا کرده است.

به گزارش بویرنیوز، در این لیست هم چون لیست گذشته (که بویرنیوز منتشر کرد و از اینجا قابل مشاهده است) نام دو شهر کهگیلویه و بویراحمد هم به چشم می خورد.

یاسوج و دوگنبدان دو منطقه ای هستند که در این لیست جا خشک کرده اند، یاسوج به نام پایتخت طبیعت ایران شناخته میشود و هوای مطبوع و طبیعت زیبایش زبانزد و گچساران نیز بام نفتی ایران که زمستان و بهاری وصف ناشدنی دارد.

اما همه این خصوصیات خوب باعث نشده این دو شهر از تبعیدگاه بودن خط بخورند و با گسترش خبر و اسامی تبعیدگاه های کشور این مهر داغ بر پیشانی این دو شهر مانده است.

همین امر کافی است نگاه ها به منطقه ای که می‌تواند قطب گردشگری پذیری باشد آنچنان منفی شود که یکی از معدود راه های درآمد زایی آن نیز دستخوش چالش شود.

بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی اعتراضاتی داشته اند و خواستار بررسی بیشتر و منطقی تر شدند، نماینده بویراحمد نیز در مصاحبه و یادداشتی خواهان خط خوردن نام این دو شهر از لیست تبعیدگاه های کشور بود.

اگرچه حساسیت روشنفکر ارزشمند است اما این نقد زمانی می تواند گره گشا باشد که از تریبون علنی مجلس فریاد زده شود و باید در صحن علنی به این موضوع که حیثیت شهر یاسوج را نشانه گرفته اعتراض نمود.

نقد و اعتراض در فضای رسانه های محلی کمکی به این مسأله نمی کند و باید سکوت را در مجلس شکست و آنجا صدا و خواست مردم را فریاد زد که امیدواریم اتفاق بیفتد وگرنه این اعتراضات جسته گریخته و در سطح محلی کاری از پیش نمی‌برد کما اینکه این نقد بر نمایندگان پیشین هم هست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    اخ سی نماینده مردم😐🤣🤣

  2. دشتروم گفت:

    سلام دلیلش را باید از زارع نماینده اسبق پرسید که چند سالی که مجلس بود چکاری برای نام یاسوج انجام داد ولی دست برقضا سقوط هواپیمای یاسوج هم مانع از گمنامی یاسوج نشد،شاید آقای فضلی وزیر کشور هم زمانی که یاسوج بوده تبعیدی بوده وما نمیدونستیم والان شهر خوش آب وهوای یاسوج را برای امثال خودش تبعیدگاه قرار داده ویا شاید خیال میکنند یاسوج از توابع سیستانه.

  3. ناشناس گفت:

    نماینده داریم ایا

  4. احمدی گفت:

    مثلا الان نمایندگان قوی هستند بشریت فقط وقت تلف کن هستند بس

دیدگاه شما