سه شنبه 28 مرداد 1399 - 0:12

مرگ انسانیت؛ تنها موضوعی که تصادف امروز محور یاسوج به اصفهان تداعی می کرد/چرا به اینجا رسیدیم؟!(+فیلم)

سطح جاده پر است از تکه های ریز و درست دو خودروی پژو و وانت، یک طرف وانت در حال سوختن است و طرف دیگر پژوی مچاله شده را می‌بینیم.

تصادفی امروز در محور یاسوج به اصفهان در منطقه سرنجلکل رخ داد، حادثه ای که منجر به فوت شد.

اما قصد ما پرداختن به تصادف نیست اگرچه برای این موضوع هم حرف های زیادی داریم.

آنچه امروز ذهن ما و همه مردم را به خود جلب کرد اتفاقی به مراتب دردناک تر از تصادف بود و میتوان نام آن را قربانی شدن انسانیت گذاشت.

در این کلیپ شاهد هجوم مردم به سمت خودروی پژو و غارت بار آن که ظاهراً شکستی هم بوده هستیم، هجوم افراد برای بردن سهم بیشتری از این بار بی توجه به مجروح و فوتی هایی که کمی آنسو تر ماشین افتاده اند،قلب هر بیننده ای را میشکند.

مکالمه افراد هم جالب است ، آنها اینطور توجیه کرده اند که این بار متعلق به خودروی شوتی (بار قاچاق) است و به اصرار خود راننده ! در حال بردن اموال او برای خود هستند و توجیه بالاترشان هم اینست که اگر ما نبریم دولت برمیدارد پس ما باید ببریم!

رفتار این افراد با هر نیتی که دارند محکوم است، این رفتار زشت زیر سوال بردن انسانیت است و لگدمال کردن شخصیت مردمان استانی که همه به سخاوت و بخشندگی و میهمان نوازی میشناسندشان، اتفاقاً اولین افرادی که این رفتار قبیح را رد و از آن برائت کردند همین مردم کهگیلویه و بویراحمد بودند.

نکته عجیب تر اینکه این افراد می گویند ما ببریم بهتر است که دولت آنرا تصاحب کند، چرا باید کار به جایی برسد که مردم دست درازی به دارایی های دولت و آنچه در اختیار دولت است را مشروع بدانند؟ قطعاً جواب سخت نیست کافیست کمی به وضع اقتصادی مردم و آنچه در سالهای اخیر بر آنها گذشته را مرور کنیم.

چرا باید مستمراً شاهد کشته شدن انسان های بی‌گناه در محور های کهگیلویه و بویراحمد باشیم، دلیل گرایش جوان ها به حمل بار قاچاق چیستف به خطر انداختن جان و مال ديگران براي معيشت در جاده هاي کهگيلويه و بويراحمد چرا بايد همواره قرباني بگيرد؟ چرا انسانیت جای خود را به مسابقه برای غارت مال یک همنوع داده؟ اینها همه پاسخ های مفصل دارند که در این مقاله نمی گنجند.

به گزارش بویرنیوز، حساب این افراد را نباید به پای مردم کهگیلویه و بویراحمد گذاشت،این مردم همانها هستند که تصاویر کمکشان به خودروهای حمل میوه دچار آسیب موجی از رضایت را سبب شد، این مردم همانها هستند که اگر میهمانشان شوی حاضرند از اندک ثروت خود تمام آنرا به پای میهمان بریزند، این مردم همانهایی هستند که دروغ و دو رویی را بلد نیستند، رفتار زشت این عده اندک را به پای منش بزرگ این مردم نگذاریم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=324864
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام ،راننده ماشینای شوتی وقتی تصادف میکنند برا اینکه کالاها دست ستادمبارزه با کالا نیفته(ظاهرا سه برابرکالای مصادره شده جریمه میشن)اجناس توسط راننده ای ماشینای همکار که با هم و به صورت گروهی در حال حرکتند برده میشه تا کالاها توسط ستاد مبارزه با کالا وارض مصادره نشه و جریمه نشن ، فکر نکنم اینای که تو فیلم کالاها را میبرن مردم عادی باشن والا فکر نکنم مردم اینقد نانجیب شده باشند ، بنده از بویرنیوز به عنوان یه مخاطب خواهشمندم یه تحقیق بیشتری در این مورد انجام بدن در صورت صحت ادعای اینجانب خبر را اصلاح کنند ، ممنون

  2. ج گفت:

    آخ تاروز قیامت افسوووووس😢😢چقدرمردم ازانسانیت بخاطرمال دنیا دور شده اند واقعاانسانیت مرده وامیدی به جامعه انسانی نیست که نیست !!!!چطوری وباچه دلی ازین طروف که صاحبانشون جوونایی بدبخت بودن واز راه خریدو فروش همین طروف ارتزاق میکردن میتونید استفاده کنید!!!!؟؟؟تفو برتوای چرخ گردون تفو!!!

  3. ناشناس گفت:

    با ارتباطی که با خانواده کشته شدگان تصادف داشتم
    واقعا این تصادف داغ سنگینی بود ولی نمیر فقط خداست و همه بمیر هستیم و تسلیم امر پروردگار.. اما چیزی که واقعا تو اون صحنه قیامت دل وقلب ادمو به درد میاورد مرگ‌انسانیت بود

    صاحب مال و غیر صاحب ومال و… اینا فقط توجیهی هستد برای فریب دادن خودمان
    وگرنه تو اون صحنه قیامت وقتی جوان این مملکت ایقد بی احساس و بی وجدان . منکر خدا و قیامت بشه و بگه کدوم خدا وکفر و توهین به خدا …و..‌بقیه ماجرای توی فیلم …ادم مو به تنش سیخ میشه
    ما به کجا میریم ؟؟؟؟؟؟
    در اخر به خانواده های یار احمدی و بی نیاز تسلیت عرض میکنم ان شاءالله هدا صبر عنایت بفرماید ‌داغ مادر و فرزند یک روز دردناک است

  4. Ali گفت:

    ای وای
    و ای وای
    و ای داد و بی داد….

  5. مسعود گفت:

    اوف بر شماها که از انسانیت بویی نبردید
    تا یک ماه غصه دیدن این صحنه همراهم هست
    حیوان با هم نوع خود چنین نمیکند که شماها میکنید
    با چه جماعتی شدیم 80 میلیون نفر

  6. شهروند گفت:

    همه چيز برميگرددبه رفتار يادگيري يعني تغيير رفتار

  7. ناشناس گفت:

    چرا به اصل ماجرا نگاه نمی کنید خودرو شوتی در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد جولان میدهند آدم می کشند و مسئولین و شما خبرنگاران فقط اینجای ماجرا را میبینید فردا یک مصوبه ای تصویب میکنند که اگر خودرو شوتی تصادف کرد کسی حق غارت ندارد و فکری به حال شوتی نمیکنند چرا باید در جاده های استان بار قاچاق به این راحتی حرکت کند

  8. ناشناس گفت:

    از مقامات قضائی و انتظامی استان درخواست می گردد با توجه به شهود و مدارک موجود در فیلم نسبت به اشد مجازات برای سارقین اموال شخصی که از همه مهمتر منجر به جریحه دار شدن احساسات و عواطف عموم مردم و خدشه به اعتبار و آبروی مردم استان گردیدند ، اقدام عاجل را معمول و به منظور ممانعت از موارد مشابه ، به نحو مقتضی اطلاع رسانی بعمل آید.

    با سپاس –

  9. ناشناس گفت:

    جدا از بحث انسانی و کاری که ظاهر مناسبی نداره، ولی اگه بار این ماشین رو نبرند حدود ۵ برابر قیمت اجناس جریمه تعلق میگیره ، ۱۰۰ میلیون جنس ۵۰۰ میلیون جریمه داره ، توقیف ماشین و بقیه دنگ و فنگ …، اگر مردم نبرند خسارت بیشتری متوجه طرف است این در صورتی که دولت هیچ سردردی برای ایشان ندارد ووهدفش گرفتن بار میباشد

  10. مهدی گفت:

    تاسف تاسف تاسف.حیف اسم انسان که روی بعضی می گذارند

  11. بویر نیوز بزن گفت:

    این عملکرد محیط خانواده مدرسه و دانشگاه و مساجد هست و بیشتر از همه مسائل پرورشی که دیگر هیچ نهادی مسئولیتش نمیپذیرد و آموزگاران از مدرسه تا دانشگاه یک جولدوز به خودشان بزنند و یک سوزن به مردم جناب دکتر عریان شما که رتبه آورده اید چه اقدامی انجام داده ی آیا برخورد نامناسب اساتید حوزه عمل خود با دانشجو را دیده اید و دیگر هیچ فرماندهی نیروی انتظامی بعد از درگیری در جلوی مقر فرماندهی گرفتن و به زندان انداختن و اظهار پشیمانی دیگر دردی دوا نمیکند پس همه بیایید کاری کنیم یا به نوعی دگردیسی روحی و فکری

  12. علی گفت:

    سلام شاید در استان ما افراد فقیر زیاد باشند ولی شآن بالایی دارند وهیچ گاه دست درازی به اموال دیگران بخصوص در شرایط خاص مثل تصادف نمیکنند واین مورد در جاده اصفهان را همه میدانند چند عدد استکان ارزش زیادی نداشته وصرفا رانندگان همکار شوتی جهت بهم زدن صحنه بار همکارشان را توزیع میکردند وعده ای که در جریان نبودند تحت تاثیر محیط قرار میگرفتن ودست درازی به استکانها را داشتند که بعد از متوجه شدن تحویل شوتی ها میدادند.

  13. هم استانی گفت:

    متاسفانه رفتار و حرکت بسیار غیره انسانی بوده و هیچ توجیهی ندارد فقط متاسفیم متاسفیم متاسف.

  14. علی گفت:

    بابا کوچشم بیناوکو گوش شنوا مگه نمی بینیم که جاده ها هرروز جولانگاه شوتی ها شده

  15. علی گفت:

    طرف شوتی زده چند نفرو کشته یه …هم میگه خدا را بشناسید اونیکه زده جان چند نفرو گرفته خدارا شناخت که بقیه بشناسن ….

  16. یاسوجی گفت:

    جرم شوتی پای خودش ولی این رفتار خیلی زشت که کسی داره جون میده مردم دارن توی بیابون و بی کسی کسی نجاتش نده و گروهی بیخیال از انسانیت اموالش و بغارت ببرند و برای فرهنگ یک شهر خیلی زشته مطمئنم هر ماشین دیگری هم که بود غیر از شوتی اینها هم انسانیت نداشتند و همین کارو میکردند اون بنده خدا که به رحمت خدا رفت ولی فرهنگ مردم یاسوج خیلی زیر سوال میرهو اینها هم هیچی حالیشون نیست واقعا متاسفم

  17. رامیان گفت:

    ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار باید بگم که واقعن آدم خجالت میکشه از رفتار این جوانان رشید و پرادعا که بی توجه به اجساد و زبانه های آتش ماشین در حال سوخت و زیرپا گذاشتن غیرت و مردانگی قوم بزرگ لر، در میان آتش و خرده های برجامانده از ماشین ها دنبال استکان شیشه ای میگردن ؟؟؟؟؟؟؟ نمیدونم آیا عکس و چهره سوخته اون خدابیامرزها موقع استفاده در قاب اون استکانها و سایر وسایل در جلوی چشم این .. تا همیشه ظاهر خواهند شد ؟؟؟؟؟
    جای بسی تاسف است

  18. علی گفت:

    شوتی های همکارش بودند و به توصیه های راننده شوتی جهت بر هم زدن صحنه وسایل را از داخل ماشین جابجا میکردند عده ای هم که موضوع را نمیدانستند وسایل را بر میداشتند ولی نهایتا تحویل راننده های شوتی میدادند.

  19. شهروند گفت:

    شهروند
    هیچ توجیهی برا این حرکت غیر اخلاقی نیست
    سقوط اخلاق و انسانیت در استان
    خدایا این مردم رو اخلاق و انسانیت عنایت بفرما دین پیشکش

  20. ناشناس گفت:

    واقعاً انسانیت که مرده هیچ شرف وآبرو هم اصلاً ازبین رفته.
    اُف به روزگار

  21. ناشناس گفت:

    درس بزرگ مردن انسانیت،در صورتی که افراد گذرا وبینده بایت بابت فوت شدگان کفاره پرداخت کنند عدای با توجیع خود انسانیت وشان ومنزل مردم فهیم ونوعدوست را زیر سوال برده اند ،توجه نماید به راننده پزو که دارد اموال ماشین تصادفی را با همراهان به سرقت می برند انسانیتمان ارزوست.اگر اینها مسیولیت بگیرند ومثل خاوری پست بگیرند تا ته دیگ را جارو وفرار می کنند.

  22. بی کار گفت:

    به احتمال خیلی زیاد گفته علی صحت داشته باشد که راننده که پشت پزو است از همکارانش باشد .برخورد قضایی لازم است

  23. ناشناس گفت:

    اصل ماجرا؟؟؟ اصل ماجرا غارت اموال میت در روز روشن

  24. نامعلوم گفت:

    واویلا
    بی ابرویی تا کی
    آبروی استان رفته

  25. پاتاوا زیلایی مارگون لوداب میمند لما سادات محمودی گفت:

    وزارت راه و استانداری وزارت ارتباطات بخاطر عدم پوشش آنتن در مواقع بحران و وقوع سوانح و تصادفات سازمان راهداری پلیس راه ناجا و وزارت بهداشت هلال احمر آتش نشانی باید به جد پاسخگو باشند.این جاده متاسفانه فنی و اصولی نیست و نیاز به تعریض اصولی و فنی و دقیق و حساب شده دارد علایم هشداری و اخباری و خطر ندارد.پیچ ها تند و پرشیا است.چاله و چوله و گودی و فرورفتگی زیاد دارد.تونل ها تهویه و روشنایی لازم و کافی ندارند.علایم راهنمایی و رانندگی در این مسیر پرتردد کم هست.نظارت و کنترل بر جاده وجود ندارد.پوشش آنتن در مواقع تصادفات و سوانح وجود ندارد.جان مردم در این جاده در مخاطره هست.پل هوایی برای مسیر های دانش آموزان حاشیه و حریم این جاده شلوغ وجود ندارد.محل های عبور عابر پیاده بالاخص برای مردم حواشی این مسیر مواصلاتی جنوب به مرکز و شمال خط کشی شده نیست.همواره شاهد تلف شدن جان مردم بی گناه در این محور پررفت و آمد هستیم.بودجه و اعتبار کافی به جاده باید تخصیص داده شود.حقوق مردم استان محروم کهگیلویه و بویراحمد در بخش جاده و راه،پایمال شده است.فرد و یا نهاد و ارگان دلسوز و پیگیر مجدانه وجود ندارد.عمق محرومیت ازیک سو و این سوانح ازسوی دیگر کام مردم استان محروم و مظلوم را تلخ و تلخ تر کرده است.باید چاره جویی و راه حل اساسی و جدی و فوری و دقیق برای کاهش خطرها بیشمار و عدیده که بعضا فاجعه آفرین هستند می بایست در اولویت مسولان و مجریان و متولیان و دست اندرکاران کشور و استان باشد.

  26. یوسف گفت:

    وقتی این فیلم رو دیدم حالم بد شد چرا انسانیت تو بین بعضی از ایرانیها مرده

  27. نامعلوم گفت:

    فرهنگ استان زیر سوال رفته است این هم از مهمان نوازی ما بویراحمد
    چهار تا استکان و نالبکی چه ارزش دارد که توی روز روشن بدزدی که آبروی استان در سطح کشور رفته است

  28. ناشناس گفت:

    سال پیش همین موقع شهرویی بهبهان زن و شوهر و کودک توسط شوتی کشته شدند صبح نشده شوتی صحنه رو ترک کرد به همین راحتی

  29. دلسوز گفت:

    یک مشت گرسنه دزد آبروی استان را برده اند

  30. دلسوز گفت:

    یک مشت گرسنه دزد آبروی استان را برده اند.

  31. دلسوز گفت:

    یک مشت گرسنه دزد آبروی استان را برده اند…‌

  32. باخ گفت:

    اوباش های دزد

  33. محمد گفت:

    خاک بر سرتان که فرهنگ استان را زیر پا گذاشتید امثال این افراد را سنگسار کرد اموال مردم خوردن ندارد این بنده خدا دنبال بک لقمه نان برای بجه اش بود
    استکان دزدیدن بزرگترین بی آبرویی است این افراد شرور به هیچ چیزی رحم نمی کنند و باید دولت مواظب باشد اموال مردم و بیت المال دست این دزدهای شرور نیفتند وجود این اوباش ها برای جامعه مضر است دیروز از بندرعباس با من تماس گرفتند که بویراحمدی های استکان دزد
    آبروی ما را برده اند

دیدگاه شما