پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 17:15

نبود میدان میوه و تره‌بار عامل گرانی میوه در دهدشت

در سایه نبود میدان میوه و تره‌بار این کالا در دهدشت بر مدار گرانی می‌چرخد.

نبود میدان میوه و تره‌بار عامل گرانی میوه در دهدشت

به گزارش بویرنیوز، معضل گرانی‌ اقلام کالا این روزها باعث شده مردم برای خرید مایحتاج اساسی با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند.

در این میان گرانی میوه در فصل وفور انواع این کالا باعث شده بیشتر مردم از صرف آن صرفنظر کنند.

در حالی که تابستان فصل رونق باغ‌ها و مزارع است و انتظار می‌رود میوه و تره‌بار نسبت به سایر اقلام کالا ارزانتر شود اما در سایه نبود میدان میوه و تره‌بار واحدهای فروش میوه به بهانه کرایه حمل قیمت را افزایش دهند.

این گرانی ناشی از هزینه حمل تا جایی است که دو واحد فروش مجاور در نرخ‌گذاری متفاوت عمل کرده و دلیل آن را حمل بار از استان‌های مختلف عنوان کنند.

موضوعی که در نشست تنظیم بازار به آن اشاره شد و راه‌اندازی میدان میوه و تره‌بار برای حذف دلالان و کاهش هزینه‌های اضافی نیاز ضروری عنوان شد.

علمدار بازارگان در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر نرخ‌گذاری انواع میوه فروش اجباری این کالا تخلفی است که در بازار روز به چشم می‌خورد.

رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه گفت: برخی واحدهای فروش به مردم اجازه نمی‌دهند میوه انتخاب کنند و به نوعی فروش اجباری صورت می‌گیرد.

این مسئول قیمت نصب شده روی تابلو مغازه‌ها را صوری دانست و گفت: به طور مثال قیمت یک نوع میوه روی تابلو 18 هزار نوشته اما به مشتری با قیمت 20 هزار عرضه شده و این تخلف است.

تورج رزمجو با بیان اینکه نباید به فروشنده اجازه داده شود نرخ دلخواه برای کالا تعیین کند، گفت: با نظارت مستمر و بازرسی دقیق این تخلفات قابل شناسایی و رفع است.

معاون فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با تشدید نظارت و بازرسی جلوی افسارگسیختگی قیمت گرفته می‌شود.

وی گفت: بازار شهر دهدشت آن طور گسترده نیست که قابل کنترل نباشد. نبایدفروشنده احساس امنیت داشته باشد که هر طور دوست داشت قیمت تعیین کند.

رزمجو اضافه کرد: دهدشت اگر کنترل شود بازار بخش‌ها هم کنترل می شود زیرا کالای خود را از دهدشت تهیه می‌کنند.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323255
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما