پنجشنبه 2 مرداد 1399 - 17:06

عادی‌انگاری کرونا در یاسوج، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و نیاز به تخت‌های I.C.U بیشتر در استان

به گزارش بویرنیوز؛ نشست ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار در حالی برگزار شد که هر یک از دستگاه‌های عضو ستاد در خصوص اقدامات انجام شده، مشکلات و البته نقاط قوتی که در برابر ویروس کرونا داشته‌ا‌ند گزارشی در نشست ارائه کردند.

بانشی معاون دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید: از بهترین استان‌ها در شاخص مرگ و میر کرونایی در کشور هستیم که باید علت این موضوع بیشتر تفسیر و تحلیل شود هر چند در دهه سوم تیرماه انتظار مرگ و میر بیشتری داشتیم اما چنین نشد.

وی گفت: در گذشته داروخانه‌ها رعایت کمتری در خصوص پروتکل‌ها داشتند اما 4 تا 5 درصد شاهد رشد عمل به دستورات و پروتکل‌ها داشته‌ا‌ند و در مقابل نگرانی از پاساژها و مراکز اقامتی و ایستگاه‌های تاکسی بیشتر شده است.

مدیرکل کار و امور اجتماعی استان هم از پرداخت تسهیلات به واحدهایی که از کرونا آسیب دیده‌ا‌ند خبر داد و گفت: مهلت ثبت‌نام در سامانه رو به اتمام است تسهیلات میلیاردی به استان آمده و از 6 تا 12 میلیون تومان داده می‌شود.

به گزارش بویرنیوز؛ وقتی فرماندار و شهردار یاسوج هر دو کمی دیرتر وارد جلسه شدند استاندار به آن‌ها گفت: آقایان کناری و مقدم؛ خودتان را برای قرمز شدن وضعیت یاسوج آماده کنید.

فرماندار بویراحمد هم با بیان اینکه در بانک‌ها و ادارات و دستگاه‌های مختلف و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاسوج درصد بالایی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داریم از مردم گلایه‌مند شد که کمتر رعایت می‌کنند برای نمونه در خیابان فردوسی یاسوج تعداد زیادی جوان بیکار بدون ماسک و رعایت مسائل بهداشتی روزانه رفت و آمد و تجمع دارند و عادی‌انگاری کرونا در یاسوج به یک معضل تبدیل شده است.

شهردار یاسوج هم از بستن تفرج‌گاه‌ها در شهر به خصوص در آبشار و مسدود کردن جاده آبشار خبر داد و گفت: صنوف واقع در تفرجگاه‌ها را هم بسته‌ایم اما متاسفانه باز هم شاهد آتش سوزی عمدی در آبشار یاسوج هستیم.

وی با بیان اینکه در آرامستان مرکزی هم وضعیت همین گونه است گفت: مادر مدیرعامل آرامستان هم که چند روز پیش درگذشت تنها با حضور خانواده دفن شد و من به عنوان شهردار هم در مراسم شرکت نکردم.

شهردار یاسوج از عادی‌انگاری و سهل‌انگاری‌های مردم انتقاد کرد و به دو مراسم عروسی که دعوت شده اشاره کرد و از دستگاه‌های اطلاع‌رسانی خواست تا به مردم اعلام کنند برگزاری مراسم عروسی در خانه بسیار خطرناک‌تر از برگزاری مراسم در تالار است.

یکی از مسئولان حاضر در نشست هم به پایش‌هایی که صورت گرفته اشاره کرد و گفت: طبق این پایش‌های دقیق مردم گچساران علی رغم این که شهرشان وضعیت قرمز دارد بسیار بهتر از شهر یاسوج رعایت دستورالعمل‌ها را می‌‌کنند و حتی مردم دهدشت هم بهتر از شهر یاسوج رعایت موارد بهداشتی می‌کنند.

وی به برخی شایعات در خصوص مرگ و میرها در سطح استان اشاره کرد که برخی می‌گویند نوعی آمپول در استان نایاب شده و همین موجب مرگ و میرها شده در حالی که این موضوع شایعه و مطلبی کذب و بی اساس است و مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند.

این مسوول همچنین از مسوولان استانی خواست به دلیل بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا در استان به فکر تخت‌های ای‌.سی.یو بیشتری باشند و امکانات را از هم اکنون برای فصل پاییز و شیوع بیشتر ویروس و بیماری آماده کنند.

یزدانپناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم از لزوم بستن قرارداد با شرکت‌های معتبر برای تامین اکسیژن مورد نیاز جهت آی‌.سی.‌یو های استان خبر داد و گفت: وزارت بهداشت یک کمک 6 میلیارد تومانی به استان برای همین موضوع داشته است.

یزدانپناه به نیاز مبرم و فوری نیروهای متخصص آی‌.سی.یو در استان اشاره کرد که که این تعداد نیرو از همان 80 نیرو با آزمون گرفته می شود و ملاک گرفتن نیرو هم تخصص و کیفیت نیروست که ممکن است بعدها اعتراضاتی هم وجود داشته باشد اما ما ناچار به چنین کاری هستیم.

 

فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323251
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما