سه شنبه 31 تیر 1399 - 10:13

تحقق مطالبه 20 ساله اهالی شهرک ولايت ياسوج از آب و فاضلاب

پروژه آبرسانی به شهرکهای الغدیر و ولایت یاسوج با اعتباري بالغ بر 7 ميليارد تومان کلنگ زني شد.

به گزارش بويرنيوز، شهرک هاي ولايت و الغدير ياسوج از جمله مناطق حاشيه اي ياسوج هستند که در سالهاي قبل عليرغم عدم توسعه سيستم هاي آبرساني شاهد ساخت و سازهاي مسکوني و آپارتمان هاي متعدد در آنها بوديم.

اين عدم هماهنگي در امکانات و زيرساخت ها و افزايش بي رويه جمعيت والبته انشعاب گيري هاي غير اصولي از خط اصلي در سالهاي اخير در اين مناطق موجب شد که ساکنان اين منطقه در فصل گرم سال با افت شديد و قطعي مکرر آب روبرو شوند.

با ادغام شرکت هاي آب و فاضلاب در سال 98 در ابتداي اقدامي مسکني براي ترميم و بهبود افت فشار آب اين مناطق انجام شد.

در ادامه اما با دستور مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مطالعاتي براي ايجاد مخزني بزرگتر و خط انتقالي مناسب با افق آينده نگرانه تدارک ديده شد.

به گزارش بويرنيوز، ‌سرانجام روز گذشته عمليات اجرايي پروژه آبرسانی به شهرکهای الغدیر و ولایت یاسوج کليد خورد.

اين پروژه 71 ميليارد ريالي قرار است با حدود 6 کيلومتر خط لوله، مخزن جديد 1000 متر مکعبي و ايستگاه پمپاژ 230 ليتر آب بر ثانيه آبي سالم و بهداشتي با فشار مناسب را به منازل مردم اين دو منطقه برساند.

فيض اله پاسره در اين باره گفت: با توجه به حجم مشکلات آب شرب در شهرکهای الغدیر و ولایت رفع مشکلات این مناطق در اولویت قرار گرفت و با تامين اعتبار از محل تبصره 2و 3 تنش آبی عمليات اجرايي پروژه آبرساني به اين مناطق شروع شد.

مديرعامل آب و فاضلاب استان گفت: البته ما پروژه را زودتر از اينها شروع کرديم،‌مخزن این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دارد و تلاش ما اين است با تامين و تزريق اعتبار هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این طرح باشیم.

پاسره گفت: ارائه خدمات عادلانه از شمالي ترين تا جنوبي ترين نقطه شهرها و روستاهاي استان جدي ترين دستور کار ما است،‌البته در اين مسير قطعا ناملايماتي هست و شرايط اقتصادي سختي هم که پيش روي ما است و همه مردم عزيز آن را درک مي کنند نيز وجود دارد اما اين قول را مي دهيم که تا جاييکه توان و ظرفيت اقتصادي و انساني مان ياري کند از هيچ خدمتي به مردم نجيب استان کوتاهي نميکنيم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323026
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سپاس فراوان از دکتر پاسره

  2. مندنی گفت:

    خداوکیلی برای تل خسرو یکاری بکنید از بی ابی مردم زجر میکشند آقای استاندار تل خسرو را هم دریابید ما اصلا اب نداریم در شش ماه بهار و تابستان یکاری بکنید

دیدگاه شما