سه شنبه 31 تیر 1399 - 8:41

افزايش مبتلايان و قربانيان کرونا در کهگيلويه و بويراحمد/خريد ماسک از توان خيلي از مردم استان خارج است

با فوت بیمار 63 ساله اهل گچساران قربانيان کرونا در کهگيلويه و بويراحمد به 40 نفر رسيد.

به گزارش بويرنيوز، تاکنون بیش از دو هزار و ۸۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به کرونا مبتلا شدند که از اين تعداد تعداد بهبود یافتگان 1983 مورد گزارش شده است.

وضعيت استان و به خصوص دو شهرستان گچساران و بويراحمد خوب نيست،‌گچساران در زمره استان هاي قرمز و بويراحمد نيز در سطح هشدار قرار گرفته است.

از سويي عدم دسترسي ساده مردم به ماسک ارزان نيز خود مزيد بر علت شده است و مشکلاتي براي مردم به وجود آورده است و به توجه به اينکه برخي ها ماسک هاي پارچه اي را حفاظ مناسبي نمي دانند و توان خريد اين ماسک هاي پزشکي با قابليت استفاده محدود را ندارند عملا بيخيال زدن ماسک مي شوند(که البته اين فکر اشتباه است و هر حفاظي سطحي از مصونيت از ويروس را مي تواند فراهم کند.)

در کنار اين مساله متاسفانه هنوز مسائل فرهنگي آنطور که بايد و شايسته است براي ترغيب مردم به سمت رعايت پروتکل هاي بهداشتي اهميت داده نشده و اگر هم اقدامي شده جذبه اي نداشته که بتواند مردم را مجاب به رعايت پروتکل ها کند.

طبق آمار علوم پزشک بخش عمده بيماران کرونايي را زنان خانه دار شکل مي دهد و اين يعني در فرهنگ سازي موفق عمل نکرده ايم و بخش هاي زيادي از جامعه را از قلم انداخته ايم.

مردم نيز وظيفه شان سنگين است، همه ما اهميت احترام درگذشتگان را مي دانيم و جايگاه افراد را هم همينطور اما برگزاري مراسمات عزا براي هر فردي ولو سرشناس يا معمولي در اين شرايط يک جنايت است، قطعاً روح درگذشتگان نيز راضي به برگزاري مراسمي نيست که نتيجه آن شايد فوت افرادي ديگر بر اثر عدم رعايت درست فاصله گذاري ها است.

به گزارش بويرنيوز، انتظار اين بود استاندار در کنار گزارش عملکرد خود و تمجيد از دولت و وزرا در گفت و گوي ويدئو کنفرانسي با رئيس جمهور، به کمبودها و نيازهاي بهداشتي مردم محروم استان که براي بسياري از آنها اين روزها حتي تهيه ماسک ساده هم دور از دسترس است اشاره و از روحاني درخواست کمک ميکرد!

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=323019
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما