یکشنبه 29 تیر 1399 - 22:51

هزینه ۹۰۵ میلیارد ریالی برای توسعه آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:۹۰۵ میلیارد ریال اعتبار در سال مالی ۱۳۹۸-۹۹ برای توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب شهری وروستایی استان هزینه شد.

به گزارش بویرنیوز، اشرف احسانی شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای ساخت طرح های حوزه آب و فاضلاب در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

وی عنوان کرد: هم اکنون ۴۵طرح آب و فاضلاب در مناطق روستایی و شهری این استان با پیشرفت فیزیکی ۱۰تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۳۳ طرح حوزه آب و پنج طرح فاضلاب در  مناطق شهری استان در حال احداث است.

وی بیان کرد: ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای تکمیل این طرح ها پیش بینی شده بود که ۴۹۹ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همچنین ۹طرح حوزه آب و فاضلاب روستایی این استان در حال اجراست.

احسانی بیان کرد: هفت طرح برای آبرسانی به ۹۲ روستای استان در حال اجراست.

وی میزان اعتبار طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و یویراحمد را ۶۰۸ میلیارد ریال ذکر کرد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۶ میلیارد ریال اعتبار حوزه آب و فاضلاب روستایی استان در سال گذشته تاکنون تخصیص یافته است.

وی در مورد اعتبارات امسال این حوزه نیز گفت: طرح های مورد نیاز امسال برای شورای برنامه ریزی استان  پیشنهاد داده شده اما هنوز طرح های تصویبی مشخص نشده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمدگفت:۱۰ مجتمع آبرسانی در مناطق روستایی استان از سال۱۳۹۲ تاکنون بهره براری شده است.

احسانی تاکید کرد:با بهره برداری از این طرح ها ۱۴۰ روستا با ۹هزار و ۴۶۰ خانوار و ۴۱ هزار نفر جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند شده اند.

وی بیان کرد: ۲مجتمع کریک دارشاهی و باباکلان در شهرستان های بویراحمد و گچساران نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال جاری تکمیل می شود.

احسانی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها  سه هزار و۸۸۲ خانوار با بیش از ۱۵هزار نفر جمعیت از نعمت آب سالم برخوردار می شوند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در دولت تدبیر و امید اجرای ۱۸ مجتمع آبرسانی روستایی با۴۸۶روستا و ۱۱۰ هزار نفرجمعیت در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: از ابتدای سال۱۳۹۲ تاکنون۳۸۴ روستا با ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار در استان آبرسانی شده است.

احسانی مجموع انشعاب های آب واگذار شده از سال ۱۳۹۲ تاکنون را ۱۴هزار و ۸۹۵ مورد برآورد کرد.

۴۵درصد از جمعیت ۷۲۳هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در مناطق روستایی زندگی می کنند.

براساس آمار شرکت آب و فاضلاب استان ،شاخص برخورداری روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۶۸ درصد بود که با سرمایه گذاری دولت و ایجاد مجتمع های بزرگ آبرسانی روستایی ،این شاخص هم اکنون به ۷۵.۱۱ درصد رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۱۶۲ هزار مشترک آب و ۴۴ هزار مشترک فاضلاب است.

 

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322921
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما