شنبه 28 تیر 1399 - 20:01

۲۰۰ کارگر در آستانه بیکاری؛ قانونی که سفره کارگران را کوچک‌تر می‌کند

حذف قانون معافیت سهم بیمه کارفرما در اولین گام ۲۰۰ کارگر مشغول در گلخانه‌های گل رز کهگیلویه و بویراحمد را خانه نشین می‌کند.

به گزارش بویرنیوز، مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر متناسب با وضعیت حاکم بر جامعه عنوان اقتصادی را برای هر سال انتخاب می‌کنند تا بلکه با حساسیت و پیگیری متولیان امر تولید و اقتصاد، شاهد رونق و گشایش در این زمینه باشیم.

بدون شک برای  تحقق شعار «جهش تولید» راهی جز حمایت از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در بخش‌های مختلف نیست تا بلکه با خوداتکایی به اقتصاد درون‌گرا بتوان تحریم‌های ظالمانه دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی را شکست داد.

دولت، مجلس و قوه قضائیه با تعامل و همگرایی باید بفکر رفع موانع تولید و تسهیل سرمایه گذاری باشند و برای حذف و اصلاح قوانین دست و پاگیر سد راه تولید تدبیری کنند نه اینکه در برخی مواقع با یکسری قوانین مزاحم مانع شکوفایی اقتصاد درون گرا شوند.

42 واحد گلخانه پرورش رز در استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند که افزون‌بر 250 نفر کارگر در این واحدهای تولیدی مشغول بکار هستند و متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا از اوایل اسفند ماه 98 تاکنون و کسادی و تعطیلی بازار گل و گیاه زیان‌های جبران ناپذیری به این صنف وارد شده است.

این واحدهای تولیدی به‌سختی و با زیان به کار تولید ادامه می‌دهند و از آنجایی که امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان «سال جهش تولید» نامگذاری شده انتطار می‌رود که مسئولان بیشتر از گذشته با تولیدکنندگان همراهی کنند تا کشور بتواند در نبود صادرات نفت که دچار تحریم‌های ظالمانه بوده با تقویت تولید داخلی و صادرات غیرنفتی از این اوضاع بد اقتصادی عبور کند.

در حالی که شوربختانه سازمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بجای کمک و همراهی با بخش تولید  اقدام به حذف قانون معافیت سهم بیمه کارفرما موضوع تصویب نامه مورخه 16 اسفندماه 1361 نموده (هرچند که متاسفانه همین قانون فقط شامل 5کارگر برای هر واحد گلخانه است) که این امر  باعث تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن خیل عظیمی از کارگران می‌شود.

تعطیل شدن گلخانه‌ها و بیکاری کارگران سازمان تامین اجتماعی موظف است که  نسبت به پرداخت بیمه بیکاری به این کارگران اقدام نماید که به همین دلیل هزینه مضاعفی تحمیل می‌کند که انتظار می‌رود در خصوص جلوگیری از لغو این معافیت توسط سازمان تامین اجتماعی و تبعات بعدی آن اقدام لازم انجام شود.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار بررسی دقیق این موضوع و حمایت از تولید کنندگان توسط تامین اجتماعی شد  و گفت: برای رفع موانع تولید از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: مخالف هرگونه افزایش برای این عزیزان هستم اگر این بیماری هم نبود بازهم مشکل زیادی داشتند از استان‌های دیگر اطلاع ندارم، و البته برای رفع مشکل نامه نگاری‌هایی انجام شده است.

نورمحمدی افزود: از هر کمکی برای رفع مشکل گلخانه‌داران رز در حد توان و مطابق با قانون کوتاهی نمی‌کنم زیرا از وضعیت آن‌ها اطلاع و آگاهی کامل دارم.

 

 

تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322790
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما