شنبه 28 تیر 1399 - 17:04

فصلی با رویدادهای غم‌انگیز در کهگیلویه

آتش‌سوزی‌های مکرر و تبعات آنها امان نفس کشیدن به مراتع و طبیعت کهگیلویه نمی‌دهد.

به گزارش بویرنیوز، با شروع فصل گرما آتش‌سوزی‌های عمدی و غیر عمدی به جان مراتع و جنگل‌ها افتاد و روزی نیست که زبانه‌های آتش به طبیعت امان زیستن دهد.

تراژدی دنباله‌دار مرگ درختان و مراتع در کهگیلویه چالش این روزهاست؛ درختانی که در فوران آتش‌ ایستاده جان دادند و خاکستر شدند.

از آتش‌سوزی مکرر در سطح وسیع از کوه خائیز تا چندین هکتار از طرح‌های منابع طبیعی و دسترنج کشاورزان روزانه در رسانه‌ها خبر می‌آید. دام‌ها هم امسال در خشم آتش‌هایی که عمدتا ناشی از خطای انسانی است گرفترا شدند.

تلف شدن 100 رأس دام در یکی از آتش‌سوزی‌ها همه سرمایه دامداری که شبانه‌روز برای نگهداری آنها زحمت کشید بر باد داد.

تکرار اشتباه مرسوم سوزاندن بقایای مزارع کشاورزی عامل بسیاری از آتش‌هاست اما آتش این اشتباه عمدی همچنان بر جان طبیعت و محیط زیست زبانه می‌کشد و گویا قرار نیست اقدام قاطعانه‌ای برای جلوگیری از ادامه کار خطرناک برخی کشاورزان صورت پذیرد.

این در حالی است که بارها نسبت به تبعات منفی این کار بر محیط زیست در رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شده است اما این موضوع همچنان مورد بی‌توجهی کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گزارش فارس همچنین به صراحت در ماده 45 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور آمده که اگر آتش ناشی از آتش زدن کاه و کلش‌ مزارع به جنگل‌ها سرایت کند، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یکسال محکوم می‌شود.

ورود دستگاه قضائی به این موضوع شاید به کاهش روند آتش‌سوزی‌ها کمک کند.

 

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=322765
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما