سه شنبه 17 تیر 1399 - 16:04

آبرسانی به ۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران در دست اجراست

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبرسانی به ۱۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران در دست اجراست.

بویرنیوز: جهانبخش احسانی گفت: ۶طرح آبی در گچساران شامل ۶ هزار۵۰۰  هکتار از اراضی امام زاده جعفر در فاز اول و ۲، پنج هزار و ۷۰۰هکتار اراضی دشت لیشتر، یک هزارو ۳۰۰ هکتار زمین های کشاورزی دشت مور و یکهزار هکتار از اراضی تنگ انگشترک و آبرزی هم اکنون در دست اجراست.

وی بیان کرد: آبرسانی به این طرح ها در دولت تدبیر و امید به بهره برداری خواهد رسید که زمینه اشتغال هفت هزار نفر را فراهم خواهد کرد.

احسانی ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح ها بیش از یکهزار میلیارد ریال اعتبار در فاز یک و ۲ تأمین آب اراضی دشت امام زاده جعفرو خان احمد و ۲۰ میلیارد ریال در دشت مور این شهرستان هزینه شده است.

وی گفت: هم اکنون آبرسانی به سه هزارو ۱۰۰ هکتار از زمین های دشت خان احمد در قالب فاز دوم طرح آبرسانی به دشت امامزاده جعفر با پیشرفت فیزیکی ۸۹ درصد در دست اجراست.

احسانی ابراز کرد: تکمیل طرح آبرسانی به  پنج هزارو ۷۰۰ هکتار از زمین های دشت لیشتر با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست.

وی بیان کرد:  طرح آبرسانی  به یکهزارو۳۰۰ هکتار از اراضی دشت مور هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد در دست اجراست که برای تکمیل این طرح آبی۸۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احسانی اظهار داشت: هم اکنون برای تکمیل کانال نازمکان و رودبال  ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و این طرح آبی هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار داشت: طرح تامین آب اراضی تنگ انگشترک وآبرزی هم اکنون در زمینی به مساحت یکهزار هکتار با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست که تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

احسانی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز اول تامین اب اراضی مستعدازسدچمشیر امسال آغاز خواهد شد گفت: با اجرای این طرح بزرگ اقتصادی آب ۱۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت های گل، بلوط ،گازال ، گز،قره دشت ، پشه کان، بی بی جان آباد، کمبل ،آبشرین ،انبارشاهی تامین خواهد شد.

وی ساماندهی کانال هدایت سیلاب هادرروستای دیل و ساماندهی رودخانه باشت واجرای پارک ساحلی را از دیگر طرح های اجرا شده از سال ۹۲ تاکنون در شهرستان گچساران و باشت اعلام کرد.

احسانی اظهار داشت: برای ساماندهی رودخانه باشت و اجرای پارک ساحلی بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=321875
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما