دوشنبه 26 خرداد 1399 - 10:06

حواشي قابل تامل نشست علنی شوراي شهر ياسوج/دعوت چند باره يک عضو شورا به کار کردن براي رضا خدا و مردم!

روز گذشته جلسه علنی شورای اسلامی شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش بويرنيوز، اين جلسه که عمدتاً پيرامون مشکلات شهرداري با سازمان همياري ها و خودروهاي شهرداري بود با حواشي جالب توجهي همراه بود.

در ادامه بخشي از سخنان اعضاي شورا آمده است:

دهراب پور: بیاید برای رضای خداوند این فضا را درست کنیم و به فکر منافع مردم باشیم.

اکبري: شورا اینقدر ضعیف پیدا کرده که دیگر روی ما نمی‌شود، جای بگوئیم عضو شورا هستیم.

(آشنا) شما علیه بنده می‌نویسد که ایشان از اموال شورا استفاده می‌کند در صورتی که من رئیس شورای استان و عضو کمیسیون تطبیق شهرستان بودم، باید شهرستان‌های دیگر می‌رفتم، اما شما علیه بنده نامه نگاری کردی.

خوباني: او (شهردار)در سالی که سال جهش تولید نام گرفته است خودروی خارجی سوار می‌شود در صورتی که حتی استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد از این کارها نمی‌کند. خانه‌ای با هزار متر زیر بنا نیز در اختیار او است.

دهراب پور: بیایید برای رضای خدا این مسائل را کنار بگذاریم. بپردازیم به اصل قضایا. قبلاً هم گفته‌ام هر کسی نفعی به مردم برساند، وظیفه داریم او را کمک کنیم و دست او را می‌بوسیم. خدا وکیلی مسائل فرعی و حاشیه‌ای را کنار بگذاریم. وقت کمی داریم. اگر از وقتمان استفاده نکنیم، دودش به چشم خودمان می‌رود. مردم از ما بگذرند، خدا از ما نمی‌گذرد.

آشنا: آقای خوبانی از بیرون تصمیم می‌گیرند. من با واگذاری پارک جنگلی به وزارت نفت مخالف بودم، همین آقایان با فشار استاندار و دوستانش و نماینده زمین را از شهرداری بگیرند و الان هم معلوم نیست که تکلیف آن چه شد، من اگر حرفی می‌زنم، دلسوزانه برای مردم است.

چه کسی قرارداد این پیمانکار را وارد صحن شورا کرد و گفت پولش را آزاد کنید.

دهراب پور: زمانی دغدغه و دلسوزی ما برای مردم معنا دارد که دغدغه‌های بالقوه شهرمان بالفعل شود.

آشنا: شما (سازمان همياري شهرداري ها)رفته‌اید در پارک مهرورزی خودتان برنامه ریزی کرده‌اید که ما می‌خواهیم اینجا هتل بسازیم. پارکی که قبل از ما با خون دل احداث شده، ما می‌خواهید سازه‌های تجاری در آن بسازید. مردم چشم ما را در می‌آورند. این پارک است. 

آشنا: اختلاف سازمان همیاری و شهرداری در این است که شما در فرایند استیضاح شهردار نقشی اساسی داشته‌اید. و شما به جای این که فردی اجرایی باشید در اصل سیاسی هستید!

احمدي کيش: اگر جای رئیس شورا و شهرداری یاسوج بودم، علیه سازمان همیاری شهرداری‌ها اعلام جرم می‌کردم. این سازمان سه ماه شهر را معطل کرده است و به شهر یاسوج آسیب رسانده و به خیابان‌های شهر نیز آسیب می زند. این سازمان قراردادش به پایان رسیده و طلب و حسابش به جای خود. این یک مسئله حقوقی است و باید طبق قانون پیگیری کند. اما اینکه طلبش را نداده‌اند و با زور کارخانه سنگ شکن را تصاحب کرده است. این تجاوز به حریم به حرمت مردم و شهر محسوب می‌شود.

به گزارش بويرنيوز،‌ در اين سخنان رد و بدل شده چند نکته و سوال قابل تامل است:

چطور است فرد يا افرادي بيرون از شوراي شهر بر روي تصميات شورا حتي تا استيضاح شهردار نفوذ موثر دارند(طبق ادعاي خود اعضايب شورا)!

تکرار چند باره يک جلمه “بياييد براي رضاي خدا و مردم فضا را درست کنيم و اين مسائل را کنار بگذاريم” چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ مگر رسالت شورا همين نظارت براي کار و خدمت درست به مردم نيست؟ مگر شوراي شهر ياسوج در جلسا ت و پيگيري  و نظارتش به دنبال چيست که عضوي از همين شورا خواستار تغيير فضا و کنار گذاشتن برخي مسائل است؟!

شورا بايد شفاف نتيجه تصميم گيري ها در مواردي که منافع عموم مردم در آن است را بازگو کند.

همانطور که يکي از اعضاي شورا گفته، برگزاري نشست ها و جلساتي که پولش از جيب مردم داده مي شود بايد به سمت و سويي باشد که ره آوردش سودمند براي شهر باشد وگرنه خسارت آن در ابتدا متوجه خود شماها خواهد بود!

مردم از شورا انتظار همين روحيه مطالبه گري را دارند و اگر اينچنين نباشد که وجودش معنايي ندارد،‌اما همانطور که برخي از خود اعضاي شورا گفته اند  اين چانه زني ها و حساسيت ها بايد در راستاي منافع مردم و براي بهبود شهر باشد و نتيجه نظارت و پيگيري ها به مردم نيز داده شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320497
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    درود بر حاج محمدرحیم دهراب پور

  2. ناشناس گفت:

    متاسفانه خدا و مردم فراموش شدند هر که به نفع منافع شخص خودش قدم برمیداره

  3. مهدی گفت:

    حیف رای مردم

  4. ناشناس گفت:

    شرم بر شما اعضای شورا و شهردار. بهتون رای دادیم برین برای مردم کار کنید یا قدرت و سیاست بازیتونو به نمایش بگذارین.مردم عقلتون کجا رفته که رای به این چنین ادمهای میدین. رفتین ورودی شهرک شهرداری 1000 خانه آنجا است خاک خیابانهای آن منطقه را دیدین واقعا …..

  5. ناشناس گفت:

    افرین به جناب دهراب پور
    جمله جالبی فرمودن
    مردم از ما بگذرن خدا از ما نمیگذره

  6. ناشناس گفت:

    شرم برشما . خدا ازتون نگذره

دیدگاه شما