یکشنبه 25 خرداد 1399 - 9:48

معرفي 8000 نفر جواياي کار به ايرانخودرو توسط نمايندگان و چند نکته قابل تامل

معرفی 8000 نفر از پرسنل ایران خودرو توسط نمایندگان مجلس، همچنین یکی از نمایندگان مجلس ۳۰۰ نفر از پرسنل ایران خودرو را معرفی کرده است.

به گزارش بويرنيوز، اين بخشي از اظهارات احمد امیرآبادی فراهانی نماينده قم در مجلس و عضو هيئت رئيسه است.

در اين باره چند نکته قابل تامل است:

اين رقم آنهم تنها در يکي از بنگاه هاي اقتصادي (که قطعاً اگر ديگر ادارات و شرکت ها را در نظر بگيريم رقم بسيار بزرگتري خواهد شد) نشان مي دهد وضعيت اشتغال و بکارگيري جوانان ابداً مناسب نيست.

همين بيکاري قشر عظيمي از جوانان کشور بدون شک زمينه ساز ديگر جرائم و تخلفات شده است و هر روزه در سطح جامعه نظاره گر آن هستيم.

روي ديگر سکه اما دخالت نمايندگان در فرايند جذب افراد در سازمان ها است، اين اقدام نمايندگان که وظيفه شان قانون گذاري و نظارت است يک ايراد بزرگ است.

در واقع با معرفي افراد و فشار براي جذب آنها توسط نمايندگان که مسئوليتي در اين باره ندارند عملا به پيشواز بي عدالتي و گرفتن فرصت برابر از افراد جوياي کار رفتيم.

از طرفي اين اقدام موجب مي شود شايسته گزيني هم زيرسوال برود و افرادي جذب سيستم شوند که توانايي و مهارت علمي و فني قابلي ندارند.

اگرچه برخي ها اما معتقدند به هر حال همينکه بسياري از افراد به اين شيوه از صف طويل بيکاري کنار مي روند و فضا براي ديگران کمي بازتر مي شود و از اين جهت ميتوان آن را تحمل کرد.

به گزارش بويرنيوز، اين آمار هرچه هست نشان مي دهد بايد براي اشتغال جوانان به دنبال راه چاره  اصولي بود، مسکن هاي موقتي براي درمان اين درد بزرگ کشور خودش روزي مسبب دردهاي بيشتري خواهد بود، توصيه اينست که مطابق با ظرفيت هاي هر استان به صورت تخصصي واحدهايي ايجاد کرد که هم براي کشور سودآور باشند و هم جوانان بيکار آن مناطق را مشغول کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320471
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما