دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 10:31

تناقض در ليست شهرهاي سفيد وزارت بهداشت و آمار مسئولان دانشگاه علوم پزشکي ياسوج؟!

بويرنيوز– ایرج حریرچی، یکشنبه شب با حضور در تحریریه بخش خبری شبکه یک سیما با بیان اینکه هر کدام از استان‌ها و شهرستان‌های کشور را از نظر میزان ابتلاء به بیماری کرونا، تقسیم بندی کردیم، افزود: به طور میانگین در طول دو هفته گذشته ۱۱۶ شهرستان از صفر تا یک بیمار بستری مبتلا به کرونا در هر روز و ۱۲۷ شهرستان دو بستری و ۷۴ شهرستان سه بستری در هر روز داشتند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ شهرستان در دو هفته گذشته بدون فوت بیمار ناشی از کرونا بودند(وضعيت سفيد داشتند).

در اين ميان در آمارهاي وزارت بهداشت تنها از 4 شهرستان کهگيلويه و بويراحمد (شهرستان‌های باشت، چرام، دنا و لنده) بعنوان شهرهاي داراي وضعيت سفيد نام برده شده است.

اين در حالي است که مسئولان استان بارها رسماً‌ اعلام کرده اند از 8 فروردین تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به کرونا گزارش نشده است و حتی مسئولین استان هم در آمار رسمی اعلامی و هم در بسیاری از نشست ها و جلسات مربوط به ویروس کرونا چنین سخنی را مطرح کرده اند.

به نظر اين آمار کمي تناقض دارند،‌از يک طرف دانشگاه علوم پزشکي ياسوج آخرين فوتي ثبت شده را همان 8 نفري مي داند که تا 10 فروردين اطلاع رساني کرده است و از طرفي وزارت بهداشت نام چند شهرستان استان از جمله (بويراحمد و دوگنبدان) را در ميان اسامي شهرستان هاي با وضعيت سفيد و بدون فوتي خود نياورده است (و اين يعني در دو هفته اخير در اين شهرستان ها فوتي بوده اما يا مسئولان استان اعلام نکرده اند يا  موارد فوتي وجود داشته منتها مشکوک بوده و بررسي نهايي نشده است)!

اگر ملاک علاوه بر نبود فوتی ، نبود ابتلای جدید در دو هفته اخیر است که باید گفت ، تقریبا هیچکدام از شهرهای استان حائز این ویژگی نیستند .

به هر ترتيب اين آمار مورد سوال و پرسش مخاطبان بويرنيوز و مردم استان بوده است و بايد ببينيم واکنش مسئولان درمان و سلامت کهگيلويه و بويراحمد به اين تناقض چيست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319112
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فک کنم دیشب معاون وزیر بهداشت گفت ک به صورت رندوم انتخاب کردن از هر استان

دیدگاه شما