یکشنبه 24 فروردین 1399 - 8:59

پشت پرده استیضاح شهردار یاسوج چیست؟

یادداشت – امروز یکشبنه شهردار یاسوج به شورای شهر خواهد رفت تا در جلسه استیضاح حاضر شود.

باید دید در جلسه چه اتفاقی خواهد افتاد و نتبجه چه خواهد شد، اما درباره استیضاح شهردار چند نکته را نباید فراموش کنیم؛

تقریبا مخالف ترین فرد با شهردار یاسوج هم معترف است، مقدم به پاکدستی و سلامت شهرت دارد برای همین وی تاکنون 4 بار با خیال راحت برای این جلسه رفته است اما هر بار جلسه برگزار نشده است و پس جلسه امروز قطعا باید پیرامون مباحث عملکردی شهرداری باشد.

با جدی شدن این مساله و صحبت های برخی از اعضای شورا پیرامون این جلسه، موجی از حمایت ها در برخی از رسانه های رسمی و غیررسمی و همچنین برخی از اهالی هنر برای وی براه افتاده است که پیش از این سابقه حمایت از هر مسئولی برای ماندن تقریبا کم سابقه بوده است.

همین موضوع باعث شد به چند نکته پیش از این جلسه بپردازیم:

1 – شهرداری یاسوج به عنوان نهادی بدهکار همواره نامش بر سر زبان ها بوده و هست و پرداخت مطالبات کارگران و پیمانکارن و قبلا هم تیم فوتبال یکی از مهمترین دغدغه های هر شهرداری بوده و هست.

اما در اخرین مصاحبه مقدم وی تاکید کرده است علیرغم اینکه بسیاری از کدهای درآمدی شهرداری ها حذف شده است و بخاطر شرایط اقتصادی ساخت و ساز و به تبع آن درآمد شهرداری کاهش جدی داشته است و بارها گفته است شهرداری را با 12 تا 18 ماه عقب ماندگی حقوق کارگران، بدهی های سنگین شهرداری و عدم وجود هرگونه درآمد پایداری تحویل گرفته است اما اکنون میزان بدهی های کارگران بر اساس اسناد مالی کمتر از سه ماه است و در زمینه درآمد پایدار برای شهرداری که از ابتدای شکل گیری این نهاد اقدامی نشده بود، تلاش هایی شده است و فعال شدن ممیزی و کارخانه بازیافت و سامانه پایش تصویری شهر از مهمترین آنهاست.

 

2 – در بحث عملکرد عمرانی مقدم هم، شهردار معتقد است به ریل گذاری پروژه هایی که در تاریخ 50 ساله شهر یاسوج بی نظیر است و برای آن خیابان 45 متری بنسجنان – زیرتل که طولانی ترین خیابان استان است و 30 سال معطل مانده بود و اکنون در زمان وی 80 درصد کل معبر بازگشایی شده است و امسال می تواند  زیر بار ترافیک برود؛ پل چهارم بشار که در طول سه سال پیش از وی تنها در حد فونداسیون و چند ستون بود و اکنون سه دهانه آن تکمیل شده و این نکته را نباید فراموش کنیم قیمت آهن و بتن در همین دوران چند برابر شده است و این به معنای رشد چند صد برابری از لحاظ ریالی است.

معضل کیفیت معابر اصلی ترین ایارد شهر یاسوج است که علاوه بر دستگاههای خدمات رسان، برف و باران نیز باعث بدتر شدن آنها شده است اما بازهم شهردار یاسوج اعتقاد دارد؛ قریب به 700 هزار مترمربع آسفالت معابر در مرکز شهر و محلات که پیش از این چنین چیزی سابقه نداشته است و اعتبار آن هم به لطف درخواست شهردار از وزیر نفت و با رایزنی خود ایشان بدست آمد و دهها کیلومتر جدول گذاری و کانال دفع آب های سطحی، نامگذاری معابر از دیگر کارهای عمرانی این دوره شهرداری است.

 

3 – در حوزه سیما و منظر شهری مقدم بارها در صحبت هایش گفته از زمانی که شهردار شده است تنها سال هایی است که یاسوج در چهارفصل سال گل دارد و این یعنی توجه به سیمای شهری و وی ادبیات زیباسازی را با خود به مدیریت یاسوج آورده است.

برگزاری مسابقه ملی دیوارنگاری، برگزاری مسابقه احجام و المان ها، حذف المان نازیبا و فاقد هویت ورودی شهر، نصب چندین المان و حجم کوچک در گوشه و کنار معابر شهری؛ ماحصل نگاه جدید مقدم به زیباسازی است که پیش از وی هم کمتر مورد توجه قرار می گرفت.

 

4 – در حوزه مدیریتی بر اساس تصاویر و شواهد مقدم در بحران کرونا از اولین مدیرانی بود که در همه صحنه ها حضور داشت و تعطیلی آبشار، پارک ها و جمعه بازار پیش از اکثر مناطق دیگر استان باعث شد تا وی نمره موفقی در این بحران بگیرد. همچنین در سیل نوروز 98 حضور چکمه پوش مقدم بصورت شبانه روزی در کنار کارگران باعث شد تا وی استاندار سابق که از مخالفینش بود را متقاعد کند برایش لوح تقدیر بنویسد.

مقدم اما برای اولین بار در استان توانست شهردار برتر کشور شود که در زمینه پدافند غیرعامل این افتخار را کسب کند و در دو سال گذشته نیز دوبار پیاپی، شهردار برتر استان شد که بخاطر مدیریت در ستاد سفرهای نوروزی بود.

 

حالا باید دید اعضای مخالف مقدم در شورای شهر یاسوج بر اساس کدام متر و معیار می خواهند وی را استیضاح کند!؟

سوالی که در ذهن بسیاری پیش می آید و البته حرف و حدیث هایی وجود دارد که از برخی لابی گری ها و دست های پشت پرده خبر می دهند؛ اما یقینا آنچه امروز باید مشخص شود یا ضعف مقدم است یا خواسته های اعضای شورا که مقدم نتوانسته یا نخواسته! آنها را برآورده کند!

به احتمال زیاد، روشن شدن دلیل استیضاح مقدم، خیلی از زد و بندهای پشت پرده را برای مردم روشن خواهد کرد که باید منتظر جلسه امروز باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318563
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. شهروند گفت:

    جناب آقای حاج محمدرحیم دهراب پور شما از سالمترین افراد سیاسی در استان هستید میطلبه شما از آقای دکتر مقدم که مثل خود شما فرد سالم و پاکدستی هستند دفاع کنید و برای مطامع دنیوی دیگران خودتان و دینتان را خراب نکنید

  2. سهیل گفت:

    مقدم باید بره چون باج نداد و معامله نکرد اخ از بخت این شهر

  3. ترنگ گفت:

    شورای طایفه گری همینه بایدم دنبال منفعت خودشون باشن

  4. جعفر گفت:

    اين شهر ب چنتا تقاطع غير همسطح نياز دارد

  5. ازاد گفت:

    پاک دست بودن و نبودن هرکس را خدا میداند وبس و اظهار نظر کردن در این مورد کار راحتی نیست .شهردار خوب کسی هست که اول از همه بیشتر از هرکسی در فضای شهر یه بازدید داشته باشه تا با کمبود های فضای شهری به صورت عینی مواجه بشه نه چهارتا بازرس بفرسته برا بازدید .البته نه اینکه همیشه گاهی اوقات بازدید داشته باشه .نکته بعدی اقای مقدم خیلی از کارهای عقب افتاده شهردار قبلی روجمع کرد و این هم هزینه بر هست هم وقت گیر شورای شهر این دوره فکر کنم از بی ثبات ترین شوراهای ادوار گذشته بوده حالا اقای مقدم بره کنار نفر بعد شق القمر میکنه

  6. مهدی گفت:

    با سلام بنده هیچگونه عملکردی از شهردار محترم یاسوج به عینه ندیدم لطفا منتشر نمایید

  7. شهروند گفت:

    من یک شهروند هستم از هم ولایتی های شما عزیزان درشهر یاسوج ساکن درشیراز
    خداوکیلی الحق که وضعیت شهری یاسوج نسبت به قبل بهترشده خیابان های زیادی ازجمله بلوارمطهری.قرنی.تلخسرو.بنسنجان و… اسفالتشون جدیدریخته شده.
    پل سوم بشار هرچند ازلحاظ مهندسی ناقصه ولی کمک زیادی به حل ترافیک کرده
    دیوانگاری های خ منتظری خیلی عالی و مورد پسند
    معابر ترمیم شدند و ..
    البته نقص هایی هم وجود داره هنوز سینما نداریم متاسفانه
    خیلی ازکوچه ها مشکل اسفالت داره . مهاجرت بی رویه به شهر یاسوج که هزاران اسیب ومشکل شهری واجتماعی درست میکنه .نظارت نمیشه .مسایل فرهنگی (برگزاری جشن جهت شادابی اجتماعی ) و…که اقای مقدم باید بیشتر توجه میکرد .
    توصیه میکنم به تمام اعضای شورای شهر یاسوج اگه خدایی تغییر شهردار به نفع شهرمون هست وقراره فرد بهتری از هرلحاظ بیاد و براساس منافع فردی و طایفه ای نباشه اقدام کنید والا غیر خواهشا تغییر به ضرره دست نگه دارید .

  8. ناشناس گفت:

    دکتر مقدم مدیری با تجربه بوده و در طی مدت شهردار بودن خود خدمات ارزنده ای به شهر یاسوج ارائه کردند و حرف های تعدادی از اعضای شورا نشاندهنده این است که تشکیل این جلسه به دنبال توسعه شهر نبوده و با شهردار سر جنگ بر سر منافع خود دارند جناب نگین تاجی مشخص است که چه کسی دانشجوی تنبلی است شما هنوز نحوه صحیح صحبت کردن در جلسه رسمی را ندارید بعد از تحصیلات صحبت میکنید

  9. اصلاحات گفت:

    شهردار متاسفانه ضعیف بودن هر چند ادم مودبی هستن

  10. ناشناس گفت:

    از حضور کارگران در این روز مشخص است که این جلسه به دنبال تخریب است جناب آقای نگین تاجی شما اگر از دانشجو های زنگ بودید قطعا از چنین کلماتی استفاده نمیکردید شما در بسیاری از جلسات حضور نداشته اید که آن هم به دلیل کوتاه شدن دستتان از منافعتان بوده بعد شما از کارکرد شهردار توانمند سخن میگدید

  11. شهروند گفت:

    از نحوه ی سوال پرسیدن شواری شهر مشخصه مقدم در این چند سال سدبزرگی جلوی منافع و زد و بندهای اعضا بوده

  12. علی گفت:

    لطفا آقای استاندار را مطلع کنید.
    پشت پرده ی این استیضاح اقای حسن کاظمی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری است که سعی دارد با حذف مقدم آقای فرج زاده پسر عموی خود را شهردار کند. آقای کاظمی از مدیران ضعیفی است که بیخودی ۱۵ سال مدیر کل بوده است و هیچ تخصص شهری هم ندارد. از عموم مردم و رسانه ها خواهش می شود هوشیار باشید

دیدگاه شما