چهارشنبه 7 اسفند 1398 - 23:28

وضعیت تامل برانگیر کرونا در کهگیلویه و بویراحمد + عکس

گروه اجتماعی- در حالی که رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفته است بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد به کرونا مبتلا شده اند، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد امار دیگری داده است که با این گفته مغایر است.

به گزارش «بویر نیوز»، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد ساعاتی پس از مصاحبه جهانپور گفته است؛ ابتلای یک نفر به بیماری کرونا ویروس در شهر یاسوج مرکز این استان تأیید شده است.

این تناقض آماری البته مساله تازه ای نیست اما در قضیه کرونا ویروس که سلامت عمومی را تهدید می کند و سرعت شیوع بالایی دارد به هیچ وجه قابل پذیرفتن نیست.

پشت پرده تناقض آماری

در همین حال یک منبع اگاه برای «بویر نیوز» افشا کرده است که یکی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس که آزمایش آن مثبت اعلام شده، طی روزهای گذشته ترخیص شده و اتفاقا از یاسوج خارج شده و به دهدشت رفته است و هر چند گفته می شود بیمار مذکور بهبود یافته اما وی حامل ویروس است و کسانی که با وی ارتباط دارند ممکن است به بیماری آلوده شده باشند و کسان دیگری هم بدین ترتیب بیمار شده باشند.

با این اوصاف به احتمال زیاد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بخاطر ترخیص یک بیمار کرونایی (هر چند بهبود یافته باشد اما ناقل بیماری است)، خواسته است وی را از آمار مبتلایان حذف کند و به نوعی بر سهل انگاری خود سرپوش بگذارد!

خطر کرونا در کمین پرستاران و خانواده آنها

در همین حال موضوعی که نگران کننده تر است، تبعیض و اجحاف در حق پرستاران است چرا که بر اساس تصاویر رسیده به «بویر نیوز» لباس مخصوص حفاظتی فقط در اختیار پزشکان بیمارستان شهید جلیل یاسوج قرار گرفته و پرستاران تنها با ماسک های معمولی به کار خود ادامه می دهند که باعث ترس و نارضایتی این قشر زحمتکش و خانواده آنها شده است!

حال سوال اینجاست که اگر خدای ناکرده این پرستاران به کرونا ویروس مبتلا شوند و در محافل عمومی، تاکسی ها و محافل خانوادگی دیگران را نیز مبتلا کنند، آیا جز یک فاجعه عمومی باید انتظاری دیگری داشته باشیم؟

یقینا در این شرایط که میزان مرگ و میر این ویروس در کشور ما نسبت به سایر کشورها بسیار بیشتر است و البته نگرانی ها و بی اعتمادی هایی نیز در خصوص امارها وجود دارد و در شرایطی که بعد روانی این بیماری بیش از بعد بیماری بر جامعه تاثیر گذاشته است، مردم اولین توقعی که از مسئولان دارند، شفافیت و صداقت است و سپس اقدام مناسب جهت پیشگیری از انتشار این ویروس است.

«بویر نیوز» پیگیر جدی این مساله است و از مسئولان سلامت استان انتظار شفاف سازی و از مسئولان قضایی و نظارتی نیز تقاضای پیگیری و نظارت جدی در این موضوع مهم دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317526
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. sara گفت:

    درسته اصلا به پرستارا لباس نمیدن
    بعد همین ماسکهای معمولی که میگن 20 دیقه بیشتر دوام نداره رو باید برن دفثر پرستاری سر نوبت پرستاران یدونه بگیرن (بیمارستان امام سجاد)
    عمق فاجعه است همه ی ما شهروندیم جانمون رو دوس داریم ولی آیا پرستار دانسته بر اثر کوتاهی مسولین خودش رو در معرض خطر قرار بده صحیحه؟آیا اون پرستار خانواده ای که نگرانش باشن ندارن؟
    خدا شاهده ما یک عضومان پرستار است فقط با استرس میگذره چون تجهیزات ندارن بیشتر از خود کرونا عذاب میکشیم

  2. کهگیلویه و بویراحمد گفت:

    بعد میگن تحریم تاثیر نداره متاسفانه پرستاران قشر مظلوم و نقش قربانی دارند.پرستاران اصلا لباس و پوشش حفاظتی ندارند به پرستاران ماسک و لباس مناسب و مجهز داده نمی شود.بی نظمی و هرج و مرج و تبعیض و لگد مال شدن حقوق مردم و عموم آشکارا مشاهده می شود.ریاست ها و معاونت ها و دست اندرکاران نه توجیه هستند نه قانون مند هستند نه می دانند چکار کنند.و مردم را دچار تزلزل نمودند.متاسفانه ادارات و نهادهای نظامی و ارگان های دولتی منسجم و منظم عمل نمی نمایند.ضعف و نارسایی در کل کشور دیده می شود ودر استان محروم ما وضعیت به مراتب بدتر هست.

  3. ساسان گفت:

    چرا سازمان جهاد کشاورزی پرسنلش رو در مراکز تعطیل نمیکنن
    آقا جون مراکز اینها با وسیله نقلیه عمومی دارن میرن براشون خطر داره
    حداقل بگن بیان شهرستان بشینن که بتونن با ماشینهای شخصی برن جوری باشه رعایت انصاف باسه

  4. ناشناس گفت:

    همه انفلوانزایی ها ممکن است کرونا گرفته باشند.کدام مرکز از اونها نمونه گرفته؟

  5. پزشک گفت:

    سلام.اطلاعات تون درست نیست.چون پزشکا هم پک حفاظتی کامل ندارن.لطفا پیگیری کردین برا پزشکا هم پیگیر باشید

  6. ناشناس گفت:

    بویر مطلب دوم درسته اما اینکه یه نفر بهبود یافتهذخوبه یا سر پوش گذاشتن

دیدگاه شما