یکشنبه 8 دی 1398 - 11:36

پیام محمد علی وکیلی در پی استعفای آیت الله ملک حسینی از نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

♦️ بویرنیوز،♦پیام محمد علی وکیلی در پی استعفای آیت الله ملک حسینی از نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

♦او شرف روحانیت و شرافت جامعه لر زبان است

 

دکتر محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پی استعفای آیت الله سید شرف‌الدین ملک حسینی از نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد پیامی را صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نامی بزرگ برای همه مردم خطه جنوب کشور است. مجتهدی که نزد همگان به فضل و دانش و شرافت و شجاعت شهره است و باید گفت که هیچ فاصله‌ای میان اسم و رسم ایشان نیست؛ آنچنانکه به معنای واقعی شرافت را به دیانت و سیاست خود آمیخته است.
باوجود اینکه هنوز محاسن را سپید نکرده، اما در پرتوِ جد و جهد، چندان به اجتهادی سیاسی رسیده که، می‌تواند الگویی جدید برای روحانیت سیاسی باشد.
آیت الله ملک حسینی از جمله روحانیانی است که باوجود شجاعت در مواضع، به دامِ سخنان غیرمسئولانه نیفتاده است و باوجود بودن بر سریرِ و در حریمِ قدرت، هیچ گاه از مردم جدا نشده است.
بر سبیلِ سنتِ روحانیتِ تشیع، درب بیت‌اش همیشه به روی مظلومان باز است و پناهگاه عاطفی مردمان جنوب به‌خصوص اهالی قدرشناس فارس وکهگیلویه وبویراحمداست. مردم داری را از سنت والد مرحومش آموخته و مردم مداری را در سیاست پیشه کرده است. او الگویی منزه در میان روحانیان جوان سیاسی محسوب می‌شود. قد و قدر او مورد اعتنای همه بزرگان حوزه است. او فخر جنوب و لرهای متدین است لذا در بالاترین درجه حرمت، میان مردمان قرار دارد. بنابراین ایشان را باید در تراز یک سرمایه معنوی حفظ کرد و قدر و حرمت نهاد.

محمدعلی وکیلی/عضوهیات رئیسه مجلس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=315229
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایلیا گفت:

    درود بر شرفت و قلمت الحق هر دو یکی در جبهه سیاسی یکی در علم دینی جز اسطورهای لر هستند

  2. امیر گفت:

    احسن برشرافت دکتروکیلی که به حق وبه بهترین ادبیات جان کلام راادا فرمودندزنده باددست اندرکاران سایت وزین بویر که پاسداشت شرف بویراحمدهستند

  3. محمد گفت:

    درود برسبدبزرگوار و افرين بر قلم شما

  4. ناشناس گفت:

    سید شرف الدین ملک حسینی در شرف اتمام نمایندگی ولی فقیه در استان است. شده است کسی خدمت ایشان شرفیاب شود و با جان و دل پذیرای شنیدن درد دلش نباشد.سید شرف الدین شکوه شرف، مردمی و حسینی بودن را در مکتب والد مرحومش خوب اموخت. اموخت که حریت و جوانمردی مهمتر از هر پست و عنوانی است.سید شرف الدین با کنارگیری از مناصب دنیوی به ما گفت:
    دل مبند که باید گذاشت و گذشت

  5. ناشناس گفت:

    درود بر شرافت شما جناب وکیلی عزیز بنازم به غیرتت که از عزت لر دفاع کردی. الحق چه زیبا فرمودی در وصف آیت ا… ملک حسینی . ان شا ا… که امام خامنه ای اجازه نخواهند داد که محبوب قلب محرومین از آنها جدا شود. بعد از خدا تنها تکیه گاه مردم ولایت مدار استان آیت ا… ملک حسینی هست

  6. کساورز شوشتی گفت:

    سیدا فرزند خلف مرحوم ایت ا۰۰۰ملک حسینی یاور محرومین حامی محرومین لر تبار که شرافتت را بامناصب دنیوی معامله ننمودی ترا به حده ات زهرا ما لرهای بی پناه را که بعد ازخدواند امیدمان به جنابعالی بود بدون حامی نگذار وکیلی درود به غیرت لری ات که مایه مباهات قوم لر می باشی

  7. رضا گفت:

    خدا شاهده با شنیدن خبر استعفای ایشون اشک ریختم ، حاج آقا پشت و پناه مردم استان بودن ، حیف و صد حیف

  8. ناشناس گفت:

    واقعا مرحبا به هردوی بزرگوار

  9. ياسوج گفت:

    انشالله كه اين سبد بزرگوار را در پستهاي بالاتر ببينيم

  10. ناشناس گفت:

    محبا بر قلمت همين جور كه نوشتي هست

دیدگاه شما