سه شنبه 26 آذر 1398 - 16:47

روز پر کار رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد/خبرهای دسته اول برای مهندسان

بويرنيوز- روز گذشته اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد در دیدارهای جداگانه ای با مدیرا ن بانکی، مسئولان دانشگاه فنی حرفه ای، اعضای کمیته مجریان ذیصلاح و معاون عمرانی استاندار، ضمن درخواست خدمات ارزنده تر به جامعه مهندسی استان از تسهیل خدمت رسانی به مردم خبر دادند.

ساختمان های نظام مهندسی سامان می‌گیرد

یکی از موارد مطرح شده در این دیدارها به ساخت و تجهیز ساختمان های متناسب با استانداردهای مهندسی روز برای مرکز استان و شهرستان کهگیلویه مربوط بود، در این زمینه علامه بر مطالبه از معاونت عمرانی استانداری، قرار شد جلسه هیئت ۴ نفره(معاونت عمرانی استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان) در این خصوص تشکیل و به هماهنگ ونظامند بودن سازمان نظام مهندسی شهرداریها وبنیاد مسکن جهت هماهنگی های لازمه با دفاتر روستایی دستور کار قرار بگیرد.

یزدانپناه گفت: به جد برای احداث ساختمان جدید سازمان، مطابق با اصول و قواعد نظام مهندسی هستیم.

تسهیلات به مهندسان رونق می‌گیرد

یکی از خواسته های مهم دکتر یزدانپناه در نشست با مسئولان بانک تجارت به بهبود شرایط ارائه تسهیلات به مهندسان عضو مربوط بود، او از مسئولان بانکی خواست تسهیلاتی برای ساخت ساختمان های نظام مهندسی در دو شهرستان استان،‌تسهیلات برای خرید زمین و تاسیس ارودگاه تفریحی و همچنین تدارک بسته های تسهیلات ارزان قیمت برای مهندسان استان همکاری و کمک ویژه تری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: حساب های این سازمان بسیار پراکنده شده است که با تجمیع باید هم گردش مالی شفاف تر و هم زمینه کسب تسهیلات ویژه تر برای مهندسان رقم بخورد.

دوره های آموزشی کاربردی می‌شود

یزدان پناه نشستی را نیز با مدیران دانشگاه فنی و حرفه ای تدارک دید.

او گفت ما بنا داریم به سمت کاربردی تر شدن دوره های آموزشی برای مهندسان و برگزاری دورهای تخصصی عملی برای مجریان ساختمان سازی به خصوص مجریان تاسیسات برقی ومکانیکی پیش برویم و انتظار داریم دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان متولی اصلی آموزش های عملی و کاربردی در این زمینه ما را همراه کند و با دوره های کاربردی تر زمینه تا افزایش دانش آکادمیک و عملیاتی تر مهندسان استان را فراهم آورد.

اتفاق متفاوت برای جامعه مهندسی استان

یزدانپناه” در حاشیه جلسات امروز از راه اندازی دوره های تخصصی ورود به حرفه وگذراندن دوره های کاراموزی جهت اخذ پروانه اشتغال برای مهندسان خبر داد.

او گفت: این کلاس ها پیش ازاین فقط در شیراز و اصفهان برگزار می‌شد و مهندسان ما مجبور به تحمل مشکلات و هزینه های می‌شدند که ما عزممان این بود از این نقیصه را مرتفع کنیم.

نرم افزارهای نظام مهندسی بروز میشود

دکتر یزدانپناه از بروز آوری فناوری ها و سیستم های نرم افزاری نظام مهندسی خبر داد و گفت: بنا داریم با بروز کردن سیستم ها، ضمن فراگیر و سهل تر شدن خدمات مهندسی به مردم استان با ایجاد ارتباط موثر با نرم افزار سایر سازمان های شهری، در توسعه خدمات به مردم قدم های قابل توجهی برداریم.

 

به گزارش بویرنیوز، مهندس عزیز فیلی در نشست با اعضای هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گفت: سازمان نظام مهندسی بازوی اجرایی استانداری است نه رقیب آن.

او از سازمان نظام مهندسی خواست ضمن حضور فعالانه تر در تصمیم گیری های استان در زمینه اقدام ملی مسکن، رصد و بروز شدن تعرفه‌ها، توجه به نوسازی بافت های فرسوده و کمک به توازن و معماری مهندسی شهر ها کمک بیس از پیش داشته باشند.

گفتني است در پایان همان روز جلسه ای با کارکنان سازمان با دستور کار معرفی شرایط کاری واهداف سازمان و چگونگی رسیدن به اهداف سازمان و همچنین معرفی راهکارهای مدیریتی و عملکردی جهت ارائه بهتر و شفاف تر به جامعه مهندسی برگزار گردید

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=314796
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما