پنجشنبه 17 فروردین 1391 - 16:34

اختصاص 30 میلیارد ریال به طرح‌ هادی روستاهای گچساران

محمد خانی‌نوذری ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های هادی روستایی گچساران که با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان محلی گچساران صورت گرفت، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به گستردگی و جهت‌گیری نوین روستاها و لزوم اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی متعدد در روستاها، اجرای طرح هادی روستایی از برکات نظام جمهوری اسلامی در کاهش مهاجرت روستائیان به شهرهاست.

وی با اشاره به بازدید از طرح‌های هادی چند روستا در گچساران بیان کرد: روند تکمیل و اجرای پروژه‌های در دست اجرا در روستاهای کلاغ نشین‌، امامزاده جعفر (ع) و ناصرآباد گچساران مطلوب و رضایت‌بخش است.

* لزوم نظارت بیشتر بر اجرای طرح‌های هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تکمیل طرح هادی در روستاها سبب جذب و رونق صنعت گردشگری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها و مهاجرت معکوس شهرنشینان به روستاها می‌شود.

خانی‌نوذری با تشریح روند اجرایی طرح هادی روستایی در روستاهای مورد بازدید گفت: اعتبارات مصوب برای تکمیل طرح هادی روستایی در روستای کلاغ‌نشین یک میلیارد ریال بوده که از این مبلغ 600 میلیون ریال آن تخصیص یافته است.

وی محل تأمین این اعتبار را از محل درآمدهای نفتی عنوان کرد و خواستار نظارت بیشتر بر اجرای طرح‌های هادی روستایی شد.

خانی‌نوذری ادامه داد: مبلغ جذب‌شده شده برای زیرسازی و ساماندهی فضای محیط روستایی و سنگ‌فرش  معابر و پیاده‌رو‌های روستای کلاغ‌نشین هزینه شده است.

وی عنوان کرد: یک میلیارد ریال اعتبارات مصوب برای روستای امامزاده جعفر(ع) گچساران در نظر گرفته شده است که این اعتبارات نیز از محل درآمدهای نفتی تأمین شده است.

* پیشرفت 50 درصدی پارک روستای امامزاده جعفر (ع) گچساران

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: بیش از 60 درصد از اعتبارات مصوب شده برای تکمیل طرح هادی روستای امامزاده جعفر (ع) تخصیص یافته است.

خانی‌نوذری زیرسازی و اجرای بیس و آسفالت، اجرای سنگ‌فرش، ساماندهی فضای روستایی، احداث پارک کودک و جداره‌سازی را از جمله طرح‌های در دست احداث در این روستا عنوان کرد.

وی از اختصاص اعتباری افزون بر یک میلیارد و 300 میلیون ریال از محل دفتر مرکزی بنیاد مسکن برای تکمیل پارک امامزاده جعفر (ع) خبر داد و یادآور شد: مبلغی افزون بر پنج میلیارد ریال نیز در آینده برای تکمیل این پارک هزینه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات مصوب شده طرح هادی روستایی ناصرآباد در گچساران را یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: 80 درصد این اعتبارات از محل اعتبارات استانی و 20 درصد باقیمانده نیز از محل درامدهای نفتی تأمین اعتبار شده است.

خانی‌نوذری ساماندهی فضای روستایی، زیرسازی، بیس و آسفالت و سنگ‌فرش پیاده‌روهای روستایی را از جمله اقدامات در حال انجام در این روستا عنوان کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=3141
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما