شنبه 11 آبان 1398 - 8:42

دوگانگی در برخورد با استخدام های غیرقانونی در کهگیلویه و بویراحمد

گروه سیاسی – این روزها شاهد اخراج تعدای کارگر در بیمارستان شهید جلیل یاسوج هستیم.

به گزارش بویرنیوز، هر چند برقراری عدالت خواسته مردم و رسانه ها هست و همه باید به آن تمکین کنند اما در صورت اجرای بد و سلیقه ای قانون نه تنها اثر مثبتی در جامعه ایجاد نخواهد کرد که اثر آن عکس خواهد بود.

اخیرا تعدادی کارگر که با یک پیمانکار قرارداد داشته و نه خود دانشگاه، از بیمارستان اخراج شده اند و در خبرها آمده که با ورود شورای تامین و سازمان بازرسی چنین اتفاقی افتاده است.

در این خصوص اولا هنر این بود که وقتی چنین اتفاقی رخ می داد و رسانه ها هم به آن پرداختند، دستگاه های نظارتی ورود کرده و جلوگیری می کردند نه وقتی که کار از کار گذشته و بیش از یکسال از این موضوع گذشته است و عملا بیرون کردن جوانی با مدرک فوق لیسانس برای یک کار خدماتی که زندگی خود را بر این اساس بنا نهاده نه تنها هنر نیست که خودش عین ظلم و بی تدبیری است.

خوب که بالاخره سازمان های نظارتی وارد عمل شدند اما سوال مهم این است چرا وقتی این همه رسانه ها در خصوص جهاد کشاورزی و استخدام های نه از نوع کارگری و پیمانکاری بلکه قرار داد معین مطلب نوشتند اما در این وسعت اقدام نشد.

نیروهای بیمارستان جلیل کارگر خدماتی بودند که قرارداد مستقیم با دانشگاه نداشتند اما نیروهای جهاد کشاورزی کارشناس بودند که مستقیم با خود جهاد قرار داد داشتند، قطعاً باید حساسیت برخوردها متفاوت بود.

در روزهای اخیر موضوع استخدام برخی از نور چشمی های جریان خاص به عنوان هیات علمی در دانشگاه یاسوج مطرح است، آیا این موضوع هم جذابیتی برای دستگاه های نظارتی دارد؟

سوالات و ابهامات فراوانی در خصوص استاندارد دوگانه در برخورد با نیروهای که بطور غیرقانونی در دستگاه ها جذب شده وجود دارد و شائبه سیاسی بودن آنها در آستانه انتخابات را نیز به ذهن متبادر می کند که امیدواریم این گونه نباشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=312241
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خامی گفت:

    در خصوص استخدام های فله ای و گزینشی در سازمان مدیریت که نود درصد از یک آبادی هستند مطلبی تهیه کنید.

  2. بویراحمد سرافراز گفت:

    وجدانا از چی می سوزید که مرتب می نویسید ناعادلانه؟ ما هم معتقدیم باید از شرکت های خدمات رسان هم شروع بکنند و این شرکت ها هم مشخص است که کدامیک عامل نارضایتی است

  3. ناشناس گفت:

    هنر نیست ولی هنر است که از سیصد نفر دویست نفراز یک طایفه و برا کار انتخاباتی باشد

  4. جواب خامی گفت:

    باسلام خدمت سایت بویر نیوز
    شما بیاین برای من ثابت کنید که ۹۰درصد از یک ابادی یا طایفه هستن..متاسفانه مابویراحمدی ها نسبت به هم حسودیم و دوست نداریم برادر خودمون هم پیشرفت کند
    اگر یکیمون رفتیم سرکار ۵۰۰نفر نامه مینویسن ولی اگر یه دهدشتی بره سر کار میگن خدا رو شکر ایشالا نفر بعدی هم بره. ولی ماشالا دهدهشتی ها مثل کوه پشت سر هم هستن یه کم ازشون یاد بگیرین.

دیدگاه شما