پنجشنبه 17 فروردین 1391 - 12:17

بن سرخ و کرفس در کهگیلویه و بویراحمد منقرض شدند

استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد تابلوی زیبایی از خلقت خداوند بر روی زمین است که باید این موهبت بزرگ را همواره قدردان باشیم.

 

مسئول روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: از نظر مساحت جنگل‌ها و مراتع و مرغ‌زارها رتبه خوبی در کشور داریم که لازم است در حفظ آن‌ها کوشا باشیم چرا که خداوند این نعمت را به همه جا ارزانی نداشته و کفران نعمت به روایت آیات الهی، حدیث و اخبار موجب از دست رفتن آن می‌شود.

 

نظری به استفاده بی‌رویه و غیر اصولی از منابع طبیعی این استان اشاره کرد و افزود: متاسفانه در استان ما و به خصوص در این فصل چنان با این نعمت الهی برخورد نابجا می‌شود که در آینده نه چندان دور زانوی غم به دلیل فقدان آن به دست خواهیم گرفت.

 

سخنگوی اداره‌کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اکنون به دلیل همین برداشت‌های بی‌رویه بهترین گونه‌های گیاهی استان ما منقرض شده‌اند، گفت: کرفس گیاهی خودرو در این استان بود که اکنون دیگر اثری از آن در کهگیلویه و بویراحمد نیست.

 

نظری سرنوشت بن سرخ را نیز همانند کرفس دانست و گفت: این گونه که پیش می‌رویم ظرف چند سال آینده بیلهر نیز به تاریخ خواهد پیوست.

 

این مسئول ادامه داد: مردم باید جلوی برخی سودجویان را بگیرند و به فکر فرزندان خود و آینده این سرزمین باشند تا این‌که آیندگان نیز از این مواهب الهی بی‌نصیب نشوند.

 

وی تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی با گماردن مامور و استفاده از قوه قهریه امکان‌پذیر نیست و تا هنگامی که خود مردم نخواهند و اجازه سودجویی را به برخی منفعت‌طلبان ندهند این رویه غم‌انگیز ادامه خواهد داشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=3111
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما