شنبه 13 مهر 1398 - 12:16

خدمت ماندگار وزیر نیرو برای کهگیلویه و بویراحمد/تمجید ویژه از استاندار

مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر نیرو برگزار شد.

به گزارش بویر نیوز صبح امروز (شنبه 13 مهر ماه 98) با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو طرح‌های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
بنا بر این گزارش، با حضور وزیر نیرو، مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی طرح آبرسانی به 40 روستا در منطقه دهدشت شرقی و تصفیه خانه آب شرب شهر سرفاریاب افتتاح و به بهره برداری رسید.

فیض الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: بهره برداری از مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی به مبلغ ۶۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی در ادامه گفت: با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد 13 مجتمع آبرسانی روستایی با 488 روستای ذینفع و با جمعیت 111 هزار 153 نفر که تقریباً یک سوم جمعیت روستایی استان را شامل می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از این مجتمع‌ها، مجتمع آبرسانی 40 روستای دهدشت شرقی می‌باشد که در واقع 15 هزار و 720 نفر از آب شرب بهره مند می‌شوند.

وی گفت: 18 کیلومتر خط انتقال و شبکه گذاری انجام گرفته است.

پاسره در ادامه گفت: تصفیه خانه آب شرب سرفاریاب نیز با اعتبار 88 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه خیلی خوشحالم که در جمع مردم سلحشور و غیور استان کهگیلویه و بویراحمد هستم، اظهار کرد: هر چند با تأخیر بود، اما خوشحالم که اینجا هستم. باید بگویم وزارت نیرو در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر 47 پروژه‌ای که امروز افتتاح می‌شود که از جمله این پروژه‌ها؛ 44 پروژه تأمین برق در مناطق شهری و روستایی، تصفیه خانه فاضلاب و یک تصفیه خانه آب و یک پروژه آبرسانی به 40 روستا می‌باشد. که علاوه بر این 47 پروژه، 70 پروژه دیگر با اعتباری بالغ بر 8324 میلیارد تومان در این استان در دست اجرا دارد.

وی گفت: در ایامی که سخت ترین تحریم های ظالمانه تحمیل شده و به ناروا همه شهروندان در مضیقه هستند، شهرهای ایران از توسعه باز نایستاده و ما به اتکای صبوری و پایمردی مردم عزیزمان اعلام می‌کنیم در سراسر کشور و کهگیلویه و بویراحمد این تعداد پروژه در حال اجرا است.

جمهوری اسلامی ایران به لطف پایمردی مردم، حکومت و دولت سرافرازی است، امروز یک تصفیه خانه فاضلاب افتتاح می‌کنیم که ۲۲۸ مین تصفیه خانه فاضلاب کشور است، در حالیکه در گذشته با وجود همین شرایط تنها ۴ تصفیه خانه در دست بهره برداری بود.

امروز ۱۴۶ مین تصفیه خانه آب در استان شما افتتاح میشود که ۲۷ مورد آن در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

امروز برای افتتاح آبرسانی به ۴۰ روستای کهگیلویه حضور داریم.

ما در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق و به همت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین به مدد حمایت های دولت و اجازاتی که مقام معظم رهبریکمپین آ و ب (آب و برق) در کشور را آغاز کردیم، پروژه هایی در زمینه مجتمع های آب روستایی، تصفیه خانه های آب و تاسیسات برقی افتتاح می‌کنیم.

انشالله از این شرایط و تحریم ها که دنبالش نبودیم و دنبال پایانش هستیم، عبور می‌کنیم، حالا که چنین کردند بالاترین درجه کم اتکایی به نفت را رقم خواهیم زد.

انشالله با صبوری ها و پشتیبانی ها این نتیجه بزرگ هم حاصل خواهد شد.

انتخاب نمایندگان مجلس را پیش رو داریم، مسابقه بزرگی است بین کسانی که میخواهند و می‌توانند با تکیه بر داشته ها و اقدامات این کشور برای مردم رضایتمندی بیشتری فراهم کنند.

برنده کسانی هستند که می‌توانند بالاترین‌ درجه رضا مندی را برای مردم فراهم آورند

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که 1800 میلیارد تومان پروژه که در کهگیلویه بزرگ یا افتتاح و کلنگ زنی می شود، امیدوارم طبق برنامه زمان بندی خودش به بهره برداری برسد که آرایش و رفاه مردم استان و کشورمان را به ارمغان بیاورد.
عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه بزرگ گفت:

استقبال امروز از شما نشان داد خیلی برای جنابعالی حرمت قائل هستند هم قدر دان شما هستند و هم از شما انتظار دارندهاشمی پور در ادامه گفت: پروژه های فرسایشی 10 لغایت 15 ساله که مردم دغدغه آنها را داشتند. امروز شاهد بهره برداری آنها هستیم.

از استاندار سخت کوش که پروژه های بر زمین مانده و نیمه کاره شهرستان ما را پیگیری کردند و اینطور درحال پیشرفت است تقدیر و تشکر میکنیم،مردم دغدغه داشتند و نگران بودند و حرفشان این بود چراغی به خانه روا است به خانه حرام است و اکنون سد کوثر و مارون آباد شده است.با تلاش قبل و جدیت وزیر نیرو تخصیص آب داده شد

در بحث آب شرب برای دهدشت، چرام، لنده و سوق خوشبختانه پروژه عظیمی به طول ۲۸ کیلومتر با همکاری خاتم در حال انجام است، بحرانی بود در منطقه که با اقدام مناسب وزارت نیرو کار انجام شد.

در بحث صنعت برق قدردانی ویژه دارم.امروز شاهد افتتاح پست برق چرام هستیم که سالها بر زمین مانده بود،پست برق دژ کوه و لنده را هم کلنگ زدیم.

انقلابی در جهت شروع پروژه های عمرانی و زیرساختی در کهگیلویه بزرگ است که عمدتا در حوزه وزارت نیرو بوده است.

وی در ادامه گفت:از عزیزان آب و فاضلاب روستایی که تلاش شبانه روزی داشتند صمیمانه تشکر میکنم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=311031
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما