شنبه 6 مهر 1398 - 11:34

ادعای مدیرکل سابق راه و شهرسازی از بی عدالتی و سیاسی کار در کهگیلویه و بویراحمد/نیک اقبالی رسماً سکاندار شد

مهندس پژمان نیک اقبالی رسماً سکاندار راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد شد.

به گزارش بویرنیوز، سید عبدالمجید نژادصفوی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع از مدیرکلی راه و شهرسازی با بیان اینکه خدا را شاکرم که در کمتر از یک سال توفیق خدمت در این استان را داشتم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد نیاز به خدمت بیشتری دارد و خدمات‌رسانی به مردم این استان نباید متوقف شود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در مدت یکسال حضورم در راه و شهرسازی پروژه‌های زیادی در حوزه راه و شهرسازی فعال شد و در آستانه برگزاری جشن مسکن مهر قرار داریم.

سیاسی کاری و بی عدالتی در کهگیلویه و بویراحمد

وی بیان کرد: بعد از یکسال خدمت در این استان سجده شکر به جای می‌آورم که مدیون هیچ فردی نیستم و به دنبال منصب سیاسی، فامیلی و طایفه‌ای نبودم و تنها با شایسته‌سالاری به دنبال خدمت به مردم این استان بودم.

نژادصفوی با اشاره به مسوولیت خطر پاسداشت از خون شهدا گفت: فشارهای سیاسی بیشترین وقت ما را گرفت اما در راستای اهداف وزارت راه و شهرسازی خط قرمزهایی برای خودم تعریف کردم.

وی عنوان کرد: معیارم در انتخاب نیروها تکیه بر شایسته سالاری آنها بود و جابه‌جایی‌ها همه در راستای خیر مردم بود.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هر چه آمار و ارقام ارائه بیان کنیم کسانی این خدمات را نمی‌بینند، افزود: در کمیسیون ماده ۵ هدفم جزء اصلاح چیز دیگری نبود و هیچ گاه نگاه سیاسی نداشتم.

وی بیان کرد: روزی که آدم با دو دست لباس دسته دوم آمدم و حالا با دو دست لباس دسته سوم می‌روم و تنها در برابر قانون و ضوابط دولت تسلیم بودم.

وی با اشاره مجدد به فشارهای سیاسی که در مدت یکسال اخیر تحمل کرد، گفت: دوست داشتم عزیزان به جای این فشارهای سیاسی در جلساتی که برای استان در تهران برگزار می‌شد حضور پیدا می‌کردند.

نژادصفوی خاطرنشان کرد: در ۹۵ درصد جلساتی که با مسوولین و معاونین و شرکت‌های وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری وضعیت حوزه راه و شهرسازی استان داشتیم تنها بودم.

وی عنوان کرد: در این مدت هر کاری شد و پروژه‌ای تعریف کردیم فقط برای رضای خدا و مردم این استان بود نه برای شخص خاصی.

جشن تکمیل مسکن مهر های کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

در ادامه معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان یک درصد جمعیت کشور را داراست اما در بخش منابع ابی، نفت و گاز ، سرمایه های زیادی داشته و به کشور خدمت می کند.

عزیز فیلی بیان کرد: محور شریانی اصفهان به سمت خوزستان از این استان و یاسوج به سمت یزد و فارس از این استان می گذرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

فیلی افزود: در بخش راه ها ۱۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران بسته و ۶۰۰ میلیارد تومان از جمله پاتاوه دهدشت ، گچساران _ بهبهان قرارد بسته شده است.

وی بیان کرد: در شرایط حاضر منابع محدود بوده و با پیگیری نمایندگان ۱۳۵۰ میلیارد تومان با دو هزار پروژه در دست اجراست که چند برابر استان مازندران پروژه وجود داشته و این نشان دهنده توجه دولت به بحث راه ها است.

فیلی گفت: حجم اعتباری و قراردادها توسط عوامل راه و شهر سازی و نیروهای همین استان استفاده شده که این‌نشان دهنده توانمندی در صنعت حمل و نقل است و در بحث راهداری به تناسب استان های همجوار بیشتر کار صورت گرفته و این در شرایط سخت توپوگرافی بوده است.

وی افزود: احداث راه در استان با توجه به توپوگرافی مشکل بوده اما از حیث جایگاه در ساخت پل ها، تونل ها سرمایه گذاری های زیادی صورت گرفته است و اولویت این استان تکمیل پروژه های نیمه تمام مانند یاسوج-شیراز، یاسوج-اقلید و یاسوج -پاتاوه است که در حال چهار خطه شدن هستند.

فیلی در پایان گفت: در مقوله ساختمان و مسکن جزء استان هایی بوده که جشن مسکن مهر برگزار و تکمیل خواهد شد که آقای نژاد صفوی در این خصوص تلاش های زیادی داشتند.

در ادامه این مراسم نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت گذاری در انقلاب اسلامی به ما داده که امکان خدمت به مردم انجام شود، مسوولیت بار سنگینی بوده که امانت است و باید دید چگونه از این امانت صیانت می شود.

کهگیلویه و بویراحمد همچنان در زمینه راه ضعف دارد

غلام محمد زارعی بیان کرد: راه و شهرسازی یکی از حوزه های مهم است، راه در دنیا یکی از زیربناهای توسعه است بنابراین قانون گذار و مجری باید با اشراف به مقوله راه هدف گذاری ها را محقق کند.

وی افزود: راه در کهگیلویه و بویراحمد یک مقوله مهم و اصلی است، در سفر مقام معظم رهبری تصمیم گرفته شد مقوله راه به عنوان مسئله اصلی تشریح شود، و بیان شد که اگر راه از بوشهر به سمت یاسوج یا از مسیر بندر عباس به دیگر نقاط کشور صورت گیرد هزینه ها کمتر خواهد شد.

زارعی ادامه داد: در زمان سفر رهبر انقلاب وقتی استاندار سابق استان این موضوع را خدمت رهبر انقلاب بیان کردند، رهبر انقلاب فرمودند راه یک‌موضوع ملی بوده و به این استان هم کمک میکند بنابراین از امروز نگاه به راه تحت پروژه های سفر مقام معظم رهبری که از جمله آنها پاتاوه _ دهدشت بوده، ملی است و مردم استان بیان می کنند برای ایجاد فضای رونق، افزایش رشد اقتصادی راه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهرستان بویراحمد 2 هزار و 500 کیلومتر راه اصلی و فرعی وجود دارد اما در این مقوله کمتر مورد توجه قرار گرفته است، 50 درصد راه های روستایی مناسب با استانداردهای کشور نیست.

نماینده بویراحمد و دنا ادامه داد: امسال در حوزه راه های اصلی ۶۵ میلیارد تومان پیوست قانون وجود دارد که البته هنگام تصویب توسط دولت ۲۷ میلیارد تومان بود اما با چانه زنی ها به ۶۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

زارعی گفت: هیچکس تصور نمیکرد بحث راه آهن به عنوان یک کوریدر به سمت طبس و خارج مرزها مورد توجه قرار گیرد و علی رغم شرایط و مشکلات کشور و نبود برگشت منابع نفت، این پروژه راه آهن اجرایی شد و امسال در قانون بودجه سالیانه برای ردیف بودجه آن در حال تلاش هستیم.

وی افزود: پیمانکاران که سرمایه های ارزشمندی هستند و با داشته های خود به مسائل عمرانی ورود می کنند باید مورد توجه قرار گیرند، در شرایط حاضر در راه های اصلی و فرعی و پیشرفت های آنها ناشی از حضور پیمانکاران و مسوولان مختلف است که باید با نیروی انسانی کارآمد و توجه عادلانه و تعلق سازمانی باشد پیشرفت ها بیشتر خواهد شد.

زارعی در پایان گفت: خوشحال هستیم که اگر امروز مهاجرت معکوس و رونق تولید ناشی از پیشرفت در حوزه راه های روستایی بوده‌است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=310749
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    باتبریک به مهندس نیک اقبال و ارزوی سلامتی

دیدگاه شما