چهارشنبه 16 فروردین 1391 - 15:53

عملیات بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در استان آغاز می شود

فرماندار شهرستان چرام در کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی بزرگترین معدن فسفات خاورمیانه در این شهرستان در هفته آینده خبر داد.

سید شکراله امامی به خبرنگار مهر گفت: معارضات اجتماعی یکی از مهمترین دلایل کندی در آغازعملیات اجرایی معدن فسفات چرام بوده که تاحدود زیادی این معارضات رفع شده اند.

وی از مردم شهرستان چرام خواست به برخی معارضات اجتماعی در زمان آغاز عملیات اجرایی معدن فسفات این شهرستان پایان دهند.

فرماندار شهرستان چرام اظهار داشت: با راه اندازی این معدن شاهد فراهم شدن حدود سه هزار فرصت شغلی خواهیم بود که گام موثری برای توسعه همه جانبه این شهرستان تازه تاسیس است.

وی بیان کرد: دسترسی به محورهای ارتباطی اهواز به شیراز و نزدیکی به بنادر خلیج فارس از مهمترین ویژگیهای معدن فسفات چرام است.

به گزارش خبرنگار مهر، معدن فسفات چرام یکی از بزرگترین معادن فسفات کشور محسوب می شود که تاکنون هیچ بهره برداری از آن صورت نگرفته است.

عملیات اکتشافی این معدن در سال 1349 آغاز شد و در سال 1372 به پایان رسید و به گفته کارشناسان این معدن دارای ذخیره قطعی 81 میلیون تن و ذخیره احتمالی 280 میلیون تن فسفات با عیار متوسط 10 درصد است.

پروانه بهره برداری معدن فسفات چرام در سال 86 به نام یکی از شرکتهای خصوصی صادر شد که به دلیل وجود برخی موانع قانونی و عدم انجام اقدامات لازم از سوی این شرکت برای بهره برداری از ذخایر این معدن، پروانه آن باطل شد.

این معدن هم اکنون در لیست طرحهای 15 گانه آمایش صنعتی و معدنی استان قرار دارد و یکی از طرحهای بزرگ صنعتی و معدنی استان به شمار می رود که با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در دور دوم سفرهای استانی هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسید.

با این حال بهره برداری از این معدن می تواند نقش مهمی در توسعه این شهرستان تازه تاسیس و اشتغالزایی جوانان آن ایفا کند که این همت و تلاش مسئولان را می طلبد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=3062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما