سه شنبه 6 فروردین 1398 - 11:15

30سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است.

به گزارش بویرنیوز، “علی داودی مهر” در گفت و گو با ایسنا افزود: برای مهار سیلاب اصلی و جلوگیری از خسارات احتمالی تا ساعاتی دیگر رهاسازی آب این سد آغاز می شود.

وی اظهارکرد: به مردم روستاهای پایین دست این سد(سرآبتاوه، مازه خریده، چنارستانها و علی آباد) توصیه می شود که آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم مخزن تکمیل و به ظرفیت نهایی 9میلیون متر مکعب رسیده است و باید ظرفیت مخزن را آزاد کنیم که بتوانیم سیلاب را کنترل نماییم تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.

داودی مهر تصریح کرد: این سد حدود 12 میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم دارد که 3 میلیون متر مکعب دیگر ظرفیت تنظمی این سد است که همکاران کار تنظیم را شروع کردند و تا ساعاتی دیگر دریچه تحتانی این سد را باز می کنند.

وی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و ادامه داد: هر دو سد استان(کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج هیچ مشکلی ندارند، استحکام لازم را دارند و در صورتی که مشکلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حداکثر بارندگی در بالادست برخی مناطق استان طی 24 ساعت گذشته به بیش از 270 میلی متر رسیده است.

داودی مهر اضافه کرد: مجموعه آب منطقه ای استان بصورت 100درصد بخصوص در دو سد کوثر و شاه قاسم در آماده باش هستند و کنترل وضعیت را دارند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=299579
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما