پنجشنبه 4 بهمن 1397 - 11:54

بعد از گوشت قرمز؛ گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد نایاب شد

گوشت مرغ در بازار استان کهگیلویه و بویراحمد نایاب شد.

به گزارش بویرنیوز، بعد از مشکلاتی که در بازار گوشت قرمز استان کهگیلویه و بویراحمد به وجود آمد اکنون نوبت به گوشت مرغ است که در بازار استان به خصوص در شهر یاسوج به کالایی نایاب تبدیل شود.

از روز گذشته تقریبا ویترین بیشتر فروشندگان مرغ در شهر یاسوج خالی از گوشت مرغ شد و مردم برای تامین آن با مشکل روبرو شدند.

به همین منظور به سراغ جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار رفتیم و از وی در این خصوص سؤال کردیم که چرا بعد از اوضاع نابسامان گوشت قرمز اکنون مرغ در بازار استان چنین وضعیتی پیدا کرده است.

گوهرگانی ابتدا این نوید را داد که از ساعتی دیگر امروز پنج‌شنبه چهارم بهمن‌ماه گوشت مرغ گرم به قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان به وفور در بازار استان توزیع خواهد شد.

وی که به شدت از عملکرد جهاد کشاوری، اتحادیه مرغ‌داران و صنعت و معدن استان کهگیلویه و بویراحمد ناراضی به نظر می‌رسید افزود: علی‌رغم این که تسهیلات بانکی ارزان قیمت؛ نهاده‌های دامی ارزان قیمت از جمله کنجاله و سویا به صورت یارانه‌ای در اختیار تولید کننده قرار گرفته اقدام به فروش دام و طیور زنده با قیمت بیشتر می‌کنند به نحوی که دام زنده را کیلویی 5 هزار تومان و مرغ را کیلویی 2 هزار تومان بیشتر از قیمت واقعی می‌فروشند.

این مسؤول با انتقاد از جهاد کشاورزی و اتحادیه که ضعف خود را در قبال این اقدام تولید کننده نشان داده‌‌اند افزود: معلوم است که صنعت و معدن و تجارت هم برای این که به خود زحمت ندهد و بازار را کنترل نکند با تولید کننده همنوا می‌شود و طرفدار افزایش قیمت است.

معاون اقتصادی استاندار همچنین از توزیع گوشت گرم قرمز به میزان 10 تن طی روزهای آینده در بازار استان خبر داد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296646
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    این استان واقعا بی صاحب هستش هر کی هر طور دوست داره میفروشه احتکار میکنه قیمت میزنه نه سازمان صنعت و معدنی داره نه استانداره دلسوزی چون استاندار فقط حرف میزنه.

  2. ناشناس گفت:

    اول باید همین گوهرکانی رو بر کنار کنن

  3. مرغدار گفت:

    برای تولید مرغ امکانات زیادی لازم است: کاغذ بستر، ذرت، سویا مکمل ،واکسن ،کارگر، سوخت، اب وبرق و جوجه، مرغ کالایی است کاملا وابسته به دلار، جوجه از 1000تومان به 4000تومان رسیده، ذرت از1000تومان به 1500رسیده، سویا از2000تومان به 2700رسید حتی سویا در بازار ازاد بالای 3000تومان رسید،مکملها سه برابر شدند،کاغذ بستر از900تومان شده3500تومان، برای مدتی ذرت و سویا نه توسط شرکت پشتیبانی توزیع شد و نه توسط اقای مدلل، حالا مردم چه انتظاری از مرغدار میتونن داشته باشن

  4. ناشناس گفت:

    وقتی مسیولی که باید حکم قضایی اش اجرا بشه و نشده و هنوز تو پستش هست و حاضر به استعفا هم نیست ,بایدم وضعیت سازمانها اینطور باشه

دیدگاه شما