سه شنبه 25 دی 1397 - 10:45

دردسر آفرینی اوقاف و تامین اجتماعی برای مردم مرکز کهگیلویه و بویراحمد/عصبانیت شهردار یاسوج از بلاتکلیفی دو پروژه بزرگ شهری

جلسه بحث و بررسی موانع موجود در تکمیل شهر یاسوج شامل مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر و مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی برگزار شد  .

به گزارش بویرنیوز، در ابتدای این جلسه مدیرکل دفتر امور شهری استان ضمن انتقاد از تعطیلی تکمیل و تجهیز این دو پروژه گفت : دو پروژه مهم که با وعده های بسیار از طرف پیمانکاران کلنگ زنی شد اما در مجموع هر دو طرح ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی نداشته اند .

سید حسین کاظمی در ادامه گفت : ما نمی توانیم بدهکار کم کاری پیمانکارها باشیم از آنطرف با وعده مردم را در انتظار نگه داشته ایم و از طرف دیگر یک شهر را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده ایم اگر به دیوار زمین های مجاور این دو پروژه دقت کنید خواهید دید که صدمات فروانی دیده اند از هم اکنون باید بفکر ساخت یک دیوار حایل بود .

پیمانکار پروژه مجتمع تجاری خلیج فارس واقع در هفت تیر یاسوج ابراز کرد : زمانی که ما این قرارداد را منعقد کردیم فکر اینکه به یکبار قیمت اجناس و خدمات به این شدت افزایش پیدا کنند را نکرده بودسم براورد ما برای اجرای این طرح ۲۵ میلیارد تومان بود اما اکنون با ۷۰ میلیارد هم این پروژه نهایی نخواهد شد .

شهردار یاسوج گفت : زمان عقد قرار داد باید به همه مسائل و معضلات پیش رو فکر کرد الان شما هم مغازه ای که پیش از این ۵۰ میلیون بود سه برابر هم نمی دهید اگر در آنجا ضرر کرده اید در اینده سود شما با توجه به افزایش بهای ملک چند برابر خواهد شد.

نستهن مقدم گفت : درخواست داریم قرارداد نهایی اوقاف امور خیریه و شهرداری را تحویل دهید از این بعد پی پیر خواهم بود زمین هایی که در مرکز شهر هستند ترافیک و زیبایی شهر را تحت تاثیر قرار می دهند ، این زمین در اختیار دانش آموزان بود درس می خواندند اما الان با کم کاری پیمانکار به یک معضل تبدیل شده است .

مقدم ادامه داد : الان بلاتکلیف ماندن این طرح اصلا به صلاح نیست و از این به بعد هم علیه اوقاف و امور خیریه و سرمایه گذار اقدام قانونی خواهیم کرد ، این پیاده رو حق مردم است که چند سال است اشغال شده و برای برطرف کردن معضل اوقاف هیچ قدمی بر نمی دارد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت : در زمینه پارکینگ ما بیشترین همکاری را با شهرداری داشته ایم به نحوی که بیشترین بار ترافیکی روی دوش اوقاف است و در رابطه با این ملک هم زمین و پیاده روی مال اوقاف است و شهرداری حقی ندارد که در رابطه با پیاده رویی اظهار نظر کند .

مدیرعامل سازمان نظام مهندسی استان در این جلسه بیان کرد : من از روزی می ترسم که برخی از پروژه ها  آنقدر بمانند که بعدا برای ما یک اتفاق تاریخی شود ، باید برررسی شود فلسفه حضوری و مطالعاتی برخی از دوستان در این شهر چه بوده است.

احمد رضا خورشیدی گفت :  در این سالن  چندین مرتبه جلسه گرفته ایم  اما نتیجه نگرفتیم  خواهش داریم هر چه سریعتر این دو پروژه تعیین تکلیف شود ، همه ما مسئول هستیم حتما باید  مشکلات عدیده دامن گیر شود یک عده بازداشت شوند  تا به  نتیجه برسیم که اصلا مناسب نیست .

کیوان آشنا رئیس شورای شهر یاسوج گفت : باید قسمت هایی که در مجاورت ساختمان های دیگر تخریب شده است هر چه سریعتر اجرا شود ، جرثقیل مستقر در ملک هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود و اگر ساختمان های مجاور شکایتی مطرح کنند برخورد خواهد شد .

آشنا ادامه داد : قرار بود تا الان بخش زیادی از عملیات اجرایی انجام شده باشد اما پیشرفت فیزیکی این ساختمان به ۵ درصد نرسیده است آمده اند خاکبرداری کرده اند و به امان خدا رها کردند .

مدیرکل امور شهری استان گفت: هرگونه مشکلی برای مردم ایجاد یا کوچکترین خسارتی به منازل مسکونی اطراف این طرح وارد شود سرمایه گذار و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد باید جوابگو باشند.

فرصت یک ماهه به اوقاف

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذار و مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یک ماه فرصت دارند نسبت به تعیین تکلیف این طرح شامل خاتمه پیمان یا ادامه اجرا اقدام کنند زیرا بحث مدیریت شهری و حقوق مردم مطرح است.

در ادامه این جلسه و پس از اعلام مدت زمان معین برای تعیین تکلیف این پروژه ، طرح  مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی واقع در خیابان فردوسی که بنا بود با اهدای زمین از طرف تامین اجتماعی ، همکاری شهرداری یاسوج در تکمیل این پروژه و تکمیل این پروژه توسط پیمانکار موسسه اقتصادی کوثر تحت عنوان شراکت مجتمع به سرانجام برسذ مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مجتمع تجاری، اداری و خدماتی خلیج فارس میدان هفتم تیر شهر یاسوج در زمینی به مساحت سه هزار و ۴۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع در هشت طبقه ساخته می شود که سه طبقه آن پارکینگ عمومی است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در این جلسه گفت : پروژه مجتمع خیابان فردوسی با حضور مسئولین کشوری کلنگ زنی شد و ما بخاطر اینکه تامین اجتماعی تاکنون سرمایه کذاری در این استان انجام نداده بود مصر شدیم که این پروژه انجام شود .

عباس نورمحمدی گفت : تا زمانی که مهندس پناه در راس امورات سازمان اقتصادی کوثر بودند مشکلی پیش نیامد اما دقیقا همه مشکلات از بعد از رفتن ایشان از موسسه اقتصادی دامن گیر شد  بعد از ایشان هم استانی های ما همکاری نکردند .

وی گفت : زمزمه هایی پیش آمد مدیرکل بنیاد شهید کشور ظاهرا بخاطر اینکه در مراسم افتتاحیه اسمی از ایشان برده نشد سنگ اندازی کرده اند واقعا اگر چنین باسد که ایشان بخاطر اینکه اینکه نامی برده نشده سعی در اخلال کار هستند ظلم در حق مردم استان است مجددا تاکید می کنم اگر چنین باشد .

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد : ایشان از بنده نزد مدیرعامل و وزارتخانه شکایت کرد، ما انتظار داریم که با توجه اینکه ما حسن نیت نشان دادیم الان که طرف مقابل ماحاضر به ادامه همکاری نیست خودتن اقدام کنید و محکومیت سازمان اقتصادی را اثبات کنید ، چون آنها در نظر دارند کاری که انجام نداده اند یک پولی هم اخذ کنند .

وی گفت : هر وقت کسی آمد خواست برای این مردم کاری کند ، بخش خصوصی زیاد هست که برای همکاری اعلام آمادگی کرده است در جلسه های قبل مهندس نرگس نژاد پیشنهاد داد که چرایم بخشیده شود .

عباس نورمحمدی گفت : هم استانی ها باید کمک کنند شاید ان بالا در فکر ما نباشد ما باید خودمان همت کنیم ، تا الان شهردار و شورای شهر خیلی همکاری کنند ،واقعا ما شرمنده مردم شدیم قرار بود که ابان ۹۸ این پروژه به سر انجام برسد .

نورمحمدی ادامه داد : مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی این استان در مرکز شهر یاسوج یک طرح ملی بوده و هدف از اجرای آن نیز خدمات رسانی به مردم و بیمه شدگان استان است.

عباس نورمحمدی اظهار داشت: منافع اجرای این طرح به مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد می رسد و پس از افتتاح نیز نقش مهمی در توسعه اقتصادی شهر یاسوج و استان دارد.

وی  افزود: رکود و توقف اجرای این طرح نوعی اجحاف در حق مردم و بیمه شدگان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مؤسسه اقتصادی کوثر کشور به عنوان سرمایه گذار و مجری این طرح باید بر اساس قرارداد منعقده در مدت ۳۶ ماه و تا آبان سال ۱۳۹۸ آن را اجرا و تحویل می داد.

نورمحمدی عنوان کرد: در حالی که مؤسسه اقتصادی کوثر کشور پس از خاکبرداری و گودبرداری این طرح حاضر به ادامه کار نشد و باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی ابراز داشت: تعیین تکلیف این طرح از طریق قانونی شامل احراز صلاحیت نداشتن مؤسسه اقتصادی کوثر کشور برای اجرای آن و فسخ فرارداد منعقده است.

نورمحمدی گفت: این طرح پس از افتتاح بین ۲ تا سه هزار نفر اشتغالزایی دارد.

شهردار یاسوج گفت : در اینجا باید عنوان کرد که شهرداری و شورای شهر یاسوج فقط  سازمان تامین اجتماعی را می شناسند قانون مدیریت شهری به ما اجازه  می دهد که در کوتاهترین مدت زمان تعیین تکلیف کنیم .

نستهن مقدم شهردار یاسوج در این جلسه گفت : من خواهش دارم که از امروز با هماهنگی مدیریت شهری و شورا خودمان این نقطه شهر را تعیین تکلیف می کنیم و برای این سرمایه تامین اجتماعی که همین زمین است دیگر فرصت های اینچنینی در اختیار شما قرار نخواهیم داد .

مقدم ادامه داد : این نقطه از شهر و ترافیک شهری در این مکان اجاز فرصت دادن به شما را نمی دهد ، این نقطه از لحاظ سیما و منظر شهری یک دردسر برای ما ایجاد کرده است .

وی اضافه کرد : ما پارکینگ و سه طبقه پایین را استقبال می کنیم ، دور تا دور معابر عمومی اشغال شده است .

نورمحمدی گفت : اصلا این طور نیست تا قبل از کلنگ زنی  عرض این پیاده روی ۳ متر بود الان دو برابر شده است .

مقدم گفت : این زمین باید تعیین تکلیف شود تراکمی که در اختیار شماست صرفا برای گشایش کار داده شده است تا یک نقطه شیک تجاری شود که نشده است اینکه شما با طرف قراردادتان به مشکل خورده اید به ما ارتباطی ندارد .

نورمحمدی گفت : ما از سرمایه گذار شکایت کرده ایم شما همکاری کنید تا به سرانجام برسد .

مقدم جواب داد : ما علیه سرمایه گذار اقدام حقوقی نمی کنیم اما بر اساس قوانین و راهکارهای شهری اقدام می کنیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گفت : آقای شهردار خراب کردن خیلی راحت است اگر می توانی یک همکاری با ما برای سرو شکل گرفتن این مشکل انجام بدهید .

نستهن مقدم بیان کرد : همه عوارض را بروز و بر اساس ۱۰ مکاتبه از زمان شهردار سابق و الان با حساب و کتاب دریافت می شود شما به پولتان برسید سرمایه گذار یک سازمان اقتصادی واقغی است .

مقدم ادامه داد : نگرانی من از شما به این دلیل است که شما گزارش ندادید که چند جلسه در تهران تشکیل داده اید اصلا دلیلی ندارد که  مشکل مستقلات تامین اجتماعی را استاندار یا فرماندار حل کند .

وی گفت : نباید شهر ما علاف این کاغذ بازی ها شود .

نورمحمدی گفت : عمده ترین مشکل  استان این است که اگر کسی خواست اینجا سرمایه گذاری کند یقه اش را بگیریم و تا حد مرگ فشار بیاوریم تا خفه شود اصلا این صحبت در شان شما نیست کمک کنید تا مشکل حل شود .

شهردار یاسوج جواب داد : من از تمام اختیارات شهرداری استفاده می کنم تا این پروژه تعیین تکلیف شود من از سو استفاده های بی حد و حساب و عناوین این که بخواهیم هر کاری کنیم شعار های عوام فریبانه ندهیم .

مقدم تصریح کرد: ما فرصت را برای تعیین تکلیف از دست نخواهیم داد ، من مشکل را از طرف اقدامات حقوقی تامین اجتماعی می دانم اینکه شما می تواستید خلعیت و یا جریمه کنید و اقدام حقوقی را انجام داددید .

وی گفت : اگر آقای شهیدی مدیر بنیاد شهیدی در کلنگ زنی حاضر نشده است باید دنبال علت آن باشیم ، الان مدتهای مدیدی است که خیابان های ما در این مکان قفل شده است ، الان از دیدگاه زشتی منظر شهری در این نقطه حرف می زنم یه سازه حلبی دور این ساخته اند و دیگر بی خیال شدند و رفتند

رئیس شورای شهر یاسوج گفت : وظیفه شهردار اینست که حتی اگر آسیب ببیند که از حقوق شهروندان دفاع کند اولین باری می بینم که شهردار به این شکل با بیان تند صحبت می کند ؛ احداث همچنین سازه ای در این سطح مستلزم رعایت اصول فنی است و اولین آن پارکینگ است .

کیوان آشنا ادامه داد : بنظر من پارکینگ این مجتمع جوابگوی خودشان هم نیست و در بحث معبر ها و ورود خروج همین الان هم مشکل داریم ، معبرها پاسخگویی جنین سازه ای نیست .

آشنا گفت : درختان زیادی مربوط به شهرداری در این مکان قطع و قمع شده است حالا من نمی دانم شهردار و شورای وقت اقدام نکردند ، همین تامین اجتماعی به محض اینکه چند ریالی از شهرداری طلبکار می شود سریعا حساب شهرداری را توقیف می کند .

وی گفت : کل خدمات شهر را شهرداری انجام می دهد بنظر من سایر ادارات نیمه تعطیل هستند ، قاطعانه از شهرداری دفاع می کنیم و شاکی تامین اجتماعی می شویم .

مدیرکل امور شهری استان در پایان این جلسه گفت: کاظمی عنوان کرد: پس از خاکبرداری و گودبرداری مجتمع تجاری، رفاهی تأمین اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد در مرکز شهر یاسوج از سوی مؤسسه اقتصادی کوثر کشور به عنوان سرمایه گذار و مجری آن روند عملیات اجرایی این طرح راکد و متوقف شد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی ابراز داشت: این خاکبرداری و گودبرداری خطرهایی را برای مردم و ساختمان های مجاور از جمله فروشگاه اتکا دارد و علاوه بر آن نیز سبب بروز مشکلات ترافیکی در مرکز شهر یاسوج شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار تعیین تکلیف این طرح تا یک ماه آینده شد و گفت: پس از مهلت یک ماهه برخورد قانونی خواهد شد.
کاظمی گفت: تمامی معابر عمومی محصور شده در اطراف این طرح باید هر چه زودتر باز شوند.

وی اظهار داشت: اجازه داده نمی شود که چنین طرح مهمی بیش از این معطل بماند و در صورت تعیین تکلیف نشدن تا موعد مقرر با تغییر کاربری به پارکینگ عمومی تبدیل می شود./فصلی نو

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=296302
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یه نفر گفت:

    جونوم فقط سی او بسکوییتلی ک دم ریتونه .ای جلسات حداقل سی ما فایده نداره سی بعضیل داره

  2. کمال گفت:

    ازقاطعیت جناب مقدم سپاسگزاریم وبرای احقاق حق مردم ازکوششی فروگذار نکنندودعای خیرمردم همراهشان است….

  3. متخصص برنامه‌ریزی شهری گفت:

    متاسفانه این پروژه جایش اینجا نیست چون بار ترافیکی زیادی ایجاد میکنه با توجه به معبرهایی که اطراف آن وجود دارد. در حال حاضر این محدوده مشکلات ترافیکی زیادی دارد و آگه این پروژه به سرانجام برسه مشکلات بیشتری بویژه از نظر حمل و نقل ایجاد میکنه احتمالاً این پروژه از دید علمی مطالعه نشده و بهتره شهر یاسوج به سمت چند هسته ای شدن پیش بره نه اینکه همه خدمات در مرکز شهر قرار بگیره!!!

دیدگاه شما